De cartier

Podul neputinței – Lucrările la Porțelanului vor demara, dar nu încă: «Până la sfârșitul lui aprilie va fi semnat contractul, pentru a putea fi dat ordinul de începere…»

Șontâc-șontâc vor demara și lucrările la podul neputinței, Porțelanului-de-Sare. Anunțul privind semnarea contractului a fost făcut vineri, 15 aprilie 2022. Iscălitura pe contract era programată pentru luni, 18 aprilie 2022. Dar n-a fost să fie… Noul termen pentru iscălirea contractului este – sfârșitul lunii aprilie, după care se va da și așa-numitul «ordin de începere».

Scenariul de la podul Porțelanului reia un episod mai vechi, cel al semnării contractului pentru supra-lărgirea arterei Moților-Mănăștur, în ianuarie 2022, când iscălirea contractului a fost amânată cca 2 săptămâni de la anunțul inițial al edilului.

CITEȘTE ȘI: Primarul Boc spune că habar nu are cine sunt cei care au câștigat contractul pentru podul Porțelanului, deși sunt aceleași firme care construiesc podul Oașului-Răsăritului, o lucrare începută de anul trecut

„Se știe câștigătorul licitației la Podul Poțelanului.

Luni semnăm contractul și încep de săptămâna viitoare deja lucrările în teren”, a declarat primarul Emil Boc, vineri, 15 aprilie 2022, la un post de radio local.

Emil Boc a anunțat deja că va semna contractul pentru lucrările la Podul Porțelanului.

Offf Ardeal, Ardeal

Viceprimarul Dan Tarcea a estimat un termen ceva mai generos până la deschiderea propiu-zisă a șantierului…

„La pod s-a realizat doar pasarela pietonală, folosită azi doar auto.

A fost necesară schimbarea soluției, am găsit-o, avem și licitația dată, un rest de lucrare de 11 milioane de lei, firma și-a asumat 7 luni termen de contract.

Vom avea în final o nouă cale de acces în zona – de 54 m lungime.

În sfărșit, putem spune ca am deblocat lucrarea, discutăm de zile până se semnează contractul.

Estimarea mea este că până la sfârșitul lunii aprilie va fi semnat contractul, pentru a putea fi dat ordinul de incepere”, a declarat, marți, viceprimarul Dan Tarcea în cadrul unei intervenții radio locale.

În 2019, în luna aprilie, podul Porțelanului a fost închis circulației pentru lucrările de modernizare, care urmau a se efectua conform unei documentații tehnice întocmite în urmă cu 5 ani. Studiile geotehnice realizate nu au descoperit sarea din sol, iar podul a fost închis în 2019, timp de 8 luni, efectiv degeaba.

În 18 decembrie 2019, vechiul pod Porțelanului, „reabilitat”, a fost redeschis. El trebuia să devină exclusiv unul pietonal, iar lângă acesta, conform proiectului inițial, ar fi trebuit construit un nou pod rutier.

Numai că, de abia la 8 luni de la începerea lucrărilor, s-a descoperit, unde ar fi trebuit să fie baza noului pod rutier, o pungă de sare. Sare care trebuia descoperită din 2015, fiindcă de-asta au fost plătite studii geotehnice.

Noul proiect era așteptat în luna ianuarie 2020, nu 2021, nu 2022.

Noul pod Porțeanului ar putea deveni funcțional la începutul anului următor, adică în 2023.

Dacă nu se va descoperi un nou boț de sare…