Din oras

Podul de piatră s-a dărâmat/A venit apa și l-a luat. Modernizarea Podului Garibaldi se împiedică de stăvilarul lui Șurubaru

Pentru Primăria Cluj-Napoca orice proiect de modernizare pare la fel de greu de făcut ca mănăstirea Meșterului Manole, ca Zidul Chinezesc, ca Sagrada Familia și câte și mai câte minuni ale planetei. Parkingul Negoiu s-a ridicat în 5 ani, Podul Traian în aproape 1 an, sediul Filarmonicii se construiește pe hârtie de vreo 10 ani, metroul merge strună de pe vremea lui Funar. În curând pe lista proiectelor greu de făcut vor intra și podurile Porțelanului și Garibaldi. Despre repararea acestora se vorbește prin Primărie de foarte mult timp, acum 5 ani primarul Emil Boc prezenta presei o mapă întreagă cu fotografii și schițe despre cât de frumos va fi podul Garibaldi. Tot acum 5 ani, același Boc ne amenința că intră în reparații și podul Porțelanului. 

Acum, aflăm de la viceprimarul Dan Tarcea că podul Garibaldi depinde de stăvilarul cunoscut sub numele de stăvilarul lui Șurubaru, care de fapt nu este al lui, ci al Guvernului. Primăria Cluj-Napoca trebuie să primească aviz de la Guvern pentru a putea începe lucrările. Dar, va mai dura o bună bucată de timp până când începe pe bune lucrul la acest pod. Acum se muncește la studiul de fezabilitate. 

Citește și:

Pe sub stăvilarul lui Șurubi, “toate alea” se duceau duios la vale – FOTO și VIDEO

„La Podul Garibaldi așteptăm o decizie a Guvernului să ne predea stăvilarul pentru că stăvilarul nu este al nostru, este în administrația Apelor Române și trebuie să treacă la noi. Mergem în paralel și cu studiul de fezabilitate și cu obținerea autorizației de construire. Sper să nu mai dureze mult. Știu că primarul municipiului Cluj-Napoca, domnul Emil Boc a avut o întâlnire cu directorul de la Apele Române săptămâna trecută și au discutat inclusiv despre acest subiect, cum putem să urgentăm transferul de la Apele Române la municipalitate, după care putem să intrăm efectiv pe obținerea avizelor și să începem lucrările”, a declarat, astăzi, Dan Tarcea, la un post de radio local. 

În cazul podului Porțelanului (pentru care în fiecare an au fost alocați bani din bugetul local), este nevoie de relocarea utilităților și abia apoi să se treacă la etapele următoare. 

„Cei de la Gaz au reușit să își reloce țeava de gaz, cei de la Electrica urmează ca până în luna martie să își reloce toate instalațiile și liniile pe care le au în zonă după care putem să intrăm și noi cu construcția efectivă. Durata de execuție este de 9 luni, deci dacă în luna martie cei de la Electrica reușesc să își mute rețelele, undeva la sfârșitul anului 2019, începutul anului 2020 lucrările vor fi încheiate. Am avut o colaborare foarte bună și cu Electrica și cu Gazul și s-au mișcat destul de bine”, a mai spus Dan Tarcea.

Podul Porţelanului are o lungime totală de 62 de metri, iar lăţimea totală a părţii carosabile este de 7,8 metri. Durata totală de execuţie este de 12 luni, iar investiția presupune realizarea unui pod nou în amonte cu amenajrea a două benzi de circulaţie, reabilitarea podului existent, dar și recalibrarea albiei în zona podurilor.  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *