
Un clujean nemulțumit ne scrie să se plângă de faptul că investiția Park and ride făcută din banii clujenilor va fi acum folosită de cei din alte județe care vor lăsa mașina în această parcare cânhd vor pleca în vacanță. Mai mult decât atât, prin tarifele foarte mici pe care Primăria le va percepe se va face o concurență neloială parcărilor private de lângă Aeroport.
Iată care sunt argumentele clujeanului:
La sfârșitul lunii ianuarie 2025, primarul Boc anunța cu mare fast deschiderea park&ride-ul de lângă Aeroportul Cluj.
O investiție de câteva milioane de euro care trebuia să-i convingă pe cei care veneau la Cluj-Napoca să lase mașina și să circule cu mijloacele de transport în comun.
O idee minunată dar intens contestată de oamenii cu ceva în cap, motivul fiind faptul că aceasta investiție nesusținută de un pachet de măsuri logice care s-o facă atractivă se arăta a fi o investiție inutilă.
Nu au trecut decât 4 luni și Boc recunoaște voalat insuccesul și aberația investiției, transformând o investiție făcută din banii clujenilor și cu scopul protejării mediului de viață al clujenilor într-o investiție în beneficiul celor din afara Clujului. De fapt, sintagma transmisă de Boc la deschiderea parcării, că este o parcare a celor care vin la Cluj, s-a transformat în realitate: parcare pentru cei care pleacă din Cluj. Da, Boc a anunțat cu maximă mândrie că va aplica tarife mai mici decât toate parcările din jurul aeroportului, așa încât să beneficieze tot omul din afara Clujului de tarife mici cand pleacă să se plimbe în lume.
Ok, noi clujenii suntem fraierii satului, pe banii noștri facem bine pentru toți vecinii noștri ce utilizează aeroportul.
Acum se nasc mai multe întrebări:
- Boc este de sorginte liberală ( zice el ); cum sprijină el inițiativa privată prin concurența neloială făcută tuturor parcărilor din zona aeroportului, prin prețuri de dumping aplicate, profitând de investiția făcută din bani publici?
- Oficiul concurenței nu se autosesizează pentru intervenția neloială în piața parcărilor de aeroport făcută de către primarul Boc? În zona aeroprtului sunt cca 1800 locuri de parcare și Boc vine în piață cu 800 la prețuri de dumping distorsionând complet piața concurențială.
- Oare la stabilirea tarifelor de dumping Boc a apelat la vreun studiu de impact? Din tarifele de dumping se vor acoperi cheltuielile cu exploatarea parcării? Sau vom continua să plătim din banii noștri sume importante pentru acoperirea cheltuielilor parcării, în vederea acordării de beneficii celor ce utilizează aeroportul, din alte zone? În plus, s-a votat un nou buget de venituri și cheltuieli pentru parcare? Nu l-am auzit pe Boc spunând ceva pe aceasta temă
- Cu siguranță, intervenția lui Boc în piața parcărilor de aeroport din Cluj va duce la pierderea de locuri de muncă din mediul privat. Oare Boc a luat în calcul să absoarbă la parcarea lui aceste posibile concedieri? Sau s-a gândit la rezolvarea unor prieteni apropiați cu ceva locuri de muncă?
Pe scurt, Boc lansează o nouă fumigenă pentru a indepărta privirile cetățenilor de la minciunile majore: metrou, centură metropolitan, tren metropolitan, etc.
Oare cu banii plătiți pentru acest park&ride ( care de fapt dispare ca și concept din momentul în care se tranformă în parcare pentru aeroport ) nu ar fi putut Boc să facă 2-3 creșe, 2-3 grădinițe, 1-2 școli? Investiții care erau cu adevărat făcute pentru cetățenii Clujului, din banii Clujului.