In vizor

Platforma pentru depunerea online a CERERILOR DE PARCARE A CLACAT din nou: „Și anul acesta rămâne să parcăm pe unde apucăm”

În fiecare an clujenii care speră să obțină un loc de parcare cu abonament așteaptă ora 08:00 din prima zi de lucru a noului an pentru a fi printre primii care depun o cerere. Și în fiecare an aceleași frustări. Pagina online a Primăriei nu a putut fi accesată timp de 25 de minute, susțin unii clujeni, iar apoi cei care au reușit să depună o cerere au constat cu stupoare că sunt deja peste 1000 de cereri depuse înaintea lor.

În al treilea an în care aceste cereri pot fi depuse online, clujenii care vor să evite cozile care se formau la ghișeu încă din primele ore ale dimineții sunt dezamăgiți de această alternativă inutilă. Unii au ajuns chiar să creadă că aceasta e o formă de a aloca puținele locuri de parcare disponibile celor care au ”drepturi cuvenite”.

„In pandemie intentionasem sa solicit prin serviciile online oferite de primarie alocarea unui loc de parcare. Mi-ar fi placut sa ma conving de veridicitatea afirmatiilor enuntate cu atata mandrie in privinta Clujului ca smart city, smart primarie. Nu a fost sa fie. Pe linkul accesat pentru depunerea online a cererii si la ora 8:26 apare informatia cum ca se deschide la ora … 8. Asta daca nu da pagina eroare – am conexiune internet impecabila. Si nu, in cazul unui smart city nu se poate da vina pe traficul intens. Ma gandesc ca a fost nevoie de acest timp pentru a-i inregistra primii pe cei cu drepturi mai cuvenite, iar noi si anul acesta ramane sa parcam pe unde apucam, oricum suntem obisnuiti de 20 de ani. Mare deceptie. Sunt curioasa de ce raspuns imi oferiti, asta in cazul in care imi oferiti unul, dar nici aici nu ma astept decat la unul formal”, este plângerea unei clujence care a nu a reușit să acceseze în timp util pagina de internet a Primăriei.

De altfel, aceleași plângeri le au și alți clujeni care susțin că nu au reușit să acceseze platforma înainte de ora 08:25, prea târziu pentru a avea șanse să obțină un loc de parcare. Ba mai mult, unul dintre cei care nu au reușit să depună cerere în timp util, susține că declarațiile date de reprezentanții Primăriei contrazic realitatea.

”Vă solicit să verificați autenticitatea (sau verosimilitatea, probitatea, „transparența”?) informațiilor pe care le oferiți despre procesul depunerii cererilor de parcare. Doamna Iulia Perșa, „reprezentatul Primăriei Cluj-Napoca”, afirmă că aplicația pentru depunerea cererilor de parcare a fost activă de la ora 8, iar „ghișeele au fost deschise doar la 8:30”: Completează „reprezentantul Primăriei Cluj-Napoca”: până la 8:30 ar fi fost înregistrate on-line „aproximativ 800 de cereri”. Vă informez că aplicația a funcționat doar după 8:25. De asemenea, vă informez că la 8:30, când am reușit să finalizez procesul depunerii cererii, numărul de înregistrare a fost 1242. Prin urmare, vă solicit o lămurire cu privire la contradicțiile prezentate anterior. În rezumat: ora 8 – site nefuncțional 8:20: tot nefuncțional 8:25: funcționează 8:30 (când „s-au deschis ghișeele”): „aproximativ 800 de cereri înregistrate” 8:30 – cererea mea are nr. 1242”, semnalează un clujean.

„Nu s-a incarcat pagina web https://www.e-primariaclujnapoca.ro/registratura/parcari_v2/ – si anume rubrica de depunere a cererilor de parcare, in intervalul 8:00-8:30. In mod normal, cererile ar fi trebuit sa se poata depune incepand de la ora 8:00, 4 ianuarie. In schimb, pagina mi s-a incarcat abia dupa 8:30, iar cand am reusit sa depun cererea, deja eram a 1677-a”, potrivit unui alt clujean.

Bineînțeles că Boc a prezentat această facilitate drept o mare realizare, de altfel una extrem de utilă mai ales în condițiile pandemice actuale, însă s-a dovedit a fi doar o sursă de nervi. Știind că această problemă a fost semnalată de clujeni și anul trecut, lucrătorii din Primăria unui oraș smart nu au reușit să găsească soluții astfel încât platforma să fie funcțională. Sau, poate ar trebui să dăm crezare clujencei și să ne gîndim că nu s-a dorit remedierea problemei pentru a asigura locuri de parcare pentru cei cu pilre, relații sau cunoștințe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *