Din oras

Peste 1.000 de imobile sunt construite fără autorizație în Cluj-Napoca. Municipalitatea încerca să angajeze, în septembrie 2022, o firmă care să execute lucrările cu 6 milioane de lei pentru un contract pe 2 ani. Dar Boc ”luptă ferm” cu construcțiile ilegale prin cifre raportate fals în Raportul ”bonțidenilor” locali

Să râdem cu comicul vestit al legalității Emil Boc care, în urmă cu un an ne declara (dar câte nu declară el, de nici nu le mai știe șirul): Eu trebuie să respect legea; dacă refuz să duc la îndeplinire o obligație legală, mă fac vinovat de abuz în serviciu. Aici nu este că are cineva ceva cu altcineva. Nu avem altă cale decât să desființăm construcțiile neautorizate, dacă ne obligă instanța.

Vorbim despre același Boc care n-a fost capabil să demoleze niște garaje transformate în apartamente, la doi ani de la o sentință definitivă a Justiției. În 2021 afirma public “că are în faţă hârtia” prin care omul “se angajează să intre în legalitate”. În 2022 Ziar de Cluj i-a dovedit că nu s-a întâmplat nimic, așa că a scos alte poveşti în spațiul public despre cum fuge el cu demolatorul după demolabil, dar acesta se ascunde în spatele a tot felul de firme noi.

Deci n-a fost capabil, sau n-a vrut, dar nu suntem noi procurori să cercetăm un eventual abuz în serviciu, sau o eventuală favorizare a infractorului, iar Cluj-Napoca nu are procurori, ci numai niște trăitori în niște clădiri cu etichete pe ele cum că ar adăposti procurori.

CITEȘTE: Boc n-a fost capabil să demoleze niște garaje transformate în apartamente, la doi ani de la o sentință definitivă a Justiției. Acum un an afirma public “că are în faţă hârtia” prin care omul “se angajează să intre în legalitate”. Acum, că Ziar de Cluj i-a dovedit că nu s-a întâmplat nimic, vine cu alte poveşti

CITEŞTE: Clujul nu pentru profit, ci pentru oameni. Da, pentru oamenii protejați de municipalitate. Garajele de pe Calea Someșeni nr. 8 sunt tot acolo, sunt tot apartamente. Că a ”vorbit” Boc cu ”omul” și ăla a zis ”că se rezolvă” ”până la toamnă”. N-a precizat anul. Dar nici nu a fost întrebat

CITEŞTE: Boc n-a fost capabil să demoleze niște garaje transformate în apartamente, la doi ani de la o sentință definitivă a Justiției, dar și-a adjudecat la licitație firmă de demolări. Să se năpustească peste amărâții din Valea Fînațelor, nu peste amicii Urbanismului de Cumetrie

Prin urmare Boc, acest ”Țancă Uraganul” al demolărilor și trecerii în legalitate, s-a năpustit cu demolarea peste ilegaliști. Doar că s-a oprit pe la jumătatea vorbelor tocmai azvârlite în spațiul public.

Din raportul pe anul 2022 al Poliției Locale Cluj-Napoca aflăm că una se vorbește prim emisiuni de chitanțier, alta se întâmplă pe teren, în crunta realitate – cea în care dimineața când deschizi ușa casei să te trezești cu blocul autorizat fix în curtea ta, că așa e în Urbanismul de Cumetrie din bocăria lui Boc.

În Raport sunt raportate decât 37 de construcții nelegale, dintre care: modificări de fațade, fundații de beton, transformarea unor garaje în locuințe, mansardări și panouri publicitare.

Prin urmare, decât 37… Păi, numai ”criminalul urbanistic” (după cum l-a alintat Boc pe dezvoltatorul din Mărăști, a făcut ilegal 40 de locuințe din 40 garaje avizate, transformate, după recepție, în apartamente!

Băi, Pristăndică, ia citește: Clujul nu pentru profit, ci pentru oameni. Da, pentru oamenii protejați de municipalitate. Garajele de pe Calea Someșeni nr. 8 sunt tot acolo, sunt tot apartamente. Că a ”vorbit” Boc cu ”omul” și ăla a zis ”că se rezolvă” ”până la toamnă”. N-a precizat anul. Dar nici nu a fost întrebat

Cum se numește din punct de vedere penal falsul în acte publice? A, da: fix așa fals în acte publice. Ori un Raport public în care se falsifică cifre, credem că întrunește calitatea încadrării la fals public.

Triumfalist, ni se spune că firma angajată de Boc și-a făcut datoria de n-a mai putut: 23 dintre construcțiile ilegale au fost desființate de bunăvoie de către proprietari, în vreme ce 14 panouri publicitare au fost desființate de Primărie, prin firma de construcții angajată special.

Muncă, nene, muncă grea, aproape silnică!

În rest, cică ar fi cam 1000 de construcții ilegale în urbe. Începutul e greu, dar, pe când va fi gata metroul, vor fi fiind demolate toate construcțiile ilegale și nici altele noi nu au să mai răsară.