Din oras

Peditel revine in forta. Clujul are doua servicii de urgente pediatrice prin telefon

Dupa o pauza de aproape o luna serviciul Peditel, apelabil la numarul 1791, este din nou disponibil de aseara. In acelasi timp, in paralel, de la 1 mai functioneaza si call-center-ul Spitalului de Copii, apelabil la 0364 917, care ofera tot sfaturi pediatrice prin telefon.

“Se poate suna national, desi aseara au fost numai apeluri pe Cluj. Am inceput de la ora 22, pentru ca a trebuit sa facem anumite setari, iar de aseara pana la ora 8 dimineata au fost 15 apeluri. Nu am anuntat inca acoperirea nationala pentru ca atunci cand facem aceste modificari de soft este posibil sa mai apara mici probleme, pana in 1 mai facem verificari, iar apoi o sa incepem si mediatizarea”, a explicat pentru Ziar de Cluj Cristina Grigore, directorul executiv al Fundatiei Parinti Clujeni, cea care deruleaza proiectul Peditel.

Dupa 16 luni de la demararea proiectului Peditel, colaborarea cu Fundatia Parinti Clujeni a Spitalului de Copii a incetat. Din 1 mai Spitalul a pus pe picioare un alt call-center, exact dupa modelul Peditel, oferind sfaturi medicale pediatrice prin telefon, dubland astfel proiectul Fundatiei. Practic Clujul are doua servicii identice, apelabile la numere de telefon diferite.

Despre motivele “despartirii” si clonarii proiectului Ziar de Cluj a relatat pe larg AICI.

In 15 luni, ianuarie 2014 – martie 2015, Peditel a gestionat 11.995 de apeluri, dintre care 9.628 s-au soldat cu fise de pacient – adica au fost rezolvate. 65% dintre apeluri s-a rezolvat prin recomandari telefonice, fara a mai fi necesara prezentarea la medic.

Potrivit informatiilor transmise de Consiliul Judetean in primele 11 zile de activitate a noului call-center al Spitalului de Copii s-au inregistrat nu mai putin de 83 de apeluri la numarul unic destinat urgentelor pediatrice 0364-917. Cea mai frecventa cauza de apelare a fost febra (20 de cazuri), respectiv varsaturile (10 cazuri). Marea majoritate (52%) dintre apeluri au fost rezolvate prin recomandari la domiciliu, restul de 40 de apeluri fiind finalizate cu consult medical, într-un interval de timp de 2 ore (15 cazuri), respectiv 24 de ore (25 de cazuri).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *