Din oras

Pe ce s-au dus banii Asociatiei "Cluj-Napoca 2020 – Capitala Culturala Europeana"

Membrii asociatiei „Cluj-Napoca 2020 – Capitala Culturala Europeana” s-au intalnit in urma cu trei zile, intr-o sedinta in care si-au prezentat – intre ei – rapoartele de activitate pe anul trecut. Sedinta a fost una cu usile inchise, la care presa nu a avut acces. 

Ulterior, a fost trimis un comunicat de presa in care erau enumerate plusurile asociatiei – sponsorizari de zeci de mii de euro de la diverse firme din oras si participarea la „importante manifestari si conferinte”. Ce nu s-a spus insa, este modul in care au fost cheltuiti banii asociatieii.

ZiardeCluj.ro a intrat in posesia unui astfel de raport si, daca asociatia vrea sa tina intormatiile la secret, noi va prezentam, pe larg, cum a fost cheltuit bugetul alocat, dar si ce planuri are echipa pentru viitor.

150.000 de euro pentru salarii, birouri si plimbari

Pentru perioada iunie 2012 – decembrie 2013, Adunarea Generala a prevazut o estimare bugetara de 150.000 de euro. Aici intra cheltuielile salariale ale angajatilor, in numar de patru (sic!), cheltuieli pentru dotarea si utilarea birourilor, dar si pentru deplasari, consultanta si promovare. Echipa este formata din Florin Morosanu – director executiv, Miana Domide – Jurist, Rarita Zbranca – expert cultural. In 2012, au mai facut parte din echipa Rares Craiut – manager cultural si Horea Avram – curator/teoretician.

5.000 de euro pentru un website banal

Raportul financiar pe 2012, care nu a fost dat publicitatii, mai arata ca asociatia a avut un venit de 162.340 de lei, 3.000 de lei din cotizatiile membrilor, 42.273 de lei din finantari nerambursabile si 117.067 de lei din donatii si sponsorizari. Cheltuielile totale se ridica la 126.455 de lei. 11.156 de lei le-au revenit angajatilor permanenti, iar alti 9.553 de lei pentru colaboratori.

Ca sa aduca diversi invitati la o singura conferinta organizata la Cluj-Napoca in 14-15 noiembrie, asociatia a cheltuit 17.360 de lei. Ca sa-i hraneasca pe invitati, a mai platit aproape 3.500 de lei, iar ca sa-i cazeze, aproape 7.000 de lei. Deplasarile de la Cluj catre altre destinatii au mai micsorat bugetul cu peste 3.200 de lei.

Cireasa de pe tortul raportului financiar este site-ul Asociatiei „Cluj-Napoca 2020 – Capitala Culturala Europeana”, care a costat nu mai putin de 20.371 de lei, adica aproape 5.000 de euro. Asta pentru un website simplu, asemanator unui blog, care, potrivit expertilor in domeniu, se putea face si cu 500 de euro.

Planuri pentru 2013 – atentie, contine limbaj de lemn!

Asociatia si-a propus ca pana la finele anului 2013 sa definitiveze conceptul proiectului cu care Clujul sa candideze la titlul de Capitala Culturala Europeana. Zece mii de clujeni sunt asteptati sa sustina proiectul, dupa ce asociatia va face o campanie on-line si in retelele sociale, campanie media si campanie prin materiale tiparite, pentru a mobiliza comunitatea.

„Mesajul transmis va fi dinamic, atragator, mobilizator, coerent si utilizat transversal in toate componentele campaniei”, se arata, intr-un limbaj de lemn, in raport.

Se va demara si programul InJoy, un program destinat sustinerii initiativelor din comunitate. Vor fi co-finantate 10 proiecte selectionate in urma unui concurs, pentru zone urbane periferice ale orasului.

„Programul propune pilotarea unei serii de interventii culturale in spatiul social urban din Cluj. Aceste interventii contribuie la crearea unor mecanisme de exercitiu social. In acest sens, pe parcursul proiectul, microcomunitatile vizate participa la un proces de creativitate sociala si angreneaza o paleta larga de resurse comunitare”. (?!?)

In 2014, se va promova, la nivel national si european, candidatura la titlu, iar in 2015 de va depune si se va evalua pentru prima data aceasta candidatura.

 

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *