Din oras

ONG-urile care se ocupă de salvarea animalelor cer autorităților să se implice mai mult: După ora 16:00 cetățenii suportă costurile medicale

Organizația pentru Protecția Mediului și Combaterea Braconajului Cluj atrage atenția asupra urgenețelor care vizează animalele abandonate sau cele sălbatice. Aproape de fiecare dată costurile tratamentelor sunt suportate de ONG-uri și cetățeni, implicarea autorităților fiind adesea inexistentă.

„Problema este una simplă: ONG-urile și voluntarii sunt cei care preiau responsabilitatea în locul autorităților. În spatele aparenței de organizare și promisiuni oficiale, totul se bazează pe empatia și resursele cetățenilor. Dacă după ora 16 întâlnești un câine accidentat, o vulpe rănită sau o altă situație urgentă cu animale, nu există o soluție viabilă oferită de autorități. ONG-urile sunt chemate să intervină, iar cetățenii ajung să suporte costurile medicale. La fel și când cineva găsește o pasăre sau un animal sălbatic în suferință. Un animal dus la o clinică veterinară sau la USAMV are nevoie de cineva care să își asume responsabilitatea financiară. Până acum, nicio fișă de internare nu a fost semnată de Poliția Locală sau alte instituții publice, ci doar de voluntari sau cetățeni”, atrage atenția OPMCB.

Organizația a oferit și exemplu concret al unui cățel abandonat lovit de mașină pentru care Poliția Locală a solicitat imiplicare cetățenilor care să-l ducă la urgențe la USAMV.

„Un câine fără microcip, cel mai probabil abandonat de un stăpân iresponsabil (nesancționat la timp), a fost lovit de mașină și lăsat să sufere pe asfalt. În timp ce Poliția Locală încerca să convingă “pe cineva” să preia câinele, un cetățean l-a transportat pe cont propriu la USAMV și a acoperit cheltuielile. Timp de zeci de minute, câinele a rămas fără ajutor medical, deși era o urgență”, a meționat OPMCB.
Organizația pentru Protecția Mediului și Combaterea Braconajului Cluj cer acțiuni concrete din partea autorităților pentru a veni în sprijinul acestor animale.
ÎNTREBĂRI PENTRU AUTORITĂȚI:
1️⃣ De ce astfel de cazuri nu sunt gestionate direct de serviciul public de ecarisaj, așa cum prevede legea?
2️⃣ De ce programul serviciilor publice este limitat și inaccesibil în momente critice?
3️⃣ De ce Primăria Cluj-Napoca și Poliția Locală ignoră lecțiile învățate din zeci de situații similare?
4️⃣ De ce autoritățile locale nu prezintă aceste probleme în comunicarea publică și lasă cetățenii să creadă că totul funcționează perfect?
💡
MENȚIUNE IMPORTANTĂ:
În mai 2022 am avut o așa-zisă ședință de lucru împreună cu reprezentanții instituțiilor implicate în acest domeniu: DSVSA, Poliția Locală Cluj-Napoca – conducere, IPJ Cluj – Biroul pentru protecția animalelor și inspectorul șef adjunct IPJ Cluj. Concluzia? Totul funcționează, fiecare instituție își cunoaște rolul, iar în caz de nevoie se poate soluționa orice… la fel ca până în acel moment.
SOLICITĂM ACȚIUNI CONCRETE:
• Adaptarea programului serviciului de ecarisaj pentru a acoperi urgențele din afara orelor obișnuite.
• Responsabilizarea instituțiilor locale pentru a prelua costurile medicale în cazuri de urgență.
• O mai bună coordonare între Primărie, Poliția Locală și ONG-uri.
OBSERVĂM, NU JUDECĂM:
De ce acesta lipsa de soluții se perpetuează și de ce Primăria nu ne spune în multiplele mesaje de promovare ale primarului și despre acest aspect, decât ca toate sunt în regulă cu orice situație ar apărea?

Împreună putem schimba aceste lucruri. Așteptăm reacții și propuneri de soluții din partea autorităților locale.