//
Uncategorized

O poveste cu fonduri europene de toata frumusetea la Aeroportul Cluj-Napoca

In luna Iunie 2024, in plina campanie electorala, la Cluj-Napoca, a fost inaugurata cu mare tam-tam extinderea terminalului de plecari pasageri din cadrul Aeroportului International Avram Iancu Cluj.

La aceasta inaugurare au participat Ciolacu, Ciuca, Grindeanu etc. Practic un tur de forta pentru sustinerea lui Boc la primarie.
Investitia a costat 412 milioane de lei (TVA Inclus) si s-a facut din fonduri UE, fonduri proprii si fonduri de la stat.
Aceasta investitie a vizat extinderea terminalului de plecari pasageri si instalarea unui nou flux de control pasageri dotat cu 3 noi echipamente de ultima generatie pentru contolul de securitate.

Ei bine, aceste 3 noi filtre din zona de N-E  a terminalului au functionat pana in Septembrie 2024 cand toata zona de parter nou inaugurata a fost inchisa!

Motivul real pentru care au fost inchise (si pe care Aeroportul lui Ciceo nu o sa-l recunoasca niciodata ) este ca prin zona nou creeata in urma extinderii, fluxul de pasageri nu mai trecea prin duty-free  si incasarile s-au dus in cap. Si decizia a fost dictata de patronii de duty-free!
Astfel s-a redeschis vechiul filtru din zona centrala si toata zona cu noile filtre a fost inchisa permanent.
Cele doua fluxuri de control de securitate nu pot functiona simultan pentru ca SRI nu are si nici nu o sa aiba vreo data personal pentru a opera 2 filtre in 2 zone diferite mai ales ca deschiderea ambelor filtre nu se justifica la traficul actual. Iar cand traficul va fi suficient de mare pentru a deschide ambele filtre de control de securitate (aproximativ 10 mil pasageri/an)  acele aparate vor fi depasite tehnic.
Un procuror neadormit ar putea verifica aceste investitii din bani publici si europeni, ce firme au livrat acele aparate si cat au costat ele din suma totala  (pentru ca eu am informatia ca o singura bucata a costat 1 mil euro)  si de ce  acel filtru impreuna cu toata zona de parter este inchis.
Dar nimeni nu are oua…