
Mai mulți turiști s-au plâns de faptul că zborurile charter au des întârzieri, ceea ce înseamnă că vacanțele lor se scurtează. Cel mai adesea turiștii nu primesc nicio despăgubire deoarece agențiile de turism stipulează în contracte că zborurile charter nu sunt responsabilitatea lor.
Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Ilfov a sancţionat, cu amenzi în valoare totală de 102.000 lei, operatorul de transport aerian Bees Airlines SRL, pentru o cursă charter întârziată, informează Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor printr-un comunicat, citat de agerpres.ro.
Potrivit sursei citate, CJPC Ilfov a desfăşurat, în data de 25 octombrie 2024, o verificare pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, unde a constatat că operatorul de transport aerian Bees Airlines SRL a întârziat zborul spre Hurghada, Egipt, programat pentru ora 4:00, până la ora 22:00 a aceleiaşi zile. Controlul s-a extins şi în zilele următoare, pentru a se verifica felul în care compania a soluţionat situaţia pasagerilor afectaţi de întârziere.
Abaterile de la legislaţia în domeniu constatate au fost: lipsa demersurilor de informare a pasagerilor, obligatoriu a fi asigurate de către operatorul aerian prin care să le fie precizate drepturile, în special cele cu privire la compensaţie şi asistenţă, lipsa informării scrise a fiecărui pasager referitoare la normele de comunicare şi asistenţă, în condiţiile în care organizatorul cursei charter a decis schimbarea operatorului aerian care argumentase drept cauză a întârzierii o defecţiune tehnică şi nerespectarea termenelor stabilite de soluţionare a reclamaţiilor consumatorilor.