Alin Tișe susține că a solicitat de la Camera de Comerț și Industrie Cluj (și a obținut), un “aviz de forță majoră” pentru Pata Rât. Și, în baza acestui aviz amenință cu dosar penal pe fiecare membru al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă care a refuzat decretarea stării de alertă.
Bonus, Tişe cere, din nou, convocarea Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă.
Ceea ce ne-a sărit în ochi din prima clipă cu privire la acest nou episod din telenovela dezastrului ecologic de la Pata Rât este faptul că documentul invocat ca motiv de plângeri penale în masă și individual doar “exonerează de răspundere contractuală partea care invocă evenimentul de forță majoră și care nu își poate îndeplini, total sau parțial, obligațiile asumate prin contract, față de partenerul contractual”.
Deci, elementar dragă doctor Păunel, acest “aviz de forţă majoră” influenţează raporturile comerciale contractuale dintre societăţi sau o societate şi stat.
Deci Qui prodest?
Că, veți vedea, Alin Tișe minte, dezinformează, este mințit sau este dezinformat! Mai ales când, pe baza acestui aviz amenință cu dosare penale.
Unu: nu el l-a solicitat, nu el l-a primit. Doi: avizul a fost cerut de către Asocierea dintre SC Nordconforest SA – SC Finara Consult SRL – SC Interdevelopment SRL, cei care, în iunie 2015, au câștigat contractul pentru închiderea și ecologizarea rampei de gunoi de la Pata Rât. Trei: avizul exonerează de prevederi din contract Asocierea mai sus pomenită. Patru: contractul este cu CJ Cluj. Cinci: CJ Cluj a dat acestei Asocieri niște bani direct, fără licitaţie, pentru presupuse cheltuieli cu incendii la Pata Rât. Șase: banii s-au dus, incendiile s-au stins, levigatul a rămas, cineva vrea să se spele pe mâini. Șapte: Alin Tișe nu are pe cine amenința cu dosare penale decât poate pe cei care au dat 800 de mii de euro să se facă ceva care poate nu s-a mai făcut sau s-a făcut prost, extrem de prost. OPT: POATE, TOTUȘI, INSTITUȚIILE DE CONTROL ALE STATULUI VIN ȘI NE LĂMURESC CE ANUME SE ÎNTÂMPLĂ: CINE SE SPALĂ PE MÂINI, CINE DEZINFORMEAZĂ, CINE A ÎNCASAT BANII ȘAMD?!
Contactat telefonic, Ștefan Dimitriu, președintele Camerei de Comerți și Industrie Cluj a declarat pentru Ziar de Cluj că instituția pe care o conduce este abilitată, conform legii, să emită astfel de “avize de forță majoră” (Art.28, alin. 2, litera i din Legea 335/2007).
“Rolul acestor avize este de a exonera de răspundere contractuală partea care invocă evenimentul de forță majoră și care nu își poate îndeplini, total sau parțial, obligațiile asumate prin contract, față de partenerul contractual”.
Numai că, domnia sa nu cu Consiliul Județean Cluj, respectiv președintele acestei instituții, Alin Păunel Tișe, a avut schimbul de hârtii în vederea obținerii acestui aviz, ci cu Asocierea dintre SC Nordconforest SA – SC Finara Consult SRL – SC Interdevelopment SRL, cei care, în iunie 2015, au câștigat contractul pentru închiderea și ecologizarea rampei de gunoi de la Pata Rât, Gherla, Huedin și Turda contra sumei de 27.267.933,79 lei fără TVA. (6 milioane de euro).
Reamintim faptul că, un an mai târziu, cele trei firme au mai primit 800.000 de euro pentru aproximativ aceeaşi operaţiune, bani încredinţaţi direct, fără licitaţie, pentru presupuse cheltuieli cu incendii la Pata Rât.
Această Asociere a cerut “avizul” de la Camera de Comerț și Industrie Cluj “în conformitate cu prevederile Legii și coroborat cu Art. 17. din Contractul încheiat cu CJ Cluj în 2015”.
Nordconforest SA este o societate cu sediul în Gilău controlată de Dorin şi Emil Aşchilean, alături de Dumitru Iorga. Dorin Aşchilean este acţionar şi la ACI Cluj, împreună cu fratele său Ioan Aşchilean şi fondatorul Băncii Transilvania Horia Ciorcilă şi oamenii de afaceri Agenor Gânscă şi Dorel Goia.
Interdevelopment SRL este deţinută de Radu Dan Păunescu şi Mihai Mircea Cozariuc, doi foşti angajaţi ai Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor. Cozariuc s-a ocupat, la un moment dat, de implementarea unor proiecte în valoare de 250 de milioane de euro, în domeniul mediului şi al transportului, componente ale Programului ISPA (Instrumentul Structural pentru Preaderare), înainte de aderarea României la Uniunea Europeană.
Poate aflăm și noi ce prevede Art. 17 din respectivul Contract?