In vizor

Nicio surpriza la concursul pentru functia de city manager – a castigat cine trebuie. Emil Boc a tinut sa il felicite primul pe invingator

Prima etapă a concursului pentru funcţia de administrator public al municipiului Cluj-Napoca şi-a desemnat câştigătorul. Aşa cum era de aşteptat, competiţia organizată de Primărie a fost una mai mult de formă, din cei doi candidaţi, unul fiind declarat respins pentru neîndeplinirea condiţiilor, iar cel de-al doilea, şi implicit singurul rămas în competiţie, este un membru de vază al PNL. Astfel, fostul viceprimar, Gheorghe Șurubaru, mai are de îndeplinit doar o formalitate pentru a deveni city manager al Clujului. 

Două persoane şi-au depus dosarele pentru candidatura la funcţia de administrator public, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului. Rezultatul selecţiei de dosare, aşa cum era de aşteptat, l-a lăsat în cursa pentru postul de city manager pe omul lui Emil Boc, fostul viceprimar, Gheorghe Șurubaru. Se pare că negocierile din interiorul PNL au împăcat pe toată lumea: Dan Tarcea – viceprimar, iar Gheorghe Șurubaru – administrator public. 

Un favorit în postura lui Gheorghe Șurubaru şi un „iepuraş” pe nume Ioan Dușcaș

La prima etapă a concursului pentru funcţia de administrator public al municipiului Cluj-Napoca s-au prezentat doi candidaţi. Un favorit în postura lui Gheorghe Șurubaru şi un „iepuraş” pe nume Ioan Duscas. În urmă analizării dosarelor celor doi candidaţi, la această prima proba a concursului, Ioan Dușcaș a fost declarat respins. Motivul respingerii este neîndeplinirea condiţiilor de vechime prevăzute în anunţul de concurs. 

Astfel, pentru fostul viceprimar PNL (PDL), Gheorghe Șurubaru, mai există acum un singur contracandidat, însăşi persoana sa, deoarece mai urmează proba scrisă, în 18 iulie, unde acesta trebuie să obţină punctajul minim şi, implicit, să devină city manager pe perioada determinată. Interviul pentru funcţia de administrator public care se va desfăşura după anunţarea rezultatului la proba scrisă este doar o formalitate, ceea ce înseamnă că în cazul în care Gheorghe Șurubaru va trece testul scris, chiar şi cu notă minimă, acesta va fi noul administrator public al Clujului pe o perioada determinată, stabilită prin contractul de management.

Comisia de concurs e numită prin dispoziția primarului și e formată din Plesa Viorel, Bogdan Ioan și Madru Iosif, iar concursul e organizat în conformitate cu HG 286/2011. 

O singură lege pentru toți, dar condiții specifice în funcție de fiecare

H.G. nr. 286 din 23 martie 2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, secțiunea 1, art. 4 (1), prevede faptul că „Condiţiile specifice pe care trebuie să le îndeplinească persoana care participă la concursul pentru ocuparea unui post vacant sau temporar vacant se stabilesc, pe baza fişei postului, la propunerea structurilor în al căror stat de funcţii se află funcţia vacantă.”

Pe baza acestei legi, Primăria municipiului Cluj-Napoca a stabilit condiții specifice mai generoase sau mai puțin permisive, fără dedicație sau, posibil, cu dedicație, pentru diferite funcții scoase la concurs.

Astfel, în timp ce criteriile specifice pentru un aspirant la postul vacant de inspector de specialitate, grad profesional I, prevăd doar nivelul studiilor și necesitatea deținerii unui certificat de atestare a calității de administrator de imobile, iar în cazul funcţiei publice de conducere de director general, vacantă la Direcţia Generală Poliția Locală, pe lângă nivelul și specificul studiilor, se mai cere și vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice minimum 3 ani, pentru postul vacant de administrator public, pe lângă nivelul și specificul studiilor, condițiile specifice mai prevăd și vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției minimum 10 ani și experiență în funcții de conducere minimum 5 ani. O singură lege pentru toți, dar condiții specifice pentru fiecare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *