In vizor

Nicio șansă pentru Autostrada Sebeș-Turda: Greu de crezut că lucrările vor fi finalizate chiar și în 2021

Șanse minime de realizare pentru unul din tronsoanele Autostrăzii Sebeș-Turda. După cum apreciază specialiștii, nici măcar anul 2021 nu va aduce lucrări finalizate și o potențială circulație pe acest segment de pe A 10. Din contra, după cum estimează experții în infrastructură, modul în care a fost realizat unul dintre segmentele de traseu situate între județele Cluj și Alba fac destul de îndoielnică inaugurarea acestei porțiuni chiar și în 2021. 

După o vizită realizată de reprezentanții Asociației Pro Infrastructura pe tronsonul 2 al Autostrăzii Sebeș – Turda (A10), aceștia au făcut publice imaginile și informațiile deloc îmbucurătoare:

„Putem observa o dată în plus managementul haotic al grecilor de la Aktor, mobilizarea insuficientă, lucrările realizate în ultimii cinci ani ce trebuie remediate sau un sistem de scurgere a apelor aproape inexistent ce produce pagube semnificative la fiecare ploaie.

Cu excepția structurilor principale, unde subcontractorul Retter este bine mobilizat, e greu de crezut că Aktor va finaliza restul lucrărilor chiar și în anul 2021”, susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

sursa captură: asociatiaproinfrastructura/facebook.com

Conform proiectului, Autostrada A10 va avea 70 km şi urmează să traverseze parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind segmentată în patru loturi. Primul lot se întinde pe o suprafață de 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia, iar cel de-al doilea lot are 24 km şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud.

Loturile 3 şi 4 au fost deschise circulaţiei în 2018, iar 1 și 2 au început în 2014 și trebuiau finalizate în 2019. 

Din păcate, nici lucrările de pe primul lot A 10 nu arată prea grozav. 

CITEȘTE ȘI: Autostrada A 10 Sebeș-Turda, cu doar 60% șanse de a fi deschisă în acest an: „Mi-e teamă să vă spun sigur că terminăm…”

Lotul 1 al autostrăzii A10 Sebeș – Turda face parte din secțiunile de infrastructură ce ar fi trebuit să fie gata la finalul anului. Sau cel puțin așa arată detaliile consemnate pe hârtie.

Din nefericire, stadiul în teren, precum și mobilizarea destul de redusă a constructorului face puțin probabilă deschiderea celor 17 km de autostradă.

„Aș merge mai degrabă pe 60% șanse de deschidere”, a recunoscut până și șefa Companiei de Autostrăzi, Mariana Ioniță, în cadrul unui interviu din mai 2020. 

CITEȘTE ȘI: Asociația Pro Infrastructura, despre vizita ministrului Lucian Bode pe Autostrada Sebeș-Turda: „Doar praf în ochi, o mască pusă în fața incompetenței…”

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *