Eveniment

Ministerul Educației ar putea renunța la ideea de semestre sau trimestre și le-ar putea înlocui cu un model de 5 module de învățare. Elevii vor eliminarea tezelor

Peste 70% dintre elevii consultați în cadrul unui sodaj s-au arătat în favoarea eliminării tezelor și înlocuirea acestora cu un alt tip de evaluare, transmite Consiliul Elevilor.

10.000 de elevi din toată țara au fost consultați, până acum, în cadrul acestui sondaj realizat de Consiliul Național al Elevilor (CNE).

„Dintre elevii care au participat la consultarea noastră, peste 70% își doresc eliminarea tezelor și înlocuirea acestora cu mijloace de evaluare sumativă, axate pe feedback, astfel încât această formă de evaluare de etapă să reprezinte cu adevărat o oportunitate pentru elevi de a își analiza progresul și de a stabili, alături de profesori, pașii pe care trebuie să îi urmeze pentru a își acoperi lacunele din învățare”, susțin reprezentanții CNE.

În același timp, majoritatea respondenților ar fi de acord cu introducerea unor evaluări unitare, cu subiect unic la nivel național, la începutul și sfârșitul anului școlar, astfel încât să poată fi creionată o radiografie clară a evoluției pe care elevii o au pe parcursul unui an școlar.

„Suntem cu toții conștienți că evaluarea din România și-a pierdut relevanța, fără să pună accent pe necesitatea însușirii unor competențe-cheie atât de necesare în rândul absolvenților. Reforma în evaluare nu mai suportă amânare! Consiliul Național al Elevilor solicită ferm Ministerului Educației să respecte voința elevilor și să implementeze modificări de substanță în sistemul de evaluare, astfel încât acesta să devină unul obiectiv și, mai ales, calitativ”, au transmis reprezentanții CNE.

Miercuri, în Comisia de Dialog Social a Ministerului Educației se va dezbate propunerea de structură a anului școlar 2022-2023.

Viitorul an școlar ar putea avea o structură complet nouă, care nu a mai fost niciodată folosită în sistemul de educație din România. În loc de organizarea pe semestre și trimestre, ar urma să fie adoptat un an școlar cu 5 module de învățare, însă nu există încă o soluție concretă privind modalitatea de evaluare a elevilor într-o astfel de structură, potrivit surselor Edupedu.ro.

”Vom avea cinci module de învățare care vor alterna cu vacanțele. Practic, se renunță la semestre și trimestre. Se lucrează la evaluare acum, să vedem cum se va putea face”, spun sursele Edupedu.ro. Una din propuneri, în acest nou format, este renunțarea la teze și înlocuirea lor cu o evaluare periodică. ”Se merge pe vacanțele din octombrie și februarie, vor fi structurate pe module conform propunerilor de la CNPEE”, au mai spus sursele citate de edupedu.ro.

Conform acestor indicații, calendarul anului școlar ar fi următorul:

  • 5 septembrie – 21 octombrie – modul
  • 24-18 octombrie – vacanță de toamnă
  • 31 octombrie – 21 decembrie – modul
  • 22 decembrie – 6 ianuarie 2023 – vacanța de iarnă
  • 9 ianuarie – 3 februarie – modul
  • 6 februarie – 10 februarie – vacanță intersemestrială
  • 13 februarie – 6 aprilie – modul
  • 7 aprilie – 18 aprilie – vacanța de primăvară
  • 19 aprilie – 16 iunie – modul
  • 17 iunie – 4 septembrie – vacanța de vară