In vizor

Micile mesaje CTP Cluj pentru calatori: biletul prin SMS se solicita inainte de urcarea in autobuz

Recent, in masinile care apartin Companiei de Transport Public din oras, peste afisele care contin numere prin care se pot lua bilete prin SMS, s-au lipit alte anunturi suplimentare foarte mici. Conform acestora din urma, calatorii sunt obligati sa aiba un bilet cumparat inainte de urcarea in autobuze. Anuntul este valabil inclusiv pentru cei care vor sa isi comande bilet prin SMS. Cei de la CTP incearca, astfel, sa evite situatiile in care clujenii intra in autobuze si trimit mesajul abia dupa minute bune de la urcare. Achizitionarea unui bilet prin SMS este cea mai usoara metoda in contextul in care sunt inca statii fara puncte de vanzare a biletelor. In plus, aparatele de ticketing functioneaza lent sau nu functioneaza deloc, ceea ce, din nou, impiedica clujenii sa isi achizitioneze un bilet inainte de a se urca in masinile CTP si, atunci, apeleaza la varianta prin SMS.

Mai nou, daca vrei sa iti achizitionezi un bilet prin SMS, esti obligat sa il soliciti inainte de urcarea in autobuz.

„Deci, la urcarea in autobuz, cand calatorul are intentia sa urce, trebuie sa dea SMS-ul, asta este tot, pentru ca unii obisnuiesc sa urce, se asaza in autobuz si apoi isi amintesc ca ar trebui sa isi ia bilet. Nu, la urcare trebuie sa dea SMS, pentru ca stie ca nu are bilet”, a declarat Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public Cluj.

De obicei, varianta SMS-ului este cea mai functionala avand in vedere ca nu in toate statiile CTP se gasesc puncte de vanzare a biletelor, cum ar fi, de exemplu, cea de pe Calea Turzii sau din cartierul Buna Ziua.

De altfel, desi aceste ghisee exista in alte statii, este binecunoscut faptul ca vanzatoarele sunt mai mereu in pauza. Calatorii risca, asadar, sa piarda autobuzul, chiar atunci cand este graba mai mare. 

Totodata, nici sistemul de ticketing nu este o mandrie a administratiei locale. Chiar in urma cu cateva zile, un clujean se intreba pe site-ul domnuleprimar.ro, cand vor functiona 100% aceste aparate din statiile CTP. Aparatele merg foarte lent, uneori nu furnizeaza bilete, iar plata cu cardul nu este acceptata de fiecare data, astfel incat, calatorii raman adesea fara bilet, dar cu banii dati.

„Am facut mai multe sesizari pe aceasta tema, cum nu am primit raspuns pana acum, nu ma astept nici acum. Doar am timp de pierdut pe acest site si va intreb, pe aceasta cale, sistemul de ticketing cand va fi functional macar 50%? Plata cu cradul NU este acceptata, softul se misca atat de incet incat senzatia este ca nu mai functioneaza, aparatele de validat din autobuze in mare parte NU accepta/valideaza biletele. Primarul cred ca a fost prin foarte multe orase in lumea asta, dar, cu siguranta, nu a folosit mijloacele de transport in comun, implicit, nici automatele respective pentru a avea un termen de comparatie si un exemplu de asa „da” versus asa „nu” din Cluj. Repet intrebarea, cand va fi sistemul functional impecabil? Imi permit sa raspund tot eu…cand se vor schimba in totalitate, atat partea de software, cat si de hardware!”, a scris Costi.

Sunt atatea variante de achizitionare a unui bilet, dar nu functioneaza niciuna in totalitate, exceptie facand varianta SMS-ului. Dar si in acest caz, mai nou, regula este ca biletul sa fie comandat inainte de urcare. Interesant este ca mesajul „Obligatorie achizitia biletului inainte de urcare!” se gaseste in interiorul autobuzului in zone cu vizibilitate foarte mica. Deci, sunt foarte slabe sansele ca cei care apeleaza la varianta aceasta sa-l citeasca la timp. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *