In vizor

Marcaje și reguli de circulație haotice pe proaspăt renovata stradă Bună Ziua: piste de biciclete trasate pe mijlocul străzii și interdicții care afectează 600 de apartamente

Proaspăt modernizată și inaugurată cu mare alai de către primarul Emil Boc, strada Bună Ziua deja crează disconfort pentru o serie de locuitori. Se pare că modificările aduse circulației și marcajele trasate îi nemulțumește pe unii clujeni care locuiesc în zonă.

Mai mulți clujeni care locuiesc în complexul Sophia, un complex cu 600 de apartamente sunt foarte nemulțumiți că li s-a tăiat posibilitatea de a vira la stânga la ieșirea de pe aleea pe care locuiesc. Astfel singura lor alternativă este să vireze la dreapta spre Calea Turzii. Aceștia consideră că nu este normal ca ei să fie singurii cărora li s-a impus această restricție. 

Nu mi se pare normal ca aleea de la 43B de pe strada Buna Ziua are obligatoriu la dreapta. Pe alea respectiva sunt vreo 600 de apartamente din care in fiecare dimineata pleaca vreo 200 de masini care acum totate sunt obligate sa mearga spre Calea Turzii, strada deja aglomerata. In plus am observat ca pista de bicileta este trasata pe mijlocul strazii ceea ce este total neconform cu proiectul de modernizare a strazii. Ce solutii oferiti avand in vedere ca varianta Mozart nu este un drum practicabil? Statia de autobuz a fost 100m mai jos unde nu ar fi existat aceasta problema.

Locuiesc in complexul Sophia. Nu mi se pare normal sa fim obligati sa facem la stanga. Este singura strada care se afla in aceasta situatie, de ce unii sunt privilegiati? Va rog sa luati masuri. Mutati statia de autobuz daca e nevoie. Este totusi un complex cu 600 de apartamente

Asociația de proprietari care reprezintă cinci imobile din cadrul complexului rezidențial au formulat și ei o cerere scrisă prin care solicită schimbarea marcajului într-unul dinscontinuu care să le permită virajul la stânga.

Vă solicităm să dispuneti schimbarea marcajului rutier de la str Buna Ziua ( proaspăt modernizată), prin marcaj discontinuu astfel incat sa poată fi permisa virarea la stanga. Acest lucru este deosebit de important deoarece in forma actuală, toate masinile care ies din zona complexului rezidential sunt obligate să vireze la dreapta. Mentionam că in cauza este vorba de 7 imobile, care cuprind aproximativ 600 de apartamente, cu sute de autovehicule care ies in soseaua principală, fiind asadar o zona intens circulată. Prin urmare, pentru a evita aglomerarea excesiva si chiar blocaje rutiere, vă rugam să dispuneti schimbarea semnalizarii rutiere, prin marcajul discontinuu, pentru a permite virarea la stanga. Distanta de la “Aleea Sophia Residence” si statia de autobuz aflata pe partea cealalta este una semnificativa, virajul nostru spre stanga nu blocheaza autobuzul sau accesul persoanelor care doresc sa urce in autobuz. Daca considerati ca virajul nostru la stanga nu se poate efectua din cauza statiei de autobuz, va rugam sa mutati statia de autobuz mai jos cu 10-20 de metrii, fara sa blocati iesirea din aceea parcare privata. Daca considerati ca virajul nostru la stanga nu se poate efectua din cauza statiei de autobuz, va rugam sa mutati statia de autobuz mai sus, intre semafor si “Aleea Sophia Residence”. Suntem suprinsi de ce numai de pe “Aleea Sophia Residence” este interzisa virajul la stanga, desi proiectantul nu a oferit nici o alternativa reala pentru a efectua virajul obligatoriu la dreapta urmat de intoarcere intr-un sens giratoriu aflat la o distanta rezonabila 100-200 m. Va rugam sa oferiti variante legale si reale pentru a realiza undeva o intoarcere in mod legal, fara sa blocam de 2 ori fluxul auto. Strada Buna Ziua este o strada moderna, dar cu foarte multe strazi secundare pe ambele parti, deci virajele la stanga de pe Buna Ziua spre aleile secundare si de pe aleile secundare spre Buna Ziua vor bloca tot timpul toate cele 3 benzi de circulatie. Va propunem sa reveniti la varianta in care din cele 3 benzi cate una sunt alocate pentru traficul auto si banda din mijloc este folosit pentru a realiza virajele la stanga, ca banda de pregatire. 

Primăria le-a transmis că această interdicție se datorează stației de autobuz amplasată pe banda de circulație. 

”Situatia dvs. este diferita deoarece vis a vis de accesul dvs. auto spre nr 43 este o statie de transport in comun care, momentan, este pe banda de circulatie ( unica banda la coborare). Marcajul longitudinal realizat este cel stabilit cu politia rutiera si a avut in vedere in primul rand siguranta circulatiei”, le-a transmis Primăria. 

Alți locuitori din zonă reclamă faptul că marcajul continuu nu le mai permite să ajungă la locurile lor de parcare. Aceștia sunt nemulțumiți deoarece în cazul altor alei aflate în situația lor, marcajul trasat este discontinuu. Astfel că își doresc să ei să fie tratați la fel ca și ceilalți locuitori din zonă.

În urma modernizarii strazii Buna Ziua, in dreptul imobilului cu nr. 82, bloc C2, s-a marcat o trecere de pieton si s-a instalat semafor. Pe sensul de urcare, dinspre Str. Fagului, inainte de semaforul din dreptul nr. 82 bloc C2, marcajul stradal de delimitare a sensurilor de mers este linie continua, astfel, locatarii imobilului mai sus mentionat nu avem acces la aleea blocului unde sunt prevazute parcarile. Singura modalitate este de a parcurge inca 50 m mai sus de semafor si de a intoarce in mijlocul strazii. Tot pe strada Buna Ziua, intre imobilul mai sus mentionat si intersectia cu Calea Turzii, s-au marcat inca 3 treceri de pietoni prevazute cu semafoare, situatii asemanatoare cu cea din dreptul imobilului nr. 82 bloc C2, insa unde marcajul de delimitare a sensurilor de mers este discontinu in ambele sensuri de mers (se poate vira stanga/dreapta si la iesirea si la intrarea in parcari/aleei . Cum este posibil, ca pe aceeasi strada, la distante de cateva sute de metrii, sa avem aceleasi situatii insa cu reguli de circulatie diferite? Va rog sa analizati aceasta situatie si sa modificati marcajul stradal astfel incat sa putem ajunge la domiciliu.

Sunt mai mulți clujeni care reclamă faptul că în dreptul stațiilor de autobuz pistele de biciclete au fost trasate pe mijlocul străzii. 

Pistele de bicicleta pe strada Buna Ziua au fost trasate pe prima banda de circulatie in zonele cu statii de autobus. Acest lucru este foarte evident la statia din zona cu nr 37-43 unde pistele sunt marcate aproape pe mijlocul strazii.

Am observat ca pista de bicileta este trasata pe mijlocul strazii ceea ce este total neconform cu proiectul de modernizare a strazii. 

Strada Bună Ziua a fost inaugurată vineri cu mare fast de către primarul Emil Boc, alături de o suită de alte persoane din primărie. Boc chiar și-a permis să oprească traficul pe toată strada doar pentru a putea să-și facă el poză cu inaugurarea străzii. Evident o atitutudine populistă, de campanie electorală, așa cum edilul ne-a obișnuit de-a lungul timpului. Locuitorii de pe strada Bună Ziua au așteptat mulți ani modernizarea acestei străzi foarte intens circulată datorită miilor de apartamente construite în ultimii ani în zonă. Primăria și-a pus problema circulației și a blocajelor abia atunci când acestea erau deja gata formate. Anterior, când s-au dat autorizații de construcție pe bandă rulantă nimeni nu a luat în calcul că toate aceste mașini nu vor avea pe unde să circule, strada Bună Ziua fiind singura arteră viabilă. Proiectul de modernizare al străzii ar trebui să rezolve măcar parțial problema traficului, asta dacă nu vor fi reluate construcțiile de blocuri. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *