In vizor

Invocând practic "lipsa de voință politică" a noului Consiliu de Administrație de la Aeroportul Internațional Cluj, Alin Tișe modifică controversatul act prin care-l demitea pe David Ciceo

Dar nici măcar în al 25-lea ceas nu este capabil să recunoască că, de fapt, a încălcat grosolan legea. Și continuă să o încalce.

La ora 9.00, când am încecat să descărcăm documentul la care vom face referire mai jos, acesta nu era publicat spre consultare, deși legea stipulează faptul că:

“Potrivit prevederilor art.94 alin. 2 și 3 din legea administrației publice locale nr.215/2001 republicată și modificată convocarea unei ședințe extraordinare de Consiliu Județean se face în scris, cu cel puțin 3 zile înainte, împreună cu materialele care urmează a fi dezbătute în respectiva ședință (proiecte dehotărâri, expunerea de motive a fiecărui proiect), la solicitarea președintelui Consiliul Județean, a unei treimi din consilierii județeni sau a Prefectului în situații excepționale.”

La ora 11.00, în schimb, actul a fost, în sfârșit, publicat. Să aibă timp și consilierii județeni să arunce un ochi grăbit peste acesta și să se întrebe de ce naiba au fost obligați să-l adopte în variantă ilegală acum două săptămâni (în 22 septembrie) – nu cumva din cauza faptului că cei care au priceput ce fac nu le-a păsat ce fac, iar celor cărora s-ar fi putut să le pese, habar nu au avut ce votează?

În fine, azi la ora 13.00, consilierii județeni sunt chemați să-și modifice vechea Hotărâre de Consiliu Județean cu privire la funcționarea interimară a Aeroportului Internațional Cluj-Napoca. Actul pe care sunt chemați să îl adopte sună așa:

Prima pagină, primele minciuni. Când David Ciceo atrăgea atenția cu privire la faptul că noul Consiliu de Administrație nu poate prelua atribuțiile de conducere executivă a Aeroportului, Alin Tișe, secondat de către Călin Tuluc afirmau contrariul și o țineau langa că se respectă legea. Legea nu era respectată nici măcar în momentul dezbaterii, din moment ce Alin Tișe, a cărui cumnată lucrează în funcție de conducere la Aeroportul Internațional Cluj (șefa Biroului Juridic), era în conflict evident de interese. Oricum Ziar de Cluj a sesizat ANI cu privire la acest aspect.

(Apropos de acest aspect al cumnatei angajate la Aeroport și despre a cărei angajare Alin Tișe, ca de obicei, are amintiri extrem de false, declarând public că era angajata instituției înainte de a-i fi lui cumnată, când, de fapt, i-a trasat directivă angajatorului: „angajeaz-o, că va fi cumnata mea”. Asta așa, ca o paranteză)

Revenind, la modul parșiv, se invocă legea contra legii (ceea ce ne spune, printre rânduri, că Tișe va insista să-i ia funcția lui Ciceo, indiferent de consecințe – în fond așa a făcut cu toți cei cu care a lucrat; am amintirea unei declarații făcute de către un fost vicepreședinte de-al lui: „am furat pentru el”; păcat că devertebrații aceștia ai lui nu-și asumă public sau în fața procurorilor afirmațiile):

„O.U..G nr. 109/2011, cu modificările și completările ulterioare, instituie pentru Consiliului Județean Cluj dreptul să opteze, între stabilirea conducerii executive a întreprinderii publice de către consiliul de administrație (aceastpostul lui Ciceoa fiind de altfel regula) și acordul pentru delegarea conducerii executive de către consiliul de administrație către director/directori.  Dreptul de decizie si de opțiune se exercită de către autoritate și cu privire la delegarea conducerii executive către unul sau mai multi directori.”

Apoi, după cum scriam în Ziar de Cluj, cei din noul CA al Aeroportului au refuzat să fie maimuțele zburătoare ale lui Alin Tișe și i-au trimis scrisorică în acest sens. Au optat, ca să folosim expresia din noul HCJ, să nu fie părtași la încălcarea legii. Adică să încalce, cu nerușinare (opțional, care va să zică), OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice. Este unul dintre motivele pentru care Aeroportul Internațional Cluj-Napoca prin avocatul Mircea Pop a depus plângere prealabilă împotriva HCJ privind numirea Consiliului de Administrație al Aeroportului Internațional “Avram Iancu” Cluj-Napoca din data de 22.09.2017, cerând revocarea în parte a acesteia, în punctele în care se încalcă grosolan legea: respectiv dispozițiile Art. 5, Alin. 1, 2, 3, 4 și 7. Așa că, CJ Cluj are amabilitatea să opteze după opțiunea CA al Aeroportului:

„Prin adresa înregistrată la Consiliul Județean Cluj sub nr. 29037/2017 membrii consiliului de administrație, au precizat faptul că nu doresc să exercite calitatea de administrator executiv în situația în care oricare dintre ei ar fi ales în funcția de președinte al consiliului de administrație ținând cont de reacția conducerii executive a regiei și a sindicatului regiei. Mai mult au solicitat ca actualul director general să exercite în continuare atribuțiile de conducere executivă a regiei până la finalizarea procedurii de selecție pentru acest post.”

Motiv pentru care Alin Tișe îi încalță cu opțiunea de a opta ei pe cine să numească interimar (și aici se va vedea dacă funcționează, sau nu, voința politică la nivelul politrucilor numiți politic chemați să numească un specialist în funcție, la porunca unui politruc numit în urma trocului politic dintre PNL Cluj și UDMR Cluj și nu ales):

„Raportat la cele solicitate de consiliul de administrație și, luând în considerare faptul că mandatul directorului general în funcție a încetat prin expirarea perioadei pentru care a fost încheiat, prin proiectul de hotărâre elaborat, se propune modificarea alin. (2) al art. 5, în sensul ca, pe perioada cuprinsă între data de 17.10.2017 și data numirii directorului general ca urmare a finalizării procedurii de evaluare sau selecție conform prevederilor O.U.G. nr. 109/2011, cu modificările și completările ulterioare, conducerea executivă a întreprinderii publice să fie delegată unui director general provizoriu, în conformitate cu dispozițiile 64^2 din O.U.G. nr. 109/2011, cu modificările și completările ulterioare, conform cărora:

ART. 64^2.  (1) În cazul în care au fost delegate atribuţii de conducere a întreprinderii publice către directori, iar postul/posturile de director rămâne/rămân vacant/vacante, consiliul de administraţie poate desemna un director provizoriu până la finalizarea procedurii de selecţie, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă. Durata mandatului este de 4 luni, cu posibilitatea prelungirii acestuia, pentru motive temeinice, până la maximum 6 luni. (….).”

Având în vedere modificarea art. 5 alin. (2) potrivit căruia conducerea executivă a regiei nu se exercită de către consiliul de administrație, consideram că se impune modificarea alin. (3) în sensul cuprinderii în continutul acestuia a  termenului de 4 luni instituit de art. 64^2.  după cum urmează:

(3) Durata mandatului directorului general provizoriu desemnat în condițiile alin. (2) nu va depăși 4 luni.”

Ca urmare a modificării art. 5 alin. (2), apreciem  că alin. (4) al aceluiași articol ( care priveste îndemnizația președintelui consiliului de administrație pe perioada asigurării conducerii executive a regiei) ramâne lipsit de efecte, sens în care se propune încetarea aplicabilității acestuia.”

Dar fiecare citește ce-i convine (optează) din lege. Că legea e bună numai dacă-i zboară dinții oponentului, nu și dacă trebuie tu să o respecți întru-totul.

În rest mult bla-bla-bla, pe care vă lăsăm să-l citiți.

Vom reveni cu informații după această ședință a Consiliului Județean Cluj. Din punctul nostru de vedere, Alin Tișe pasează unor politruci (dintre care unul este, în mod evident, un agramat) responsabilitatea numirii unui director interimar – care poate fi și altcineva decât David Ciceo, cu condiția ca să fie un specialist, în condițiile cerute de către (mai ales) legile și normativele internaționale.

Suntem curioși ce poziție va adopta Instituția Prefectului Cluj cu privire la această joacă de-a deciziile și modificările de decizii, făcută în ciuda legii de către președintele CJ Cluj, Alin Tișe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *