In vizor

Informatii detinute de MApN ar fi redus aria de cautare a avionului prabusit, dar nu au fost folosite

O informatie cheie a fost scoasa din raportul Guvernului dat publicitatii despre accidentul aviatic din Apuseni: Ministerul Apararii ar fi determinat distanta dintre ultima pozitie cunoscuta a avionului si locul prabusirii ca fiind 2,09 kilometri, insa datele, care ar fi redus aria de cautare nu au fost folosite, informeaza in exclusivitate Hotnews.ro.

„Datele obtinute in urma verificarilor efectuate prin intermediul Centrului de Operatii Aeriene din cadrul MApN, coroborate cu locatia epavei aeronavei, au permis Directiei Topografice Militare sa concluzioneze ca distanta dintre ultima pozitie cunoscuta a aeronavei si locul aterizarii fortate este de 2089 metri. In conditiile in care ROMATSA ar fi consultat Centrul de Operatii Aeriene cu privire la ultima pozitie cunoscuta a aeronavei, ar fi redus aria de cautare a acesteia„, sunt cele doua paragrafe eliminate din raportul Oprea, inainte sa fie facut public, potrivit Hotnews.ro.

Aceste informatii arata ca MApN ar fi putut contribui la salvarea victimelor mult mai repede, avand in vedere ca echipele de cautare au actionat in baza datelor pe care le aveau la dispozitie pe o suprafata de 200 de kilometric patrati, dar ROMATSA ar fi refuzat.

“Raportul Guvernului arata ca la ora 16.29, la circa jumatate de ora de la prabusirea avionului, Ministerul Apararii a transmis catre ROMATSA disponibilitatea de a participa la actiunile de cautare si salvare, dar seful de tura al ROMATSA a spus ca actiunile sint coordonate de Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta a judetului Alba: „MApN a luat legatura cu ROMATSA si a transmis disponibilitatea ministerului de a participa cu forte la actiunile de cautare/salvare.  Seful de tura ROMATSA  a informat ca acestea sunt coordonate de ISU Alba”, arata sursa citata.

In raspunsul dat Hotnews.ro reprezentantii Guvernului precizeaza ca s-au facut publice informatiile “care nu aduc atingere sigurantei nationale”.

“Statul Major al Fortelor Aeriene supravegheaza spatiul aerian si are sarcina de a urmari si interveni împotriva aeronavelor care utilizeaza neautorizat spatiul aerian. Radarele descopera si urmaresc exclusiv aeronavele aflate în zbor si nu pot fi utilizate pentru a descoperi tinte terestre, cum a fost si cazul avionului în cauza. Datele de zbor afisate de radarele militare sunt vazute în timp real si de operatorii civili. In cazul accidentului aviatic, MApN a oferit sprijin autoritatilor competente. Elicopterele pregatite pentru astfel de situatii nu au putut actiona din cauza conditiilor meteo nefavorabile. MApN nu a receptionat niciun semnal de la avionul prabusit pentru ca nu monitorizeaza frecventele de urgenta ale aviatiei civile.Disparitia de pe radar a semnalului unui avion nu înseamna neaparat ca acesta s-a prabusit. Aceasta disparitie poate fi pe o perioada scurta de timp si determinata de înaltimea de zbor, conditiile de relief si meteo”, se arata in raspunsul MApN catre Hotnews.ro

Reamintim ca actiunea de cautare a celor sapte victime ale accidentului aviatic din Muntii Apuseni din 20 ianuarie a durat aproximativ sase ore. In accident si-au pierdut viata pilotul Adrian Iovan si Aurelia Ion, studenta in anul V la Institutul Medico-Militar din Bucuresti.

Foto: www.obiectiv.info

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *