In vizor

Inca o promisiune nerespectata de catre primarul Boc: sistem de ticketing functional in 2014

In urma cu aproape un an, edilul Clujului a scos presa la o conferinta “pe teren”, langa Hotel Sport, pentru a anunta ca sistemul de ticketing va fi pus in functiune in octombrie 2014. Promisiunea nu a fost indeplinita, astfel ca data inaugurarii a fost amanata pentru anul viitor.

Prima data care a fost anuntata pentru inceperea proiectului a fost, de fapt, luna iulie a acestui an.

“In statii vor fi montate 136 de validatoare. Ati vazut si in strainatate, cand te urci in masina ai validator prin care confirmi ca intr-un anumit interval orar ai urcat in mijlocul respectiv. Vreau sa stiti ca vor exista 327 de validatoare doar in mijloacele de transport in comun. Vor mai fi asigurate materialele necesare pentru dotarea tehnica, si anume puncte de descarcare a datelor, locatii central de management operational, locatii de back-up. Acest proiect are valoarea de 27 de milioane de lei, din care 6 milioane de lei sunt suportati de primarie, deci participarea noastra este in jur de 35%, pentru ca asa e prevazut in contract. Proiectul urmeaza sa fie gata la 1 octombrie 2014, atunci e termenul contractual de incheiere”, a declarat primarul Emil Boc la acea data.

Promisiunea apare si pe site-ul primariei.

In acest moment se preconizeaza ca sistemul de ticketing va functiona in luna ianuarie a anului viitor.

“Ultima analiza si ultimii termeni la care s-a ajuns era undeva in luna ianuarie. Toate copertinele din statii sunt aproape gata, acum au inceput sa mobilize, sa instaleze automatele. S-au facut ceva probe la validatoarele care vor fi montate in autobuze. Se lucreaza la computerele de bord care vor fi montate in autobuze, care sunt oarecum interfata intre validator si unitatea centrala din firma”, a declarat Liviu Neag, directorul Companiei de Transport in Comun (CTP) Cluj.

Despre angajatele care vand bilete in statiile CTP, acesta a precizat ca o parte din ele vor fi redistribuite in actualul sistem, in procesul de exploatare si mentenanta a acestuia.

“O alta parte sunt cu contract de munca pe perioada determinata si aceasta a fost intelegerea atunci cand au fost angajate. Altele se vor retrage la pensie, pentru ca vor indeplini conditiile de pensionare si o alta parte vor fi redistribuite in alte activitati in cadrul companiei”, a precizat directorul.

In ceea ce priveste noile validatoarele care vor si instalate in mijloacele de transport in comun din Cluj, Neag a explicat ca  vor avea o functie duala.

“Ele vor avea o parte electronica, biletele putand fi validate sub forma unui card si o alta parte va fi pe validare mecanica. Aici se vor folosi bilete de hartie, pentru ca nu toata lumea va tine neaparat card, unii vor dori sa aiba bilet”, a precizat acesta.

Vechile compostoare vor fi utilizate o perioada in autobuzele care fac legatura cu zona metropolitana.

“Asta va dura o perioada scurta, pentru ca, daca toate vor fi bune, vom extinde  anul viitor proiectul cu Ticketing zona metropolitana etapa a 2-a. Asa se si intituleaza proiectul. Vrem ca si in acea zona sa creem aceste copertine, aceste statii cu dotare automata de achizitie a legitimatiei de calatorie”, a mai spus Liviu Neag. 

Oficialii primariei nu au furnizat inca o pozitie in acest context.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *