Din oras

În disperarea de a finaliza proiectul de bike sharing, primăria creionează noi piste de biciclete şi desfiinţează locuri de parcare în cartiere

Pe una dintre cele mai circulate străzi din cartierul Zorilor, în weekend-ul ce tocmai a trecut, angajaţii RADP au creionat, asemeni unor copii de grădiniţă, o nouă pistă de biciclete. Cei aproximativ 500 de metri de pe strada Viilor se adaugă  aşadar, de luni dimineaţa, celor aproximativ 44 de kilometri de pista ai proiectului de bike-sharing  deja amenajaţi. Trasarea noii rute destinate bicicliştilor a dus la desfinţarea tuturor parcărilor “la limita legalităţii “aflate  între strada Observator şi Pasteur. Locatarii riverani sunt revoltaţi de soluţia aleasă de municipalitate şi spun că Primăria nu le ofeă alternative, unde să îşi parcheze autoturismele.  

Clujul are city manager sau, mai exact, un city cheltuitor. Acesta este atât de priceput încât, în zona gării, pasajul renovat pe bani publici este folosit de unu din zece pietoni ce traversează piaţa. Mai recent, managementul vizionarilor din Primăria Cluj-Napoca a decis ca pe strada Viilor să traseze o pistă de biciclete. Noua cale de rulare pentru biciclişti e cu puţin mai lată decât linia ce demarchează spaţiul de deplasare al autoturismelor şi  bordură. Scopul adevărat al manevrei de a trasa o nouă rută pentru biciclete din partea  funcţionarilor primăriei este, de fapt, desfiinţarea locurilor de parcare de pe Viilor,  ca urmare a faptului că riveranii îşi lăsau maşinile în stradă, îngreunâd astfel traficul. 

“Ne-au pus anunţuri în parbriz să ne mutăm maşina, că vor face ceva lucrări la drum. Le-am mutat şi ei au trasat pistă de biciclete. Acuma o să vină să ne amendeze că parcăm pe pista de biciclete, locaţie care până acum câteva zile era singura zonă unde puteam lăsa maşina. În zonă parchează  foarte multe persoane care vin în vizită sau se internează la Spitalul de Recuperare. Să găseşti un loc de parcare e o adevărată minune, acum cu siguanţă va trebui să ne lăsăm maşinile pe spaţiile verzi, altă alternativă nu avem ”, a afirmat o femeie în timp ce îşi căuta un loc de parcare. 

Pista de biciclete proaspăt trasată de administraţia publică locală pe strada Viilor nu are nici început, nici sfârşit. Cu alte cuvinte pista de bicicete de pe Viilor nu are o continuitate nici pe strada Observator şi nici pe strada Pasteur, ceea ce ne face să credem că singura scuză a primăriei este aceea de a decongestiona traficul în zonă prin desfiinţarea parcărilor. Rămâne de văzut dacă în viitorul apropiat va creşte numărul amenzilor pentru parcare pe pista de biciclete, în condiţiile în care municipalitatea nu oferă alternative. 

Un aspect deloc de ignorat este acela că în intervalul de timp 7.30-7.45, dimineaţa, pe strada Pasteur din cartierul Zorilor, numărul maşinilor care coboară spre centru este de aproximativ 70-80  pe minut. În condiţiile în care nu există niciun parking în cartierul Zorilor, rămâne întreabrea unde sunt parcate peste noapte cele pese 1.500 de maşini? Cum primarul nu prea a ieşit în ultima vreme din casă să viziteze cartierul în care locuieşte de un sfert de secol, probabil că o va face în următoarea perioadă când se va plimba la braţ cu viitorii posibili parlamentari. Ziar de Cluj îl informează totuşi că în Zorilor primăria, fără nicio  intenţie de a construi cel puţin un parking, tolerează parcările ilegale de ani buni.  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *