In vizor

Ilegalitatile directorului Serviciului Parcari din primarie, Florin Bugnar, descoperite intr-un audit intern

Raportul auditul intern realizat la nivelul serviciilor publice din primaria Cluj-Napoca evidentiaza o serie de ilegalitati constatate la Serviciul pentru Administrarea Parcarilor, condus de Florin Bugnar. 14 angajati ai serviciului erau detasati de la diverse firme private din Cluj, iar angajatii serviciului nu inregistrau toti banii in evidenta contabila. De asemenea, directorul realiza plati in avans, dupa bunul sau plac, arata auditorii.

Ziar de Cluj a intrat in posesia unui fragment din Raportul de audit public intern privind „Organizarea si functionarea serviciilor publice”, in care se arata o serie de ilegalitati la nivelul Serviciului pentru Administrarea Parcarilor, din cadrul Primariei Cluj-Napoca.

Florin Bugnar este directorul Serviciului Public de Interes Local pentru Administrarea Parcarilor inca din iunie 2009, iar neregulile constatate de auditori se intind pe intervalul 2010-2013.

Seful serviciului parcari este Lavinia Postolache, de Serviciul financiar raspunde Eugen Bordea, iar de de Biroul juridic-achizitii, Ioana Tantau.

Plati in avans catre Domo Design SRL

In urma controlului, s-a constatat ca Serviciul efectua plati in avans in mod ilegal.

“Entitatea a efectuat plati ilegale in avans, in conditiile in care nu s-a facut dovada livrarii produselor pana la sfarsitul exercitiului bugetar, produse pentru care nu a fost lansata comanda sau incheiat un contract (angajament legal).

Astfel, a fost inregistrata in evidenta contabila si achitata in avans facture nr. 7/20.09.2011 furnizorului SC Domo Design SRL, reprezentand contravaloarea placilor de informare pentru plata prin SMS (2.250 bucati). Produsele au fost inregistrate in evidenta contabila (pe cheltuiala) in luna septembrie 2011 (in baza unui bon de consum nesemnat de catre persoanele responsabile cu aceasta operatiune). De mentionat faptul ca din cele 2.250 bucati placate achitate in avans furnizorului au fost montate doar 400 bucati in luna ianuarie 2014”, se arata in raportul de audit intern.

Directorul Serviciului Parcari, Florin Bugnar, se face responsabil si de alte nereguli, arata raportul. Spre exemplu, serviciul nu inregistra, in evidenta contabila, soldul din aparatele parkingurilor administrate de primarie. S-a mai constatat, de asemenea, ca o parte din banii incasati pentru parcari erau pastrati si inregistrati necorespunzator in casierie.

“La nivelul entitatii se colecteaza si se incaseaza valori banesti, din aparatele specific activitatii de parcare (in perioada in care persoana responsabila cu colectarea, gestionarea si predarea numerarului la casierie se afla in concediu de odihna), care se pastreaza in casierie sub forma de bancnote si monede nenumarate si necontrolate de catre casier si fara a fi evidentiate zilnic in Registrul de casa intocmit pentru perioada respectiva”, arata auditorii.

Acelasi serviciu nu a virat la bugetul local cota de 80% din sumele incasate din exploatarea bunurilor proprietate publica,in cazul parkingului de pe strada Fabricii nr. 4, pentru perioada mai-decembrie 2013. Serviciul public a virat bugetului local mai putin decat suma datorata si in cazul Parkingului Baisoara, in luna iunie 2013, se arata in raportul de audit.

Concluzia auditorilor este aceea ca “lipsa activitatii de control pune sub semnul intrebarii indeplinirea obiectivelor manageriale ale institutiei”.

14 angajati ai serviciului, detasati de la firme private

O constatare interesanta a raportului de audit este aceea ca la Serviciul Parcari, o buna parte din salariati, 14 la numar, au fost detasati de la diverse firme private din municipiul Cluj-Napoca. Ziar de Cluj a mai scris despre acest subiect aici.

Si mai interesant este ca, in 2014, pentru toate posturile vacante, ocupate prin detasare, s-a organizat concurs.

“Compartimentul Resurse Umane – salarizare din cadrul Serviciului Public, s-a ocupat cu organizarea unor exaene de promovare (3) si concursuri de ocupare a unor functii contractuale de conducere (1) si de executie (1)”, spun auditorii in raport.

Florin Bugnar nu a putut fi contactat in cursul zilei de azi, neaflandu-se la birou. De asemenea, nici Oana Buzatu, purtator de cuvant al Primariei Cluj-Napoca, nu a putut fi contactata pentru o pozitie oficiala privind neregulile constatate de auditori.

Foto: ziarul21.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *