Rautacisme

Iar cresc chiriile! Primăria, expertă în PR, va realiza un manual de brand al orașului

În urma dezbaterilor și consultărilor publice pe tema bugetului general al municipiului Cluj-Napoca pe anul 2022 a reieșit și propunerea realizării unui manual de brand pentru deja prea mult branduitului oraș ”smart”, cu „cea mai bună calitate a vieții”, unde „nimeni nu este abandonat, nimeni nu este lăsat în urmă”.

Un manual de brand este exact ceea ce ne lipsea în Clujul care s-a branduit, în ultimii ani, la nivel național, în special prin festivaluri și prin prețurile delirante ale chiriilor, iar la nivel local prin promisiuni de metrou, de străzi smart, de fel de fel de modernizări în zona centrală, pozate frumos și promovate pe paginile de Facebook ale edililor liberali, cu vicii de execuție, luate la bani mărunți, în realitate.

„O propunere importantă: manual de brand pentru municipiul Cluj-Napoca. Avem o propunere complementară de la USR, cu un regulament de identitate vizuală. Am format deja un grup de lucru care va îmbina cele două solicitări și anul acesta vom realiza un manual de brand care să includă și regulile de identitate vizuală pentru orașul nostru. Avem finanțare la capitolul 51”, a precizat astăzi primarul Emil Boc, în cadrul ședinței de Consiliu Local, în care s-a votat bugetul municipiului.

„USR PLUS a inclus în bugetul pe anul acesta proiectul realizării manualului de brand al orașului pentru că, fără a avea o identitate bine definită, dezvoltarea orașului va fi lipsită de coerență. Manualul de brand înseamnă crearea unei identități pentru promovarea coerentă a orașului pe termen lung și va sta la baza strategiilor de promovare ale Clujului în următorii ani.

Sunt alte orașe ca Alba-Iulia, Bacău sau Oradea care au înțeles mai repede necesitatea de a avea o identitate ce să ofere unitate și suport pentru dezvoltarea orașului,  iar dezvoltarea lor rapidă ne arată ca acestea funcționează.

Competiția este baza dezvoltării, iar pentru orașe ea înseamnă atragerea cetățenilor și a investițiilor care garantează dezvoltarea continuă.

Orice oraș care intra în aceasta competiție ar trebui să poată arată într-un mod coerent, concis și convingător care sunt avantajele sale”, a scris USR PLUS Cluj-Napoca pe pagina sa de Facebook.

„Emil Bloc, primar, și blocurile crescând peste tot, cu chirii exagerate, e un brand existent al orașului”, a comentat Váradi Nagy Pál sub postarea useriștilor.

Primarul în funcție al Clujului lucrează asiduu la brandul orașului, de care se lipește ca imagine, lucru care i-a și asigurat cele 5 mandate. Emil Boc a pus umărul la brand chiar și astăzi, în ședința de Consiliu Local, unde a declamat aceleași slogane pe care le declamă și la radio, și pe Facebook, peste tot pe unde are ocazia să se exprime public:

„Avem un buget de 434 de milioane de euro, care răspunde, până la urmă, exigențelor fundamentale ale strategiei pe termen scurt, mediu și lung. Aici aveți o frază din strategia pe termen lung a Clujului: municipiul Cluj-Napoca să fie, practic, zona cu cea mai ridicată calitate a vieții din orașele secundare aflate în Europa Centrală și de Est, precum și o platformă importantă de dezvoltare, inovare și a răspunsului la provocările viitorului. În fapt, acest deziderat este acela care stă la baza viziunii noastre strategice. Din start vreau să precizez că obiectivul nostru este de a menține Clujul ca fiind orașul cu cea mai ridicată calitate a vieții din România și de referință în Centrul și Estul Europei, un oraș în care să îți facă plăcere să muncești, să trăiești, să îți întemeiezi o familie, un oraș în care nimeni nu este uitat și nimeni nu este abandonat, în care, ca și comunitate închegată, reușim să promovăm acele politici care să unească și nu să ne dezbine, un oraș în care să-ți facă plăcere să rămâi după ce îți termini studiile, un oraș în care să revii după ce ai plecat în străinătate, așa cum sunt mulți români plecați în afara țării, un oraș care să ofere o calitate a vieții apropiată de cea occidentală.”

Dincolo de declarațiile politicienilor, adevăratul brand al orașului îl reprezintă chiriile nejustificate, de sute de euro, pentru câte o cutie de chibrituri comunistă, apartamentele de 11 mp care au ajuns să se vândă cu 40 000 de euro, cei 2000 de euro/mp care se plătesc în blocurile noi, la stadiul de proiect, aglomerația din trafic și festivalul Untold, care vara îi bucură pe festivalieri, dar îi deranjează pe mulți localnici și pe pacienții spitalelor din apropiere.

Clujul nu oferă, în prezent, cea mai bună calitate a vieții, ci cea mai scumpă, iar asupra veridicității devizei „nimeni nu este uitat, nimeni nu este abandonat” ar trebui să se pronunțe comunitatea abandonată de la Pata Rât.

Clujul nu are nevoie de un manual de brand pentru o dezvoltare coerentă a orașului, așa cum consideră politicienii USR și primarul Boc, ci de o politică urbanistică, cu adevărat, pentru oameni, și nu pentru profit, și de proiecte mari de infrastructură care să se și realizeze, nu numai să se promită, să se amâne, să se tergiverseze și să se studieze. Promisiunile de natură SF și studiile de fezabilitate (SF) sunt un brand important al Clujului, care se realizează ca la manual.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *