
Zeci de trenuri au fost anulate peste noapte din cauza datoriilor acumulate de CFR Călători și sute de persoane s-au trezit că nu mai au cu se să plece din gări.
”Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA, în calitate de manager al infrastructurii feroviare naţionale, informează publicul că, începând cu data de 21 octombrie 2025, ora 00:01, se suspendă temporar circulaţia unui număr de trenuri operate de Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători” SA, ca urmare a neachitării la termen a sumelor restante aferente achitării Tarifului de Utilizare a Infrastructurii (T.U.I.), conform obligaţiilor contractuale. La această dată, sumele restante aferente achitării T.U.I.-ului se ridică la 100.203.237,65 lei ”, transmite compania.
Între timp Ministrul Transporturilor amenință cu demisii:
Le cer, directorilor CFR Călători și CFR Infrastructură (CFR S.A.), să ia toate măsurile pentru ca trenurile să poată circula în condiții normale.
Ca ministru, nu voi tolera astfel de comportamente, iar cine nu înțelege că este în slujba cetățeanului va pleca acasă.
Angajații CFR Călători nu și-au mai primit bonurile de masă de patru luni. Iată ce a transmis compania:
„Ca urmare a comunicatului emis anterior privind suspendarea temporară a circulației unor trenuri operate de Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători” SA, Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA revine cu precizări referitoare la impactul economic pe care neîncasarea sumelor aferente Tarifului de Utilizare a Infrastructurii (T.U.I.) îl are asupra activității companiei.
Neîncasarea la termen a obligațiilor financiare din partea CFR Călători a condus la acumularea unor creanțe restante în valoare de 100.203.237,65 lei, ceea ce a afectat în mod direct fluxul de lichidități necesar derulării activităților curente ale companiei.
În acest context, CFR SA se confruntă cu o situație financiară dificilă, care a generat următoarele consecințe:
• imposibilitatea achitării integrale a chenzinei, aceasta fiind plătită doar în proporție de aproximativ 50%;
• neplata drepturilor salariale prevăzute în Contractul Colectiv de Muncă, respectiv tichetele de masă și orele suplimentare, pentru o perioadă de peste 4 luni;
• întârzieri semnificative la plata furnizorilor de materiale, lucrări, servicii și energie;
• dificultăți în achitarea taxelor și impozitelor datorate bugetului de stat.
Trenurile ce au fost anulate: