Producătorul speră la un avans de 60-70% al vânzărilor în farmacii după lansarea brandului Gerovital şi pe segmentul dermatocosmeticelor.
Farmec Cluj, cel mai mare producător local de cosmetice, cu afaceri de peste 30 mil. euro anul trecut, este prezent în peste 10.000 de puncte de vânzare din care circa o treime sunt farmacii, iar restul spaţiilor se împart între supermarketuri, hipermarketuri şi magazine tradiţionale.

La nivelul întregii economii există 70.000-80.000 de magazine tradiţionale şi moderne şi circa 8.000 de farmacii.
„Aproximativ 17% din cifra de afaceri a companiei provin din vânzările din farmacii. Vrem ca într-un an valoarea să crească cu 60-70% în cel mai pesimist scenariu şi să se dubleze în cel mai optimist caz odată cu lansarea gamei de dermatocosmetice“, spune Mircea Turdean, directorul general al producătorului. La o cifră de afaceri de 31 mil. euro anul trecut, vânzările din farmacii depăşesc 5 mil. euro în prezent.
Farmec Cluj a lansat ieri o nouă gamă de produse, dermatocosmetice, sub brandul Gerovital H3 Derma Ă pe care le va vinde exclusiv în farmacii. Gama cuprinde 15 produse pentru faţă, corp şi păr. Celelalte produse cosmetice ale companiei se vând şi în magazine şi în farmacii.
Pe piaţa de 20-30 mil. euro a dermatocosmeticelor Farmec se va bate cu producătorul român Ivatherm şi cu giganţi precum L’Oréal care are brandurile Vichy sau La Roche-Posay. „Cu noua gamă vrem să acoperim atât farmaciile independente, cât şi lanţurile locale şi internaţionale.“
Dezvoltă magazine de brand
Produsele Farmec sunt vândute atât în supermarketuri, hipermarketuri şi magazine independente, cât şi în unităţi proprii dezvoltate de companie. Până acum sunt deschise în România cinci magazine de brand, trei la Cluj, şi câte unu la Arad şi Timişoara.
„Deja am semnat pentru o a doua unitate la Timişoara şi ne uităm la Bucureşti şi la celelalte oraşe mari din ţară. Nu am stabilit încă un număr total de deschideri pentru perioada următoare.“
În ultima perioadă însă producătorul din Cluj a dezvoltat şi o reţea de magazine partener, unde produsele Farmec au un spaţiu dedicat ce poate ocupa între 20 şi 80% din suprafaţa unui magazin.
„Nu intervenim în politica de vânzare a acestor magazine, doar le furnizăm mobilier şi materiale promoţionale şi convenim asupra unui spaţiu de expunere. În prezent avem 460 de magazine partener şi vrem ca într-un an să ajungem la peste 1.000.“
Plus 10% până la final de an
În afară de piaţa locală, produsele Farmec sunt prezente şi în peste 40 de pieţe externe, fie în magazine dedicate ca în Grecia, Ungaria sau Emiratele Arabe Unite, fie în reţele de farmacii şi magazine unde ajung prin intermediul distribuitorilor. Exportul reprezintă în prezent circa 4% din businessul companiei. „Din 2007 până în prezent am dublat şi cifra de afaceri şi numărul de parteneri de la export. Este un proces dificil, însă e loc de creştere. În cinci ani vrem o dublare a vânzărilor din afara graniţelor.“
În România Turdean spune că a trebuit să se lupte cu criza zi de zi, dar cu toate acestea anul acesta grupul şi-a bugetat un avans de 10% al cifrei de afaceri totale. „Până acum nu am realizat targetul, dar până la finalul anului o vom face.“
Pe lângă produsele cosmetice, Farmec mai are în portofoliu şi produsele de curăţenie Nufăr şi Triumf.
Compania a fost privatizată prin metoda MEBO, iar printre acţionari se numără şi familia Turdean.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 01.10.2014