In vizor

Fany ramane in Floresti. RATUC mai poate astepta

Dupa ce Fany a obtinut in instanta suspendarea Hotararii de Consiliu Judetean, prin care s-au scos de la licitatie mai multe trasee din judet, societatea de transport isi poate pastra vechile trasee, care cel mai probabil vor fi castigate la licitatia din acest sfarsit de an. In aceste conditii, RATUC are putine sanse sa opereze in Zona Metropolitana, cel putin in urmatoarea perioada. Din start, nu poate participa la licitatia organizata in aceste zile, iar avantajate sunt firmele care au operat pe trasee si inainte. In concluzie, Fany va opera in Floresti si din 2014 incolo, iar RATUC mai poate astepta.

Compania privata de transport Fany a obtinut, ieri, anularea Hotararii de Consiliu Judetean Cluj, prin care s-a dispus ca, din 1 ianuarie 2014, traseele din Floresti, Baciu, Ciurila, Chinteni si Apahida sa nu mai fie licitate si, astfel, sa poata fi asigurate de RATUC. Acest fapt a pus Consiliul Judetean Cluj in situatia de a reintroduce traseele la licitatie.

Cum avantajate sunt, din start, vechile firme care operau pe traseele judetene, cel mai probabil Fany va asigura transportul in Floresti si de la 1 ianuarie 2014.

RATUC nu participa la licitatie

Licitatia pentru traseele judetene urmeaza sa fie atribuita pana la sfarsitul anului. Rares Pop, directorul Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR) explica modul in care se va desfasura intreaga procedura, care trebuie sa respecte un anumit calendar si are mai multe criterii de atribuire. Potrivit lui Pop, pentru adjudecarea traseelor judetene se poate inscrie orice societate, insa sunt anumite criterii de calificare, pe care RATUC nu le va putea indeplini, insa.

“RATUC nu va reusi, pana la sfarsitul anului, sa se constituie in Societate pe Actiuni si sa-si pregateasca toate documentele necesare pentru a se inscrie la licitatie. Din cate stiu eu de la Autoritatea Rutiera Romana, RATUC nu a depus niciun dosar in acest sens, iar calendarul de licitare incepe de maine”, a aratat Pop pentru Ziar de Cluj.

In aceste conditii, mai arata Rares Pop, firmele care au operat pe anumite trasee cu siguranta isi vor pastra vechile contracte.

“Sunt anumite criterii, iar daca companiile care au operat pana acum au vechimea, si folosesc niste masini nu foarte vechi, beneficiaza de avantajul punctelor legate de vechime”, spune seful ISCTR Cluj.

Cu alte cuvinte, Fany va opera si din 1 ianuarie 2014 in Floresti, ca si pana acum. Cat priveste tarifele de operare, acestea vor fi stabilite de fiecare operator de transport in parte, pentru perioada 2014-2019 (cat este valabil contractul), insa dupa o consultare cu primariile si Consiliul Judetean, pentru a se ajunge la un acord si a fi stabilite niste preturi reale.

“Consiliul Judetean scoate la licitatie trasee, nicidecum nu poate sa intervina in tarifele firmelor de transport, deoarece este o piata concurentiala si daca castiga acel traseu, au toate drepturile sa il opereze”, mai spune seful ISCTR Cluj.

Dupa ce se inchide calendarul, in termen de15 zile se vor  anunta castigatorii si se vor elibera licentele de transport, astfel ca, pana la sfarsitul anului, se va sti cu certitudine care sunt firmele care vor asigura transportul pe rutele judetene, in perioada 2014-2019.

 Ce sanse mai are RATUC sa ajunga in Zona Metropolitana

Fosta Regie de Trasport Urban Calatori (RATUC), intre timp transformata in Compania de Transport Public a Clujului, nu are, deocamdata, nicio sansa sa opereze in Zona Metropolitana.

Oricum, presedintele Consiliului Judetean Cluj, Horea Uioreanu spune ca RATUC nu era pregatita sa opereze nici din 1 ianuarie 2014.

“RATUC nu ar fi avut sansa sa preia traseele din Floresti, Baciu, Ciurila, Chinteni si Apahida, de la 1 ianuarie 2014.  Am spus foarte clar: sunt niste proceduri care nu se pot face de pe o zi pe alta. Eu, ca reprezentant al CJ Cluj, am scos traseele de la licitatie si acum m-am mai pricopsit si cu niste procese”, a spus Horea Uioreanu.

Compania de Transport Public a Clujului ar mai avea o sansa sa opereze in Zona Metropolitana, insa cu anumite conditii: daca Consiliul Judetean Cluj va castiga procesul pe fond cu Fany si daca, la acea vreme, va fi pregatita.

“Daca instanta pe fond va spune ca plangerea facuta de Fany nu este intemeiata si Consiliul Judetean castiga procesul, automat Autoritatea Rutiera Romana trebuie sa retraga licentele atribuite la licitatia din acest sfarsit de an, si atunci Consiliul Judetean va putea atribui direct aceste trasee, sau poate organiza o alta licitatie. Pana atunci, cu siguranta se va constitui si Zona Metropolitana”, declarat Rares Pop.

Pe de alta parte, primarul din Floresti, Horea Sulea se arata dezamagit de ultimele vesti.

 “Ma surprinde rapiditatea cu care instanta a judecat aceasta cauza, dar este vorba de suspendarea Hotararii de Consiliu Judetean. Am inteles ca urmeaza judecarea pe fond si nu stiu ce se va intampla mai departe”, a spus Sulea.

Primarul din Floresti a fost printre initiatorii proiectului ca Zona Metropolitana a Clujului sa fie scoasa de la licitatia nationala, iar transportul in aceste comune sa fie asigurat de RATUC.

“Ar fi destul de neplacut pentru floresteni sa nu se ajunga acolo, mai ales ca s-a creat Societatea de Transport a Clujului”, a conchis Sulea.

Fany opereaza in Floresti de cinci ani, timp in care locuitorii comunei si-au exprimat, de nenumarate ori, nemultumirile cu privire la tarifele mari practicate de societatea privata, cat si la frecventa curselor. Ziar de Cluj a relatat aceste informatii si aici.

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *