In vizor

EXCLUSIV: Peninsula de Cluj se transforma in Le Grand Picnic

La inceputul lunii septembrie, pe Valea Garbaului, in locul Festivalului Peninsula va fi organizat un nou eveniment – Le Grand Picnic. Va dura tot trei zile si va fi organizat de aceeasi echipa care a mutat, anul trecut, festivalul de la Targu-Mures la Cluj. Le Grand Picnic se va adresa, insa, unui public total diferit: cei peste 30 de ani si familiile cu copii sunt targetul principal al eventului.

Asociatia Dialogus a depus la Primaria Cluj-Napoca o cerere de finantare de 93.000 de lei pentru  proiectul The Big Picnic, ce se va desfasura pe Valea Garbaului in toamna acestui an.

“Scopul principal al evenimentului este de a oferi o platforma artistica multiculturala, cu o oferta variata de programe destinate tuturor etniilor existente in Romania si chiar participantilor din strainatate, oferind generatiei tinere posibilitatea de a se distra prin programe muzicale, culturale, artistice si de divertisment”, scrie in rezumatul proiectului depus la municipalitate.

Festivalul va avea loc la inceputul lunii septembrie, la Cluj-Napoca, pe Valea Garbaului, mai scrie in cererea de finantare.

Alt nume, alt public tinta

Anna Horvath, viceprimarul Clujului, a confirmat pentru Ziar de Cluj ca Le Grand Picnic este, de fapt, Peninsula de Cluj. Odata cu numele, festivalul isi schimba si publicul tinta, a spus Horvath:

“Va fi un festival axat pe arta si evenimente culturale. Publicul tinta e altul de aceasta data, paleta e una mult mai larga – creste definitia pe care noi o dam tineretului, iar pe Valea Garbaului sunt asteptati tineri de peste 30 de ani si familii”.

Desi directorul asociatiei Dialogus, cea care a cerut finantarea de la municipalitate, este Szalma Gyorgy, organizatorul Le Grand Picnic este acelasi Bodor Laszlo, fostul director al festivalului Peninsula. Acesta spune ca ideea noului eveniment de pe Valea Garbaului a fost inspirata din estul Europei, dupa festivalurile din Franta.

“Se va pune accentul pe teatru stradal, pe arta, iar publicul va fi format din familii, familisti”, spune acesta.

Daca publicul tinta al Festivalului Peninsula il reprezentau tinerii cu varste cuprinse intre 16 si 23 de ani, Le Grand Picnic mizeaza pe cei cu varste cuprinse intre 23 si 30 de ani. Grupurile secundare le reprezinta cei cu varste cuprinse intre 18-25 de ani si 30-40 de ani.

In ceea ce priveste parteneriatul pe care organizatorii noului festival il aveau cu sponsorii care au dat mana cu Peninsula la Cluj, planurile se schimba.

“Cu unii dintre sponsori mentinem colaborarea, cu altii va trebui sa rediscutam”,  mai spune Bodor.  

Evenimentul va fi unul cultural si distractiv in acelasi timp, promit organizatorii. Terenul de pe Valea Garbaului va fi impartit in mai multe sectoare: Arthing – zona de creativitate, cultura, arte; Sporturi extreme: sphereball, motor paragliding, euro bungee si alte intreceri sportive; Expozitii de arta contemporana si cinema in aer liber.

“Cele trei zile de festival vor fi invadate de multe concerte si petreceri in fiecare seara”, mai scriu organizatorii, care completeaza: “nu vor lipsi nici dezbaterile dedicate tinerilor”.

La Le Grand Picnic sunt asteptati peste 10.000 de spectatori, peste 200 de invitati, reprezentanti ai ONG-urilor si presei si peste 30 de organizatii, institutii publice si centre culturale participante.  In cadrul intregului program se vor desfasura aproximativ 500 de activitati, iar numarul voluntarilor implicati se va ridica la 200.

Bugetul total al festivalului este de 279.500 de lei, din care 55.000 de lei sunt alocati pentru onorariile trupelor ce vor ajunge pe Valea Garbaului. De la sponsori, organizatorii spera sa obtina peste 100.000 de lei. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *