Din oras

Emil Boc suține că, după eliminarea taxei de mediu, “România a devenit un cimitir al maşinilor second hand. Ne e clar: taxa de mediu a provocat dezastrul de trafic din Cluj-Napoca, nu patru mandate de promisiuni neonorate

În cadrul unei conferinței „Mobilitatea viitorului la Cluj-Napoca”, organizată în parteneriat cu Camera de Comerţ şi Industrie Franceză din România, primarul Emil Boc s-a plâns că nimeni nu întreabă la primărie dacă se aduce o maşină sau cinci într-o familie, în condiţiile în care se poate cumpăra una second hand cu câteva sute de euro, dar care nu corespunde cerinţelor de mediu.

„Din nefericire, politica noastră de eliminare a taxei de mediu a transformat oraşele noastre în cimitire ale maşinilor second hand, este o realitate crudă, dureroasă, extrem de nocivă din punct de vedere al mediului, de dăunătoare din punct de vedere al circulaţiei şi inconfortabilă din perspectiva cetăţeanului. Noi, cei din administraţiile marilor oraşe, suntem cei care plătim oalele sparte ale unei politici care transformă România într-un cimitir al maşinilor second hand, cu consecinţe pe termen lung asupra a ceea ce înseamnă poluare, mobilitate, transport şi deplasare urbană. Să sperăm că la nivel guvernamental se va adopta cât mai curând o altă soluţie legislativă, pentru a tempera această degradare a mediului, a condiţiilor de mediu şi de a putea să adoptăm o soluţie de mobilitate, pentru că nimeni nu ne întreabă la primărie dacă se aduce o maşină sau cinci într-o familie, când poţi cumpăra una second hand cu câteva sute de euro, dar care nu corespunde cerinţelor de mediu”, s-a plâns Emil Boc.

Emil Boc a solicitat Guvernului adoptarea unei soluţii legislative de înlocuire a eliminării taxei de mediu care, în viziunea sa, a transformat România într-un cimitir al maşinilor second hand, cu consecinţe pe termen lung asupra a ceea ce înseamnă poluare, mobilitate, transport şi deplasare urbană.

„Peste 20.000 de maşini s-au înmatriculat în Cluj-Napoca în urma eliminării acestei taxe şi aducerii maşinilor second hand. În plus, la acestea se adaugă maşinile studenţilor, lucru care se resimte în fiecare zi în trafic. Nimeni, în nici un oraş nu poate lărgi de la două la patru benzi străzile ca să poţi face faţă unei asemenea provocări, iar cei care suferă sunt locuitorii marilor oraşe. În acest an se vor înmatricula la nivel naţional minimum 600.000 de maşini care vor pune o povară uriaşă asupra administraţiei marilor municipii”, a spus Emil Boc.

Înțelegem că eliminarea taxei de mediu se face vinovată de sufocarea traficului în Cluj-Napoca și nu lipsa de viziune urbanistică și promisiunile neonorate din ultimele sale patru mandate!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *