In vizor

Emil Boc modifica Codul Rutier. Autobuzele vor avea prioritate la Cluj

Primarul Emil Boc ne surprinde tot mai mult cu declaraţiile pe care le face în spaţiul public. O afirmaţie a acestuia pe soluţiile aflate în analiză de peste un deceniu privind soluțiile de trafic, cum că la Cluj autobuzul va avea prioritate, ar putea fi interpretată drept o dorință de modificare a Codului Rutier. Are în atribuții primarul modificarea Codului Rutier?

Problematica traficului din Cluj-Napoca pare a fi o ecuaţie nedeterminată. Propuneri infinite, pe zero soluţii. Fără nicio reţinere se poate afirma că municipiul Cluj-Napoca se sufocă pe zi ce trece din cauza numărului tot mai mare de autoturisme care circulă pe străzile acestuia. Fluidizarea traficului este problema majoră a  administraţiei locale motiv pentru care specialiştii primăriei încearcă, de peste un deceniu, să găsească o soluţie. Recent, Emil Boc a declarat că la Cluj-Napoca se va pune accent pe prioritizarea în trafic a mijloacelor de transport în comun. Pe înţelesul tuturor Emil Boc a afirmat că şoferii aflaţi pe străzile din centrul oraşului vor fi nevoiţi să acorde prioritate maşinilor Companiei de Transport Public. Autobuzul are prioritate! Este părerea primarului Emil Boc.

„O prioritizare în oraş a transportului în comun trebuie să existe. Nu poate toată lumea să aibă aceeaşi prioritate: şi un autobuz cu 50 de oameni şi un om care merge singur în maşină la serviciu. În metropole şi în oraşele mari, acest lucru nu mai este posibil. Şi atunci îi dai prioritate autobuzului cu 150 de persoane să circule mai repede, încurajându-i şi pe alţii să vină să facă acelaşi lucru”, a afirmat  Emil Boc.

În marile oraşe europene, aşa cum pretinde Emil Boc că ar fi Clujul, companiile de transport, ce deservesc locuitorii acestora, au achiziţionat autobuze de mici dimensiuni. În toate oraşele civilizate, inclusiv în Oradea, în centrul istoric circulă autobuze mici, nu autobuzle mai lungi ca TIR-rile pe care le-a băgat Boc în circulaţiela Cluj-Napoca. Adică, pe vremea când era premier Emil Boc a reuşit să finalizeze centura Vâlcele-Apahida scoţând TIR-urile din oraş, dar în calitate de primar a permis achiziţionarea pentru transportul în comun a unor mastodonţi, a unor „trenuri” care abia dacă reuşesc să vireze pe două benzi ale străzilor înguste ale oraşului. Sfătuit de specialişti şi pentru a-şi scoate cămaşa, sufocat de trafic, edilul vrea ca în traficul din Cluj-Napoca să aibă prioritate autobuzul.

E normal să restricţionezi deplasarea unui individ care merge la serviciu singur într-o maşină? Acel individ merge să producă pentru a plăti taxe şi impozite. Acel şofer vrea să călătporească lejer, fără a se inghesui în mijloacele de transport public. Acel şofer dacă recurge la a circula singur în maşină înseamnă că îşi permite E normal să aibă prioritate un autobuz cu 50 de pensionari care se plimbă gratuit dintr-un cartier în altul pentru o legătură de pătrunjel cu 10 bani mai ieftin. Un autobuz cu 150 de pensionari care ajung mai repede la piaţă înseamnă 150 de voturi pentru Emil Boc în condiţiile în care individul singur în maşină, ce merge la serviciu, poate nici nu are chef să îşi exprime acest drept constituţional. Sau dacă o face, enervat că îşi pierde zilnic zeci de minute în trafic va alege să îi ofere lui Emil Boc un vot de blam.

Intersectii si obligatia de a ceda trecerea, potrivit Codului Rutier:

„Art.57. – (1) La intersectiile cu circulatie nedirijata, conducatorul de vehicul este obligat sa cedeze trecerea tuturor vehiculelor care vin din partea dreapta.

(2) La intersectiile cu circulatie dirijata prin indicatoare, semafoare sau de catre politistul rutier, conducatorul de vehicul este obligat sa respecte semnificatia sau indicatiile acestuia.

(4) În intersectiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circula în interiorul acestora au prioritate fata de cele care urmeaza sa patrunda în intersectie.

Art.59. – (1) În intersectiile cu circulatie nedirijata, conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere vehiculelor care circula pe sine. Acestea pierd prioritatea de trecere când efectueaza virajul spre stânga sau când semnalizarea rutiera din acea zona stabileste o alta regula de circulatie. 

(3) În intersectiile cu circulatie dirijata prin indicatoare de prioritate, regula prioritatii de dreapta se respecta numai în cazul în care doua vehicule urmeaza sa se întâlneasca, fiecare intrând în intersectie de pe un drum semnalizat cu un indicator având aceeasi semnificatie de prioritate sau de pierdere a prioritatii”

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *