In vizor

Emil Boc a pus carul înaintea boilor pe care i-a pus să semneze un Protocol nițel ilegal cu privire la realizarea Centurii Metropolitane

Mai țineți minte momentul în care Emil Boc s-a lăudat că UAT Cluj-Napoca, dimpreună cu UAT Gilău, Florești și Someșeni au semnat un protocol de colaborare cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere? Ceremonie de la care a lipsit însuși primarul UAT Florești, celebrul Horia Șulea… A fost eveniment cu strâns de mâini solemn și declarații pe măsură din partea primarilor prezenți și ai celor de la CNAIR: Ştefan Ioniţă – director general CNAIR, Mircea Biban, secretar de stat în Ministerul Transporturilor şi Radu Băruță, director general al Direcției Generale de Drumuri și Poduri Cluj. Că se va face totul ca să fie bine, să nu fie rău, mai ales că pentru studiile de prefezabilitate și fezabilitate și post-fezabilitate, se puneau la bătăaie 4 milioane de euro.

“Am obținut avizul și aprobarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru a face în locul Guvernului studiul de fezabilitate, Planul Urbanistic Zonal și detaliile tehnice în vederea autorizării centurii metropolitane a municipiului Cluj-Napoca. Potrivit graficului stabilit de comun acord și prevăzut în protocolul de colaborare cu Ministerul Transporturilor, autoritățile locale vor avea la dispoziție doi ani de zile pentru parcurgerea acestei etape privind realizarea studiului de fezabilitate, a PUZ-ului și a detaliilor tehnice pentru autorizarea lucrărilor (DTAC). Această etapă este foarte grea și consistentă. Concret, pașii care trebuie urmați în acești doi ani presupun următoarele: achiziție consultanță, realizarea licitației pentru realizarea SF, PUZ și DTAC, semnare contract pentru aceste elemente, realizarea propriu-zisă a SF, PUZ și DTAC” – declara Emil Boc

Noi, cei de la Ziar de Cluj, mai circumspecți din fire, am pus diagnosticul corect: pe de o parte s-au adunat ca să facă poze, de cealaltă și-au stabilit să scoată niște bani din buzunarele clujenilor pentru niște inutile studii – studii de ascuns în sertarele municipalității. De fapt vindeau pielea ursului din pădure.

CITEȘTE: Prilej de poze cu fețe zâmbitoare și declarații optimiste: Luni se semnează protocolul pentru studiul de fezabilitate al centurii Metropolitane Gilău – Apahida

CITEȘTE: Autoritățile Clujului s-au adunat să discute discuții despre Centura Metropolitană a Clujului

Mai mult, între timp am atras atenția asupra faptului că se cam vindea, extrem de scump (4 milioane de euro), piele ursului din pădure:

CITEȘTE: Nici nu s-au răcit bine semnăturile pe acordul pentru Autostrada Urbană a Clujului, că Guvernul lasă fără finanțare autostrăzile

CITEȘTE: Cluj-Napoca face degeaba licitație pentru studiu de fezabilitate, că Ministerul Transporturilor „nu se poate pronunța” cu privire la investiția în Centura metropolitană

CITEȘTE: Emil Boc a vorbit despre nimic cu ministrul Transporturior și a ținut să ne anunțe și pe noi

Cu toate acestea, Emil Boc a ținut-o langa cu ale lui și, în acest moment, demersurile sunt la faza de depunere a ofertelor pentru licitația privind studiul de fezabilitate. Asta deși ne-am pus și ne punem în continuare întrebarea:

Își permite Cluj-Napoca să blocheze 4 milioane de euro în hârtii care vor zace într-un sertar?

Între timp, Ștefan Ioniță a fost înlocuit la conducerea CNAIR cu Narcis Neaga. Care Neaga a pus mâna pe plaivaz și le-a scris săptămâna aceasta o adresă celor patru primari hărniciți la Centrura Metropolitană prin care i-a informat negru pe alb că ce au discutat în urmă cu șase luni s-a făcut fără acordul Consiliului de Administrație al CNAIR.

“Anterior încheierii Protocolului nu s-a solicitat Consiliului de Administrație al CNAIR o aprobare în acest sens și nici nu au existat acordurile Consiliilor Locale ale Municipiului Cluj Napoca, precum și al comunelor Gilău, Florești și Apahida”. (…) “Având în vedere că demersul obținerii ulterioare semnării Protocolului a acordului Consiliului de Administrație al CNAIR SA nu s-a finalizat favorabil”. (…) “Ținând seama de aspectele mai sus semnalate, considerăm că Protocolul în forma care a fost semnat, respectiv în lipsa acordului Consiliului de Administrație al CNAIR SA și respectiv al Consiliilor Locale ale Municipiului Cluj Napoca, precum și al comunelor Gilău, Florești și Apahida, nu poate să își producă efecte juridice în conformitate cu dispozițiile legale statuate prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr 83/2016”.

Prin urmare: “În lumina celor prezentate, prin prezenta vă aducem la cunoștință faptul că CNAIR SA intenționează să demareze toate demersurile prevăzute de Ordonanța de Urgență a Guvernului nr 83/2016, respectiv obținerea acordului Consiliului de Administrație și ulterior încheierea unui nou Protocol în aceleași condiții cu cel semnat în data de 11.12.2017”.

Prin urmare, Emil Boc a pus din nou carul înaintea boilor pe care i-a forțat să semneze un protocol, fără să fi existat un acord al CA al CNAIR, care CA al CNAIR a spus, ulterior, PAS!

Așa că se reiau discuțiile de la zero.

Dar, se naște următoarea întrebare: dacă licitația pentru studiul de fezabilitate de 4 milioane s-a făcut în baza unui Protocol nul, nu înseamnă că Emil Boc și ceilalți primari s-au hărnicit să facă ceva cam ilegal?

Neaga spune în adresă că va face toate demersurile să obțină aprobarea CA al CNAIR pentru un nou Protocol. Abia în baza acestui nou Protocol (dacă va exista vreodată aprobarea CA al CNAIR) se vor putea face demersurile pentru o nouă licitație de atribuire a celor 4 milioane de euro pentru studiul de fezabilitate.

Până atunci lucrarea a căzut, iar Emil Boc a primit o gură de oxigen să poată să facă opoziție și să spună cât de nedreptățiți suntem noi, clujenii, Asta dacă nu cumva stă și plânge că nu mai poate da cele 4 milioane de euro cui trebui să îi dea (deh, un răutăcism această afirmație!).

PS: Este interesant că a trebuit să aflăm de adresa lui Neaga din alte surse decât comunicarea pe care ar fi trebuit să o facă cu mass media însuși Emil Boc. Dar lui Emil Boc nu-i plac eșecurile și nici să comunice decât din spatele unui microfon prietenos.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *