În cadrul ședinței de Consiliu Local de astăzi, primarul Emil Boc a prezentat prioritățile Primăriei pentru anul 2021, pe bază de sloganuri inspirate din filme: „Nimeni nu este uitat, nimeni nu este abandonat” (împrumutat de la Navy Seals, după cum putem citi pe site-ul seallegacy.org: ”NO SEAL has ever been captured and NO SEAL has ever been left behind on the field of battle, dead or alive. This Legacy is the very genesis of the SEAL Brotherhood – an ethos that binds them together and demands they not fail one another. That is what drives SEALs. That is what inspires SEALs. Our intent is simple: Honor the Brotherhood, Preserve the Legacy, and Ensure that NO ONE IS LEFT BEHIND.”), „Clujul pe primul loc”, „dimensiunea verde”, „Ce e bun pentru Europa, e bun și pentru România și Cluj-Napoca” ș.a.m.d.
„Anul 2021 va fi anul cartierelor!”, a exclamat, în cadrul ședinței de C.L., primarul care, până acum, timp de 4 mandate, a fost edilul Centrului. Anul acesta ar urma însă ca Primăria să pună „accentul pe modernizarea infrastructurii și creșterea calității vieții în toate cartierele orașului”, mai ales că, potrivit declarațiilor lui Emil Boc, o analiză externă „plasa Clujul, în materie de calitate a vieții, într-o foarte onorantă poziție mondială (…), Clujul fiind într-o postură de a fi pe același picior și chiar mai în față decât Londra, alte orașe europene, chiar în comparație cu New York-ul, la multe capitole”. (O analiză externă corectă dacă, cumva, pe neștiute, în vacanța de Crăciun, comuna Apahida și-a schimbat denumirea în Londra, iar Floreștiul în New York)
Ce înțelege Emil Boc prin „anul cartierelor”?
„Adică, asta înseamnă că tot ceea ce ține de modernizare, de la școală, creșă, grădiniță, alee, trotuar, parc, loc de joacă, punct gospodăresc, toate acestea vor fi modernizate, începând cu Iris și Bulgaria, de acolo am început anul acesta modernizarea și aici veți vedea deja primele rezultate concrete”, a declarat astăzi primarul.
Cum a înțeles Emil Boc, până acum, timp de 4 mandate, să administreze cartierele?
Fiindcă „anul cartierelor” a început, la nivel de promisiune, cu cartierul Iris, vom exemplifica toții anii de până acum ai lui Emil Boc la Primăria Cluj-Napoca, din perspectiva modului în care a administrat cartierul Iris. Ziar de Cluj a scris în numeroase rânduri despre această parte a Clujului fain, a cărui singură estetică validă este cea a urâtului.
Să începem cu Primăria de Cartier Iris, care funcționează de 13 ani într-o clădire bombardată de paragină:
Să continuăm cu podul Porțelanului, pe care clujenii își avariază mașinile făcând slalom printre stabilopozi:
Să ne plimbăm și prin vechiul parc de cartier, care nu a mai pupat modernizare de pe vremea lui Ceaușescu, de când a fost inaugurat:
Parcul din Iris, uitat de mult de harnicul nostru primar
De două decenii, vechiul parc al vechiului cartier nu a fost reabilitat, cu toate că în Iris s-au construit zeci de noi blocuri pentru oamenii de rând. Doar când bogații Clujului au umplut un deal cu vile în capătul cartierului, Emil Boc le-a făcut acestora și un parc modern:
Pădurea clujenilor bogați, unde întoarce tramvaiul și uliul intereselor
Linia de tramvai a fost reabilitată în Iris, însă tramvaiele circulă rar, chiar și pe timp de pandemie. CTP le oferă locuitorilor din acest cartier linii insuficiente de transport în comun, așa că mașina personală rămâne cea mai convenabilă opțiune pentru o deplasare rapidă și în siguranță:
Tramvaiele care vin rar în stații, mijloacele perfecte de transport pentru COVID-19
Citiți și:
Un alt exemplu de administrație publică eficientă în cartiere, strada Nădășel din Iris:
Strada Nădășel, un exemplu pentru modul în care Primăria „administrează” cartierele orașului
Singura bază sportivă din Iris pare a fi situată nu în Clujul lui Emil Boc, ci în Afganistan:
Peisaj bacovian în singura bază sportivă din Iris, cartier din Clujul de 5 stele
Cu exemplele de mai sus în minte, ne îndoim de afirmația primarului că „anul 2021 va fi anul cartierelor”. Poate al promisiunilor din cartiere, ori al proiectelor doar pe hârtie, al studiilor de fezabilitate, al unor inaugurări răzlețe și tardive.