Din oras

Eco pentru Cluj, diesel pentru restu’: «În zona metropolitană, la o distanță de 35 de km, nu pot funcționa autobuzele electrice…»

Clujul continuă să investească în autobuzele diesel, pentru zona metropolitană, chiar dacă administrația Boc intenționa ca flota companiei de transport să devină exclusiv electrică până în 2027. „În zona metropolitană, la o distanță de 35 km, nu pot funcționa autobuzele electrice, întrucât nu există o autonomie suficient de mare”, au recunoscut reprezentanții autorităților.

Compania de transport din Cluj (CTP) achiziționează 3 BUS-uri DIESEL cu peste 500 mii €.

Ziar de Cluj semnala recent faptul că, contrar direcției eco-green asumate de municipalitate la nivel de discurs, autobuzele pe motorină sunt la mare căutare, pentru a deservi zona metropolitană a Clujului.

CITEȘTE ȘI: Autobuzele electrice nu mai reprezintă o prioritate: Compania de Transport Cluj vrea să cumpere 3 autobuze DIESEL cu peste 500 mii €

Întrebat în privința abordării contradictorii a Primăriei în ceea ce ține de Clujul eco, viceprimarul Dan Tarcea a recunoscut că în zona metropolitană BUS-urile pe bază de motorină reprezintă în continuare singura opțiune:

  • Nu era vorba că scoatem autobuzele diesel, că flota de autobuze va deveni electrică până în 2026-2027? – a fost intervenția moderatorului.

„Da, acest proiect este pentru municipiul Cluj-Napoca, iar cele 3 autobuze sunt cumpărate pentru zona metropolitană.

Pentru că în zona metropolitană, la o distanță de 35 de km, nu pot funcționa autobuzele electrice pentru că nu există încă o autonomie suficient de mare.

Gândiți-vă că, după o cursă dus-întors autobuzul trebuie pus la încărcat. Acesta are o autonomie de 108 km, iar dacă trebuie să facă o rută de 35 km, la 70 și  deja trebuie să-l pui la încărcat, pentru o nouă cursă.

Acesta este motivul pentru care cele 41 de autobuze electrice nu se află concomitent în trafic, pentru că unele dintre ele trebuie puse la încărcat”, a explicat Tarcea.

CTP Cluj-Napoca a lansat licitația privind achiziția a maxim 3 buc autobuze nearticulate, noi, pentru transportul public de călători în Zona Metropolitană aparținătoare municipiului Cluj-Napoca.

Valoarea totală estimată: 2.775.000 LEI

Durata contractului: 24 de luni.

Pe străzile municipiului cu cea mai scumpă calitate a vieții circulă un număr de doar 41 de autobuze electrice.

CITEȘTE ȘI: Scumpirile la energie au triplat factura de consum a autobuzelor electrice din Cluj

Potrivit specialiștilor din cadrul Mobilitate Urbană Durabilă, doar jumătate din numărul total de bus-uri electrice circulă concomitent pe străzile orașului.

Capitala Ardealului întâmpină dificultăți în creșterea calității vieții din cartierele municipiului Cluj-Napoca prin extinderea liniilor de transport public, însă își menține ambițiile de prioritizare a mijloacelor de transport în comun eco-electrice și nepoluante în zona centrală a orașului.