După amânări repetate și lucrări de modernizare executate pe repede înainte, podul de pe Calea Baciului, care a fost extins la 3 benzi de circulație la finele anului trecut, urmează să intre în noi lucrări de reparație și întreținere de aproape 1 milion de lei.
În noiembrie 2019, DRDP Cluj demara lucrări de îmbunătățire a condițiilor de trafic, prin înlocuirea bordurilor și extinderea carosabilului, chiar înainte să demareze lucrările de lărgire și modernizare a podului de pe Calea Baciului.
Practic, după cum nota Ziar de Cluj, era vorba de o lucrare ce urma ulterior să fie refăcută îndată după demararea extinderii și modernizării podului. DRDP susținea atunci că a realizat și lărgirea părții carosabile la trei benzi.
Recent, prin intermediul DRDP Cluj, Compania Națională de Administrare a Insfrastructurii Rutiere a lansat o licitație pentru „proiectarea și execuția lucrărilor de întreținere în vederea fluidizării traficului rutier la Podul de pe DN1F km 4+918 peste Valea Seacă”.
Valoarea contractului este estimată la suma de 947.890 lei, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 29 mai 2020.
„Efectul modificărilor condițiilor de exploatare de la 2 benzi de circulație de lățime totală de 7,80 m la 3 benzi de circulație de lățime totală de 9 m s-a materializat pe teren în februarie 2020 prin dislocarea betonului din zona marginală amonte a dalei, pe care înainte de 2019 nu se circula. (…).
Pe fâșia marginală amonte, pe o zonă de lățime de 70-100 cm au apărut fisuri longitudinale, desprinderi ale stratului de acoprire și dislocări de beton mai grave în amonte decât în aval, deoarece tot traficul de ieșire din Cluj-Napoca tranzitează banda amonte a podului”, se arată în expertiza ce a stat la baza caietului de sarcini.
Astfel, după ce podul a fost supus lucrărilor de reabilitare și extindere la 3 benzi de circulație în noiembrie 2019, execuția improprie a lucrărilor a dus la degradarea pe zone întinse a acestuia, iar degradările au apărut pe sensul de ieșire din Cluj.
Iată ce anunța DRDP Cluj în noiembrie anul trecut:
„La podul de pe DN 1F, km 4+918, peste Valea Seacă, pe Calea Baciului, DRDP Cluj a efectuat, în regie, lucrări de sistematizare și îmbunătățire a condițiilor de trafic prin înlocuirea și repoziționarea bordurilor degradate, rezultând lărgirea părții carosabile în zona podului, la 3 benzi, scopul fiind acela de a fluidiza traficul rutier.
În perioada imediat următoare se vor executa lucrări de marcaje rutiere provizorii, precum și relocarea și amenajarea trecerii de pietoni de la km 5+064 și a stației de autobuz de la km 5+010”, notau reprezentanții DRDP Cluj.
Conducătorii auto care circulă zilnic prin zonă au solicitat lărgirea și modernizarea podului încă din 2017. Solicitările acestora au rămas însă nebăgate în seamă.
CITEȘTE ȘI: Podul de pe Calea Baciului va fi în sfârșit lărgit, după trei ani de așteptări