
Se pare că este anul pasajelor la Cluj-Napoca. Cel puțin a celor pe hârtie. Clujenii au solicitat de ani de zile un pasaj peste calea ferată la Tăietura Turcului. Adiminstrația locală nu a reușit să îl facă, a amânat atât de mult acest proiect până „au scăpat” de el și l-au pasat către CFR Călători. Pasajul este parte a proiectului de modernizare și electrificare a caii fertate Cluj – Episcopia Bihor.
Se pare însă că nu este singurul pasaj ce urmează să fie construit în acea zonă. DRDP Cluj a anunțat că va realiza un pasaj subteran intre DN 1F km 4+200 – Strada Corneliu Coposu. Acesta este la etapa avizării studiului de fezabilitate de către Ministerul Transporturilor.
Studiul de fezabilitate a fost realizat de către ASOCIEREA S.C. IRIMAT CONS S.R.L și S.C. INFRANOVA SOLUTII TEHNICE IN CONSTRUCTII S.R.L.
Valoarea investitiei este 101.543.626,09 lei cu TVA, din care C + M = 80.678.640,25 lei cu TVA
Durata de realizare: 24 luni (6 luni proiectare+18 luni executie)
Pasajul va prelua traficul de pe strada Corneliu Coposu (ruta Bistrița-Dej) și va îl va transfera pe ruta înspre Baciu si Zalau peste sensul giratoriu și legătura cu Taietura Turcului (pasajul CFR).
Pasajul va avea Lungime totala de 504.65m cu 18 deschideri. Va avea 2 benzi de circulatie – 7.80m.
Proiectul va include relocarea utilitatilor existente, amenajarea strazilor si legaturilor aferente, scurgerea apelor, panourile fonoabsorbante (antizgomot), iluminatul, semnalizarea vertical si orizontala.
Sursa de finantare este prin PNRR.
Pasajul de la Tăietura Turcului, finanțat tot din PNRR ar trebui finalizat până în 2026
Boc a promis pentru prima dată un pasaj peste Tăietura Turcului înainte de alegerile din 2008, și ulterior din poziția de premier. Doar că nu s-a reușit decât realizarea unui studiu de fezabilitate care a fost transmis către CFR și care a decis să includă acest pasaj în proiectul de modernizare a liniei feroviare Cluj-Oradea, care mai include încă 9 pasaje, 34 de poduri, 4 tuneluri și 22 de stații. În cadrul acestui proiect, pasajul ar trebui realizat până în anul 2026.