Din oras

După 12 ani de pasare a străzii Bună Ziua de la Primărie la Guvern și înapoi la Primărie, lucrările de extindere la 3 benzi mai întârzie. E nevoie și de exproprieri

De 12 ani, strada Bună Ziua este pasată de la o instituție la alta în scopul modernizării. Nici Primăria Cluj-Napoca, nici Guvernul nu au fost în stare să extindă strada în toți acești ani, fiind blocați în birocrație, dezinteres și lipsă de bani. În 2006, strada a fost predată către Ministerul Transporturilor în scopul modernizării. Ulterior, în urmă cu aproximativ 5 ani, Primăria a cerut-o înapoi tot pentru modernizare, mai exact pentru extindere. Inițial s-a pus problema extinderii la 4 benzi, acum se extinde de fapt la 3 benzi.

În ședința de Consiliu Local de marți, 2 aprilie, s-au aprobat studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici pentru supralărgirea și modernizarea străzii. Primarul Emil Boc a precizat că mai sunt câteva etape până când se va ajunge la începerea lucrărilor, inclusiv exproprieri. Noi am adăuga că nici anul acesta nu vor demara lucrările. Probabil, undeva prin 2020 sau 2021 este posibil să intre utilajele pe strada Bună Ziua, deci prin 2022-2023 ar putea fi încheiate. Trebuie luat în calcul și faptul că în România procedurile de expropriere sunt greoaie.

“Am luat acest proiect dintr-o fază în care nimeni nu mai credea că măcar acest teren, Bună Ziua, va reveni la Primărie vreodată, având în vedere cât a stat la Guvern. Este un proiect major care va schimba calitatea vieții oamenilor din zona Bună Ziua. Astăzi este un pas important, vor urma niște pași accelerați în perioada următoare pentru că, din nefericire, mai sunt niște etape tehnice care trebuie parcurse la cadastru, aprobarea lor în Consiliul Local, exproprierile, validarea lor în Consiliul Local, consemnarea banilor, după care trecerea efectivă la realizarea lucrărilor pe strada Bună Ziua. Câteva luni vor dura aceste proceduri tehnice, după care să poată ajunge buldozerul să poată lucra. Legea nu o putem schimba. Procedurile trebuie respectate. Cert este un lucru: prin eforturile coordonate de domnul viceprimar Tarcea astăzi suntem pentru prima dată în Cluj-Napoca să rezolvăm o problemă de circulație, o problemă de calitatea vieții, o problemă care ține de soarta a zeci de mii de clujeni care trăiesc într-o zonă importantă a orașului și care în urma acestui proiect vor beneficia de o calitate a vieții mai bună”, a afirmat Boc, în ședința de Consiliu Local.

Potrivit proiectului de hotărâre adoptat ieri, strada Bună Ziua începe de la intersecția cu Calea Turzii și se termină la intersecția cu străzile Măceșului-Trifoiului-Fagului. Situația actuală a străzii este una nesatisfăcătoare din punct de vedere al condițiilor de trafic și a posibilităților de asigurare a unei siguranțe în circulație. Necesitatea și oportunitatea investiției sunt argumentate de aglomerația și ambutejale care se produc pe această stradă, raportată la condițiile generale de circulație actuale.

„Studiile de circulație întocmite pentru zona Bună Ziua au relevat faptul că pe configurația stradală existentă de două benzi carosabile se atinge capacitatea maximă de circulație. În plus, rețeaua stradală existentă, adiacentă străzii Bună Ziua, este formată din străzi înfundate la care accesul se face doar din Bună Ziua. Urmare a consultării populației s-a arătat un interes foarte crescut și pentru realizarea pistelor de biciclete. În concret, lărgirea străzii este necesară pentru creșterea capacității de circulație și realizarea de benzi de biciclete care să ofere o alternative la circulația cu autovehicule. Prin soluția tehnică propusă se urmărește execuția lucrărilor de supralărgire și modernizare a străzii, realizarea unei structure rutiere noi pe zona carosabilului, trotuarelor și a accesului la proprietăți”, se arată în proiectul de hotărâre.

Strada va avea 3 benzi de circulație, trotuare și piste pentru biciclete pe ambele părți carosabile. De asemenea, „în vederea realizării supralărgirii străzii Bună Ziua s-au identificat imobilele care fac obiectul exproprierii pentru cauza de utilitate publică”.

Valoarea lucrărilor este de aproape 19,8 milioane lei, fără TVA. Durata de realizare a investiției este de 12 luni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *