Vocea ta

Dragi clujeni, până veți continua să vă iubiți orașu’ tot cu urechea, Emil Boc OSĂ facă tot cu gura

Nu toată lumea face parte din Oastea Domnului Nostru Emil Boc-al-nost’, care crede şi nu cercetează. Luni, activistul clujean Szakats Istvan a făcut nişte săpături prin PNRR şi a descoperit că primăria Cluj-Napoca nu a reușit să depună proiecte pe linii importante din Componenta 10 – Fondul local din PNRR.

  • Depunerea proiectelor a început pe 14 octombrie dar Emil Boc şi gaşca lui de cărători de geantă nu s-au arătat interesat nici de vehicule electrice, nici de locuințe pentru tineri, nici de reabilitarea clădirilor publice pe fonduri europene.
  • Erau 117 milioane de euro destinați numai locuințelor pentru tineri.

Dar Excelenţa Sa, Însuşi El, Maestrul, a „început demersuri” prin care OSĂ ne cumpere autobuze cu hidrogen, că „ăsta e viitorul” – e plină presa de chitanţier de declaraţiile de cum OSĂ facă Boc şi OSĂ dreagă Emil. În ceea ce priveşte banii din PNRR pentru vehicule electrice, ăia nu conţin parandărăt se pare, aşa că ne limităm să cumpărăm pentru „cea mai performantă companie de transport public local” (ciu-ciu!) din banii clujenilor. Că ăia „non olet”.

Acum aflăm încă una, via Horațiu Cosma, de la Asociaţia Pro Infrastructura, fost Secretar de Stat în Ministerul Transporturilor:

„La începutul verii Cătălin Drulă ”fluiera în biserică” la Cluj și trăgea un semnal de alarmă despre cum nu merg marile proiecte de infrastructură ale regiunii.

A vorbit despre urgența deblocării licitațiilor și a contractelor de proiectare care să aducă la viață mult așteptatele șantiere rutiere și feroviare de miliarde.

Zis și… ne-făcut. Lunile au trecut, guvernanții centrali și locali au ars gaz degeaba, iar proiectele au rămas încremenite în timp și au bătut pasul pe loc.

Dar să le luăm cu liniuță și să vedem pas cu pas ce s-a întâmplat din iulie și până azi:

𝟭. 𝗖𝗲𝗻𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗺𝗲𝘁𝗿𝗼𝗽𝗼𝗹𝗶𝘁𝗮𝗻𝗮̆ 𝗖𝗹𝘂𝗷: după ce i-a luat lui Boc 4 ani să termine acest studiu de fezabilitate în vară, încă nu au fost capabili să aprobe proiectul în Guvern și să lanseze licitația pentru lucrări. Finanțare există, așteaptă doar să fie cheltuită pentru lucrări în teren. La cum se mișcă procedurile birocratice, zero șanse să înceapă vreo lucrare în 2023.

𝟮. 𝗠𝗲𝘁𝗿𝗼𝘂𝗹 𝗖𝗹𝘂𝗷: în iulie nu erau depuse ofertele la licitația de lucrări, nici până azi nu sunt depuse, după bâlbele lui Boc și Grindeanu cu actualizarea valorii proiectului. Această întârziere pe metroul finanțat de noi din PNRR va coduce 100% în decembrie la ratarea primului jalon din PNRR Transporturi.

𝟯. 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗔𝟯 𝗖𝗹𝘂𝗷 – 𝗭𝗮𝗹𝗮̆𝘂: deși constructorul român a lucrat foarte bine în ultimele luni pe șantierul început anul trecut pe bani din PNRR, PSD-PNL nu a reușit nici până astăzi să deblocheze contractual punctele critice cu alunecări de teren de la Nădășelu și Topa Mică. În acest context, lucrarea nu mai are cum să se termine în 2023.

𝟰. 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗔𝟯 𝗖. 𝗧𝘂𝗿𝘇𝗶𝗶 – 𝗖𝗵𝗲𝘁̦𝗮𝗻𝗶: contractul de lucrări pentru această ”gaură” în A3 Cluj – Tg. Mureș nu e semnat nici până astăzi, deși le-am lăsat anul trecut licitație cu oferte depuse.

𝟱. 𝗗𝗿𝘂𝗺 𝗲𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 𝗱𝗲 𝗹𝗲𝗴𝗮̆𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗔𝟯 𝗹𝗮 𝗧𝘂𝗿𝗲𝗻𝗶: în iulie nu era lansată licitația de lucrări pentru acest drum expres vital pentru ocolirea Municipiului Turda, azi suntem în același punct.

𝟲. 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗲𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 𝗖𝗹𝘂𝗷 – 𝗗𝗲𝗷 𝘀̦𝗶 𝗕𝗶𝘀𝘁𝗿𝗶𝘁̦𝗮 – 𝗗𝗲𝗷 – 𝗕𝗮𝗶𝗮 𝗠𝗮𝗿𝗲: deși am scos aceste proiecte de la sertar și le-am lăsat actualilor guvernanți licitații cu oferte depuse pentru proiectare, nici până astăzi nu au dat câștigătorii licitațiilor.

𝟳. 𝗦𝗽𝗮𝘁̦𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝘀𝗲𝗿𝘃𝗶𝗰𝗶𝗶 𝗰𝗶𝘃𝗶𝗹𝗶𝘇𝗮𝘁𝗲 𝗽𝗲 𝗔𝟯 𝗧𝘂𝗿𝗱𝗮 – 𝗚𝗶𝗹𝗮̆𝘂 𝘀̦𝗶 𝗔𝟭𝟬 𝗦𝗲𝗯𝗲𝘀̦ – 𝗧𝘂𝗿𝗱𝗮: PSD-PNL a anulat licitațiile pentru concesionarea acestor spații de servicii și nu s-au obosit să le relanseze.

𝟴. 𝗖𝗮𝗹𝗲𝗮 𝗳𝗲𝗿𝗮𝘁𝗮̆ 𝗖𝗹𝘂𝗷 – 𝗢𝗿𝗮𝗱𝗲𝗮: alt proiect major pentru care am obținut finanțare din PNRR. Licitația de lucrări e lansată de aproape un an, dar încă nu e niciun contract semnat pe cele 4 loturi. Ca și la metrou, și în acest caz Grindeanu la Ministerul Transporturilor va rata jalonul PNRR în decembrie referitor la contractarea lucrărilor.

𝟵. 𝗥𝗶𝗱𝗶𝗰𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗿𝗲𝘀𝘁𝗿𝗶𝗰𝘁̦𝗶𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗲 𝘃𝗶𝘁𝗲𝘇𝗮̆ 𝗖𝗙𝗥 𝗽𝗿𝗶𝗻 𝗣𝗡𝗥𝗥 𝗽𝗲 𝗖𝗹𝘂𝗷 – 𝗗𝗲𝗷 – 𝗕𝗲𝗰𝗹𝗲𝗮𝗻/𝗕𝗮𝗶𝗮 𝗠𝗮𝗿𝗲 𝘀̦𝗶 𝗖𝗹𝘂𝗷 – 𝗧𝗲𝗶𝘂𝘀̦: am prins anul trecut în PNRR circa un miliard de euro pentru astfel de lucrări rapide și eficiente de readucere a căii ferate la viteze de 120km/h, până în prezent CFR nu a fost în stare să semneze vreun contract de lucrări în acest sens

𝟭𝟬. 𝗧𝗿𝗲𝗻𝘂𝗹 𝗺𝗲𝘁𝗿𝗼𝗽𝗼𝗹𝗶𝘁𝗮𝗻 𝗛𝘂𝗲𝗱𝗶𝗻 – 𝗕𝗮𝗰𝗶𝘂 – 𝗖𝗹𝘂𝗷 – 𝗗𝗲𝗷: o soluție foarte bună de mobilitate urbană peste care s-a așternut praful în ultimul an, pare uitată definitiv la sertar de administrația Boc.

10 proiecte pentru Cluj care ar fi putut arăta cu totul altfel, însă care au fost lăsate de izbeliște de o administrație restanțieră moral.”

OSĂ lăsăm de izbelişte totul în afară de vorbe, de Urbanism de Cumetrie, de pus preş oraşul la picioarele stăpânului Buta de la Untold, mititei, bere, parade obosite în centrul oraşului, dală, multă dală peste verde şi pus în pita banului public tot amicul de la partid.

Clujenii muncesc pentru PNL, aşa cum au tras în jug pentru PDL, de imediat două decenii!