In vizor

Dogus n-a mai contestat în instață, dar nici Emil Boc nu se grăbește să semneze vreun contract pentru metrou. Supervizor la lucrări nu există încă, iar Primăria nu se avântă să devină supervizor. Că i-ar hali la hârțogăraie turcii pe nespecialiștii aciuați în ”bocărie”

Contestatara Dogus a renunțat să se mai adreseze Tribunalului în speța metroului clujean și toată presa de chitanțier s-a grăbit să anunțe că ”Emil Boc poate să semneze contractul pentru metrou cu turcii de la Gulermak”. De putut, poate – dar, oare și vrea? Că sunt câteva aspecte de lămurit și, poate, cel mai important, cel că nimeni, măi, dar absolut nimeni (și suntem la a treia strigare și umflare de preț la licitație), NU VREA să devină supervizorul lucrării. Ce naiba ne scapă aici?

Bun, poate municipalitatea să preia aceasră ”corvoadă” a supervizării lucrărilor la metrou – se mai și economisesc niște bani, dar la ce nespecialiști sunt în municipalitatea lui Boc, care ratează cu brio simple caiete de sarcini, momentul în care cei de la Gulermak s-ar apuca de treabă și ar începe să emită hârțogăraie pe Direcția de Mișcare a Hârtiilor, supervizarea acestora nu numai că i-ar lăsa pe acești sinecuriști de partid ai lui Boc cu urechile prinse-n legislație, dar ar lăsa și urme penale ale incompetenței lor.

Apoi banii. Hai, de bani mai poți face rost, dar este tot mai improbabilă obținerea acestora prin PNRR. Chiar și din partidul lui Boc se aude cântând cucuveaua la metrou.

Fostul prim-ministru Florin Cîțu spune că România a ”ratat” un jalon din PNRR și anume cel care prevedea intrarea în viagoare a Legii pensiilor. Orice jalon ratat, oprește următoarele plăți din acest program.

”Fără acest jalon din PNRR putem spune adio celor 8 miliarde de euro pentru infrastructură (autostrăzile A7, A3 și A1), celor 2,2 miliarde euro pentru spitale, banilor pentru 124 de creșe sau pentru metroul de la Cluj”, a precizat recent pe pagina de Faceook Florin Cîțu.

CITEȘTE: În ciuda a ce afirmă Cîțu, Emil Boc o ține maia-gațu cu metroul pe la emisiunile lui de chitanțier

Scăpat în fața unui microfon prietenos la una dintre emisiunile sale de chitanțier, Boc pune cântecel de sirecă la urechea celor din Oastea Domnului NostruBoc al Nost’:

”Puteam semna contractul, dar având în vedere că este cel mai mare proiect ca valoare din istoria Clujului, am zis să nu mă reped să semnez. Am așteptat o decizie complet definitivă, o rezoluție a instanței. Până la sfârșitul săptămânii vom afla dacă se depus ceva la instanță, până la ora aceasta încă nu este. Săptămâna viitoare contactăm firma și semnăm. Până pe 15 iunie trebuie depus contractul semnat la minister, pentru ca ministerul să poată depune cererea de finanțare numărul 3 din PNRR”.

Sfârșitul săptămânii a trecut, decizia de retragere a Dogus este definitivă, semnătura lui Boc nu s-a grăbit să apară vreun document. Deh, omul era plecat din localitate când făcea pe ZOOM declarația de mai sus. Poate nu s-a întors.

Pe de altă parte, Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor în mandatul USR-istului Cătălin Drulă, spune că, de fapt, potrivit legislației, contractul ar fi trebuit semnat fără ”să mai vedem, să mai așteptăm, să primim asigurări ferme” șamd

”Contractul trebuia semnat de tei săptămâni conform legii, când a fost respinsă contestația depusă împotriva câștigătorului, însă Emil Boc nu se grăbește. Viitorul constructor a declarat ieri că încă nu a fost contactat de primărie. Este de-a dreptul dureros să vezi atâta lejeritate în aceste amânări cu săptămâni, luni, ani, în condițiile în care legea achizițiilor modificată în 2021 îl obligă să fie bun gospodar și să semneze contractul de lucrări imediat după prima decizie favorabilă în justiție. În anul 2021 săream în sus de bucurie la fiecare astfel de contestație respinsă în justiție și nu știam cum să semnăm mai repede contractele la Ministerul Transporturilor, să nu pierdem nicio secundă. Dar Emil Boc pare că are tot timpul din lume”.

Câștigătorul licitației pornită în urmă cu un an a fost stabilit în urmă cu două luni. Verdictul CNSC a fost dat în urmă cu trei săptămâni.

Pe de altă parte, potrivit declarațiilor făcute de Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, la București deja a fost semnat contractul pentru linia de metrou M6.

Prin urmare nu putem decât să cântăm: ”Time is on my side, yes it is!”