Din oras

DINOZAURIADELE LUI LIVIU NEAG: Orașul smart cu transport de noapte foarte puțin, scump, diesel pe sub rețea de troleibuz și cu informare ”digitală” pe coli A4

Mobilitate Cluj Napoca, ne arată cât de #smartpenaiba e Cluj-Napoca la capitolul transport. Linia 25N, cică transport de noapte, este un fiasco ”ecologic” și o țeapă la plată. Emile, ia o cărămidă să te bați cu ea în piept despre #samrt la Cluj-Napoca!

Rransportul public de noapte în Cluj-Napoca se rezumă la o singură linie, 25N, operând autobuze neecologice pe un traseu de troleibuz, la o cadență de 30 de minute, timp de 2 ore. Cele 2 vehicule care deservesc linia 25 între 23:00 și 1:00 sunt autobuze diesel, deși Cluj-Napoca dispune de 132 de troleibuze și 41 de autobuze electrice, iar traseul este unul de troleibuz.

Deși traseul este urban, titlurile de călătorie urbane nu sunt valabile – în loc de 3 lei, tariful este de 5 lei, de departe cel mai scump bilet urban din România, specific unei călătorii metropolitane, în afara orașului. De asemenea, abonamentele urbane, fie ele pe 25 sau pe toate liniile, nu sunt valabile. Compania de transport public, care nu are social media, informează pe o coală A4 lipită în autobuz despre posibilitatea de a cumpăra biletele de călătorie de la conducătorii auto, de la POS-urile instalate în mijloacele de transport și prin SMS, dar nu și de la automatele din stații sau din aplicația 24Pay.

Exit mobile version