Din oras

Delgaz ține 300 de familii clujene fără gaz de mai bine de o săptămână. Delgaz susține că locatarii trebuie să caute firme autorizate pentru reparații

Mai mulți clujeni se plâng că în blocul în care locuiesc nu mai este gaz de mai bine de o săptămână. Sunt 300 de familii care nu mai au apă caldă și căldură deoarece ar fi fost ceva scăpări de gaz, iar lucrările pentru remedierea problemelor au întârziat exagerat de mult.

„A fost ceva scăpare de gaz acum o săptămână, au oprit atunci gazul si nici acum nu funcționează. Deja e nasol. Toată săptămâna au venit muncitori, dar nu au lucrat nimic. 300 de apartamente de pe Calea Florești numărul 81 sunt fără gaz de o săptămână”, ne-a scris un clujean.

Se pare că problema ar fi fost la o țeavă exterioară, nu s-a impus evacuarea locatarilor, însă reparațiile sunt tergiversate.

După tragedia din București se pare că „se suflă și în iaurt”, dar asta nu justifică faptul că timp de o săptămâna nu s-a putut rezolva problema, mai ales că temperaturile sunt tot mai scăzute.

„Stăm în frig de o săptămână. Au venit și au oprit gazul pentru acumulări de gaze și de atunci a fost nevoie de o cerere și apoi de o altă cerere, procesarea acestora durează. Situația este neschimbată de săptămâna trecută, de luni. Vineri ar fi trebuit să înceapă lucrările, însă au reprogramat pe ieri. Ieri au venit, s-au apucat să pun senzori, sa schimbe tevi. Ne-au spus că mâine seară, cel târziu joi, vom avea din nou gaz”, ne-a relatat un alt locatar.

Ziar de Cluj a contactat firma de gaz pentru a obține o explicație vizavi de această situație. Vom reveni cu răaspunsul lor.

UPDATE Răspunsul Delgaz:

Compania Delgaz Grid administrează, exploatează şi întreține sistemul de distribuţie a gazelor naturale compus din conducte şi branșamente stradale, echipamente de măsurare şi reglare a presiunii gazelor naturale.

Instalația de alimentare cu gaze naturale, de la regulatorul de presiune înspre consumatori, conform normelor legislative în vigoare, este instalație de utilizare iar responsabilitatea întreținerii şi remedierii defecțiunilor aparține proprietarilor, respectiv, asociațiilor de proprietari, începând cu aprilie 2009 (Normele Tehnice în vigoare NTPEE – 2008 aprobate prin Ordinul Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) 5/2009 publicat în Monitorul Oficial nr. 255 bis, partea I/16.04.2009).

În după-amiaza zilei de 3 noiembrie a.c., dispeceratul de urgență al companiei noastre a fost sesizat cu privire la posibile scăpări de gaz la un imobil situat pe Calea Florești, nr.81, din municipiul Cluj-Napoca, apelul venind din partea unui locatar. O echipă Delgaz Grid s-a deplasat la fața locului și în urma verificării instalației comune de utilizare a gazelor naturale a constatat mai multe scăpări de gaz. Pentru siguranța locatarilor alimentarea cu gaz a fost sistată.

Locatarii prezenți la fața locului au fost anunțați că le revine responsabilitatea remedierii defecțiunii prin intermediul unei firme autorizate de către ANRE, astfel încât, ulterior, Delgaz Grid să poată relua alimentarea cu gaze naturale în condiții de siguranță.

Firmele autorizate de către ANRE pentru astfel de lucrări se găsesc pe site-ul ANRE la adresa https://portal.anre.ro/PublicLists/AtestatGN, consumatorii putând alege oricare dintre aceste firme.

Înțelegem şi regretăm disconfortul dar această măsură este obligatorie şi necesară pentru a preveni producerea unui eveniment cu urmări nedorite, siguranța consumatorilor fiind prioritară.