Editorial

De ce as da-o afara pe Diana Klusch

Acum cateva saptamani, Diana Klusch, Corporate Affairs la Ursus Breweries Romania, ma convoca la o intalnire „amicala” la sediul berariei din Manastur. Vroia sa discutam despre un proiect de publicitate pentru un produs secret, pe care Ursus urma sa il lanseze in curand pe zona Transilvania.

De fapt, Diana Klusch se intalnise cu toti sefii de ziare si televiziuni locale sa le propuna aceasta reclama, adaugand in finalul discutiei ca Ursus urmeaza sa demoleze fabrica si sugerandu-le patronilor de presa o abordare neutra spre deloc pe acest subiect.

Nu e pentru prima oara cand Diana Klusch abordeaza problemele sensibile ale Ursus in acest fel.

Acum doi ani, in momentul in care Ursus a anuntat inchiderea fabricii si mutarea ei la Buzau, tot aceasta doamna s-a ocupat de proiectul „comunicarii”, cumparand spatii in intreaga presa locala.

Daca as fi CEO la Ursus Breweries, as da-o afara imediat, cu toata experienta ei, cam de birou, in relatii publice pentru marile multinationale. Caci inchiderea fabricii Ursus si, acum, demolarea ei erau doua chestiuni de „relatii publice” care puteau fi abordate mult mai cinstit si mai responsabil, la nivelul unei asemenea multinationale.

Cumparatul de presa pentru atenuarea simturilor ziaristilor este o practica neprofesionista in munca de PR, o „romaneasca” ce oglindeste incompetenta acestei femei, care a facut „PR de birou” toata viata ei, prezentandu-le sefilor proiecte pline de englezisme pompoase.

Pentru exemplificare, cititi monstruozitatea asta publicata de doamna Klusch.

Diana Klusch s-a facut de rusine pe ea insasi, ca profesionist si a rusinat compania pentru care lucreaza.

Inchiderea fabricii Ursus trebuia prezentata acum doi ani fatis, ca o masura economica, necesara in contextul crizei. Ursus putea vorbi transparent despre mana de lucru mai ieftina din Buzau si, in loc sa cheltuie milioane de euro pentru o crasma si o instalatie de bere, ar fi putut sponsoriza un program de reconversie a angajatilor dati afara.

Ca dovada ca temerile companiei vizavi de oprobiul public au fost neintemeiate este ca opinia publica clujeana a reactionat ponderat la anuntul inchiderii. Oamenii au inteles ca e o masura economica.

In ceea ce priveste demolarea, la fel, fara sa platesc sute de mii de euro reclama, as fi prezentat pragmatic ratiunile pentru care fabrica trebuie demolata. Ursus Breweries SA este o companie capitalista, terenul e un activ cu potential si trebuie valorificat la adevarata sa valoare.

Vanzarea pamantului, odata curatat de zidurile fostei fabrici, aduce companiei profituri de milioane de euro. Si este normal sa fie asa, de ce e nevoie ca Ursus sa se ascunda? Daca vroiau sa fie cu adevarat profesionisti si responsabili, in loc sa sparga banii pe reclama ca sa cumpere tacerea presei, mai bine ar fi donat 200.000 de euro la 20 de gradinite si banii aia ar fi fost cheltuiti mai cu folos.

Maniera neprofesionista in care Diana Klusch a procedat este si oglinda mentalitatii conducerii Ursus Breweries SA. Sunt sigur ca „planul de bataie” al acestei doamne a fost aprobat de conducerea companiei, lucru cu atat mai ingrijorator pentru imaginea societatii.

Dar nu este vina conducerii ca nu a primit alte solutii pentru managementul acestei crize. De aceea, eu cred ca aceasta doamna trebuie debarcata de indata din functia pe care o are, iar Ursus sa isi asume transparent si responsabil porcaria de la Floresti, unde cea mai mare comuna din Romania a fost transformata intr-un tomberon al deseurilor de la demolare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *