Analiza

David Ciceo versus Mircea Avram, un profesionist versus un sinecurist în fruntea Aeroportului

David Ciceo a fost debarcat astăzi de la conducerea Aeroportului Internațional Cluj prin decizia consilierilor județeni, la doar o zi după ce președintele CJ Cluj, Alin Tișe, l-a felicitat pe directorul Ciceo pentru performanța sa managerială. În urma deciziei de azi a consilierilor județeni, din 17 octombrie Aeroportul Cluj ar putea fi condus de Mircea Avram. 

Cine este David Ciceo și cine este Mircea Avram, cel care ar putea fi parașutat în fruntea Aeroportului?

David Ciceo, CV de profesionist

David Ciceo a absolvit Facultatea de Inginerie Aerospațială din cadrul Universității Politehnice din București, în anul 1991. A obținut un masterat în Administrarea Afacerilor (MBA) în cadrul Open University Business School, Marea Britanie, în anul 2003, și un masterat în Aviație în cadrul Universității Concordia, Montreal, în anul 2006

Din anul 2014 este doctor în Management Aeroportuar, cu teza: „Studii și cercetări privind managementul aeroportuar în perspectiva liberalizării traficului aerian”, susținută la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca. 

Din anul 2002 până în 2015, David Ciceo a absolvit 11 cursuri de specialitate: curs postuniversitar „Management de aeroport” (UBB), curs ”Air Transport System” (ICAO-AICI, Montreux, Switzerland), curs ”Airport Operations, Safety and Security” (International Civil Aviation Organization – Airports Council International, Airport Management Professional), curs ”Airport Commercial and Financial Management” (ICAO-ACI, Airport Management Professional), curs ”Airport Planning, Development & Environmental Management” (ICAO-AICI, Airport Management Professional), autorizație – Airport Security Manager (Ministerul Transporturilor), curs ”Airport Human Resources Management” (Airports Council International), diplomă – Airport Management Professional Accreditation Programme (ACI-ICAO), curs de pregătire de bază și specifică a managerilor de securitate în securitatea aviației civile (Formation Picarde de Securite S.R.L. – Centrul de pregătire în securitatea aviației civile), Universal Safety Oversight Audit Programme CMA Activities Trening in the area of AGA (International Civil Aviation Organization), Certificate of Completion 2015 Airline Planning Workshop, Boeing (Airports Council Intrnational).

David Ciceo este vicepreședinte al Consiliului Director al ”International Airport Professional Community of Practice”, e membru al Consiliului Director al ”Airports Council International Europe”, membru al Asociației Internaționale a Directorilor de Aeroporturi.

A publicat numeroase articole în reviste academice și profesionale și a participat la peste 20 de conferințe internaționale, prezidând recent lucrările Conferinței Internaționale de Pregătire Operațională și Transfer Aeroportuar (ORAT) de la Singapore.

Din 1999, David Ciceo ocupă funcția de președinte al Asociației Aeroporturilor din România. Din anul 1995, a deținut funcția de director general al Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj, cu rezultate manageriale remarcabile: când a preluat mandatul erau anual 32 000 de pasageri pe Aeroportul Cluj-Napoca și două curse interne pe zi, Cluj-București, ale companiei Tarom. Acum, după 22 de ani de mandat, a adus Aeroportul la 2 milioane de pasageri (în luna septembrie), urmând ca, până la sfârșitul anului 2017, să se depășească și numărul de 2 700 000 de pasageri, către 45 de destinații interne și internaționale. 75% din traficul aerian de pe Aeroportul Cluj-Napoca este trafic internațional. Există 11 platforme de parcare a avioanelor și, până în primăvara anului viitor, vor exista 16. 

Negocierile pentru a aduce o companie aeriană pe un aeroport durează între 3 și 4 ani. La ora actuală, pe Aeroportul Cluj aterizează Wizz, LOT, Blue Air, Turkish Airlines, Lufthansa, Tarom. 

Trendul internațional în ceea ce privește dezvoltarea și managementul aeroporturilor tinde spre privatizarea acestora. Aeroporturile Debrecen, Budapesta, Belgrad, principalele concurente ale Aeroportului Cluj, sunt privatizate. Potrivit estimărilor directorului David Ciceo, valoarea de piață a Aeroportului Internațional Cluj este de peste 300  de milioane de euro. Cel mai probabil, se va dori privatizarea aeroportului de către actuala conducere a Consiliului Județean Cluj, care speră ca așa să poată avea destui bani pentru acoperirea găurilor din drumurile județene.

Mircea Avram, un CV ca o sinecură

Mircea Avram a absolvit Facultatea de Chimie din cadrul UBB Cluj și Facultatea de Drept de la Sibiu. A urmat 3 cursuri organizate de Ministrul Muncii: inspector protecția muncii, inspector protecție civilă, cadru tehnic cu atribuții de PSI.

Între anii 1982 și 2001 a lucrat ca operator-chimist la fabrica de medicamente SC Terapia SA. Din 2002 până în 2005 a fost directorul societății comerciale Alicia Leasing SRL. În anii 2006 și 2007 a ocupat funcția de director executiv al Oficiului pentru Protecția Consumatorului. Între 2008 și 2012 a deținut scaunul politic de director general RAADPP, regie aflată în subordinea Consiliului Județean Cluj. Din august 2014, până în decembrie 2015, a ocupat funcția de director general RAADPP. Între 1 ianuarie și 9 mai 2016, a fost consilier-expert al președintelui Consiliului Județean Cluj. Mircea Avram este directorul ziarului online Cluj-AM.ro. În acest an a fost angajat de nașul lui Alin Tișe, de Emil Boc, în cadrul Primăriei Cluj-Napoca, responsabil de relația cu regiile subordonate, la Compartimentul pentru monitorizarea managementului regiilor autonome.

Mircea Avram s-a făcut remarcat prin celebrul proiect Ic Ponor, care s-a soldat cu numeroase dosare penale, și a contribuit la construirea Cluj Arena, în calitate de director al RAADPP, regie prin intermediul căreia s-a construit stadionul. Multe dintre contractele semnate de Mircea Avram au intrat în vizorul DNA Cluj. Avram a fost acuzat de concedierea ilegală a două dintre angajatele RAADPP, a fost maestrul planurilor fără precedent, în calitatea de director al acestei regii, planuri care nu s-au concretizat niciodată. Tot în mandatul său de director al RAADPP, Mircea Avram a „revoluționat” sistemul de achiziții publice. Mai multe lucrări au fost împărțite în două pentru a fi sub pragul de 15 000 de euro, astfel încât firmele apropiate partidului să își adjudece contractele. 

În concluzie, un profesionist a fost schimbat de la conducerea Aeroportului pentru a fi parașutat, în locul său, un sinecurist!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *