In vizor

Dacă nu avem centură metropolitană, Primăria face pansamente în trafic

De la an la an, Primăria Cluj-Napoca inventează noi pansamente cu care să decongestioneze traficul, dar acestea par să nu aibă niciun efect. În centru mașinile încă mai circulă bară la bară, clujenii parchează cum le taie capul fără să fie sancționați, iar transportul în comun este departe de a fi civilizat. Noul deziderat al municipalității este să facă orașul accesibil pentru pietoni și pentru transportul în comun. Cum rămâne cu traficul general, maestre Emil Boc?

Viceprimarul Dan Tarcea a anunțat joi noile planuri ale Primăriei pentru fluidizarea traficului. Noutatea pentru șoferii clujeni o reprezintă faptul că va exista o bandă dedicată mijloacelor de transport în comun din cartierul Mărăști până în centru, iar pe strada Ferdinand se va permite virajul la dreapta. În mai multe zone din oraș, municipalitatea va construi sensuri giratorii. În Piața Cipariu, Primăria va sacrifica spațiul verde pentru a amenaja o bandă suplimentară de circulație.

Dan Tarcea a spus deschis că Primăria nu poate împăca și ”capra ” și ”varza, adică și pietonii și șoferii. Prioritatea numărul 1 pentru conducerea orașului este transportul în comun.

Până la sfârșitul lui septembrie, Primăria vrea să ”livreze” banda dedicată autobuzelor și troleibuzelor. Rămâne de văzut dacă vor reuși sau vom asista la o reluare a ”filmului” podul Traian. 

”Săptămâna trecută a fost o dezbatere publică în ce privește crearea unei benzi dedicată pentru mijloacele de transport în comun. Concluzia este că ne apucăm de această bandă dedicată, o vom finaliza până la sfârșitul lui septembrie, să lăsăm și un termen de 15 zile până la începerea școlii ca oamenii să se obișnuiască cu noul trafic. Practic, va fi o bandă dedicată mijloacelor de transport în comun, de la biserica Sf.Petru până la Primărie. Ca și noutate, se va permite virajul la dreapta pe strada Regele Ferdinand, urmând ca de la Sora până la Regele Ferdinand acea bandă să fie comună cu traficul general. Pe strada Joliot Curie se va interzice virajul la dreapta, urmând să fie un sens unic înspre 21 Decembrie. Se vor amenaja 28 de locuri de parcare pe strada Joliot Curie, cele care se desființează pe 21 Decembrie, practic, se relochează pe strada Joliot Curie. Este clar că direcția spre care se îndreaptă orașul este transportul în comun, în detrimentul transportului și a traficului general pentru că nu avem cum să avem un oraș care să fie prietenos cu pietonii și în același timp să fie dezvoltat și traficul general ”, a declarat Dan Tarcea la o emisiune radio.

În ce privește problema spinoasă a parcărilor, Primăria e pusă pe desființat 132 de locuri de parcare și vrea să creeze alte 256. Viceprimarul afirmă că toate aceste măsuri – banda pentru transport în comun, locurile de parcare, sensurile giratorii – sunt pansamente până când vom avea centura metropolitană.

”Legat de numărul de parcări, se desființează 132 de parcări și am creat 256: cele 28 pe Joliot Curie și cele 228 pe platforma de pe strada Năvodari. Am optat pentru a dezvolta partea de biciclete, de pietoni, de mijloace de transport în comun. Până când vom avea o bandă dedicată de la aeroport până la Polus sau la podul N sau din capătul Gheorgheni până în Grigorescu, mai avem nevoie să facem câțiva pași.

Nu poți să interzici traficul în zona centrală, fără să oferi niciun fel de alternativă. Sigur sunt lucruri care vor fi folosite ca şi pansamente, dar general vorbind, se va rezolva mult mai mult traficul când vom avea centura metropolitană”, a precizat Dan Tarcea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *