Din oras

Cum si-au calculat nelegal comision pentru manopera Diferit-Kiat la lucrarile de drumuri

Asa cum v-am aratat si intr-un articol anterior, in ultimii ani Primaria Cluj-Napoca si-a cadorisit firmele preferate, care iau contracte pe banda rulanta si cu sume platite in afara legii. Neregulile au fost observate de auditorii Curtii de Conturi la controalele anuale.

Daca Ando Construct, obisnuita contractelor de intretinere a cladirilor a luat bani publici necuveniti de la Primarie, la fel s-a intamplat si in alte cazuri. Preferatii municipalitatii in ultimul deceniu pentru reabilitarea strazilor – asocierea Diferit-Kiat  – a incasat la randul sau aproape 86.000 de lei fara temei legal, asa cum reiese din raportul Curtii de Conturi din 2012.
Societatea a continuat sa incaseze un comision de 0.75% pe manopera si dupa abrogarea actului normativ care ii permitea acest lucru, prejudiciind astfel bugetul local cu aproape 86.000 de lei. In timpul controlului suma a fost recuperata de la SC Diferit si Kiat Group Construct.

In ultimii zece ani societatile Diferit si Kiat au incasat zeci de milioane de lei anual, totalizand aproape 508 milioane de lei in perioada 2004-2014, pentru intretinerea si modernizarea drumurilor din municipiul Cluj-Napoca.

Societatea clujeana Diferit a intrat in peisaj inca din primul mandat al primarului Emil Boc. In perioada 2004-2006 societatea a incasat dn bugetul local nu mai putin de 14,5 milioane de lei pentru reparatii si modernizarea strazilor din oras.

In 2007, la doar cateva luni de infiintare intra in schema si societatea Kiat, cu sediul la Bucuresti. Timp de patru ani ambele societati lucreaza pe strazile din oras si incaseaza un total de 134 de milioane de lei, din care partea Diferit reprezinta aproximativ 69 de milioane de lei.

Apoi, din 2011 cele doua societati se asociaza si castiga contractul estimat la 600 de milioane de lei pentru intretinerea si modernizarea strazilor din Cluj-Napoca. Diferit-Kiat au concurat cu asocierea Strabag – Druconsult – Bitunova – Iridium, asocierea Euroconstruct Trading – Pa&Co International, Porr Technobau Und Umwelt, asocierea Viarom – Vectra – Damar Consult, asocierea Tehnologica Radion – Construct Perom, asocierea Delta – Pro Cons XXI si societatea Romstrade, castigatorii obtinand punctajul maxim de 100 de puncte. Valoarea totala a contractului este de 600 de milioane de lei, suma care nu poate fi depasita de totalul deconturilor efectuate anual. In cadrul contractului expirat in 13 decembrie 2014 Diferit-Kiat a decontat 358.919.916 de lei, adica 81,5 milioane de euro.

Diferit SRL a fost infiintat in 2001 la Cluj-Napoca si ii are asociatie pe Nicolae si Denisa Petri. Administrator este Grigore Vadean, iar obiectul de activitate este “Lucrari de constructii a drumurilor si autostrazilor”. In ultimii zece ani societatea a avut un parcurs ascendent – de la 9,2 milioane de de lei cifra de afaceri in 2005 la peste 40 de milioane in 2008 si 2009, ajungand la o cifra de afaceri de 132 de milioane de lei in 2013. De asemenea, profitul societatii a crescut an de an, de la 1,6 milioane de lei in 2005, la maximul de 9,8 milioane in 2012 si 6,5 milioane de lei in 2013.

Kiat Group Construct a fost infiintat la finalul anului 2006 cu sediul la Bucuresti si ii are asociati pe Mustafa Bekar, Tamer Atalay si Atalay Deniz. De la o cifra de afaceri de 11,5 milioane in 2007, societatea a ajuns la aproape 38 de milioane de lei cifra de afaceri in 2013. In primul an -2007 – profitul a fost de 3 milioane de lei, ajungand maximul in 2011 – 7,7 milioane de lei. In 2013 profitul inregistrat de Kiat Group a fost de 4,5 milioane de lei.

La finalul anului trecut a expirat contractul pentru intretinerea strazilor, dar licitatia pentru modernizarea tramei stradale din zona industriala a Clujului (lotul I) a fost castigata de consortiul Diferit-Kiat, care a ofertat 53.092.092,20 de lei. Durata de realizare a lucrarilor este de 18 luni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *