In vizor

Cum se promoveaza bisericile pe Facebook: cer bani din 2% si condamna Ziua Indragostitilor

In era digitalului si a retelelor de socializare, bisericile sunt tot mai prezente in mediul online. Si bisericile din Cluj, fie ele ortodoxe, catolice sau ce apartin altor comunitati religioase, se promoveaza pe Facebook. Mitropolitii sunt fotografiati in catedrale, in mod obsesiv, credinciosii sunt indemnati sa doneze bani bisericilor, si nu lipsesc nici sfaturile despre cum sa iti petreci Ziua Indragostitilor.

Spre exemplu, Biserica Piarista Sfanta Treime din Cluj-Napoca isi indeamna enoriasii sa doneze 2% din venit pe pagina de Facebook.

„Daca doriti ca, prin directionarea a 2% din impozitul pe care dumneavoastra l-ati platit statului pentru salariile din anul 2014, sa sprijiniti activitatea Bisericii noastre, completati si transmiteti, pana la data de 15 mai 2015, formularul pe care il veţi primi la ieşirea din Biserica”, se arata pe pagina de Facebook a lacasului de cult.

Tot pe Facebook, biserica vine si cu anuntul unui “curs pentru logodnici”, organizat in perioada 18 februarie – 25 martie la Parohia Sfantul Mihail, din Piata Unirii 16.

Intr-o alta postare, biserica condamna sarbatoarea moderna a Zilei Indragostitilor – Sfantul Valentin:

“Casatorii de proba, casatorii in tramvai, in metrou, in parc sau in şcoli; dezmaţ public; imoralitate; declaraţii de dragoste; programe speciale la tv. şi radio; felicitari; concursuri; premii; ziua indragostiţilor, alegerea unui partener… La toate acestea se reduce sarbatoarea sfantului Valentin din ziua de 14 februarie. Cat de creştine sunt obiceiurile care an de an prind amploare in Romania postcomunista?”, este introducerea unui articol care vine sa desfiinteze aceasta sarbatoare moderna.

Administratorul paginii de Facebook a Catedralei Mitropolitane Cluj-Napoca se limiteaza la a posta fotografii cu IPS Andrei, in timpul slujbelor sustinute  de mitropolit. Imaginile sunt insotite de comentarii scurte, ca “Frumos” sau “Minunat”, in timp ce IPS Andrei binecuvinteaza, spre exemplu, o tanara imobilizata intr-un scaun cu rotile.

In alte postari, etichetate cu adjective ca “Sublim” sau “Extraordinar”, acelasi IPS Andrei apare in imagini, fie la aniversarea lui, fie in timpul unor intalniri cu alti preoti.

Pagina contine si imagini vechi, alb-negru, cu IPS Bartolomeu in tinerete.

Pagina Bisericii Sfantul Mihail din Piata Unirii este disponibila internautilor numai in limba maghiara.

Aceasta contine, in mare parte, anunturi despre evenimente ce au loc in parohie, ca de exemplu concertele de orga, devenite o traditie in fiecare sambata. Sunt publicate fotografii din timpul slujbelor,  dar se face si aici apel pentru a fi donat procentul de 2% din impozit catre biserica. Clujenii sunt anuntati ca formularul pentru 2% poate fi gasit…la portar.

Biserica “Casa Tamplarului” din Cluj-Napoca, o biserica independenta care se doreste sa fie un loc pentru studentii care vin la facultate in Cluj, si care nu merg sau nu si-au gasit locul intr-o biserica locala, are inclusiv pagina de Instagram, nu doar de Facebook.

Ei posteaza fotografii instagramate, de la intalnirile tinerilor, ocazie cu care se comanda pizza si se mananca cheescake, in timp ce se vizioneaza filme. In alte dati, tinerii sunt invitati la predici sustinute de diferiti predicatori. Tinerii care administreaza pagina de Facebook sunt familiarizati si cu hashtag-urile: #‎casatamplaruluicluj‬ ‪#‎cluj‬ ‪#‎church‬ ‪#‎acasalaisus‬ .

Parohia Greco-Catolica din Floresti are, de asemenea, pagina de Facebook, unde promoveaza, cel mai adesea, activitatile tinerilor: excursii la munte, tabere ale cercetasilor sau spectacole de muzica.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *