Din oras

Cum răspunde Primăria reclamațiior de pe aplicația My Cluj: le șterge sau le ignoră. Status sesizări: “În lucru” pân’ la sfântu’ așteaptă

O aplicație lansată cu mare fast – în mediul virtual, evident – de către Emil Boc s-a dovedit a fi o adevărată piatră de încercare pentru slujbașii municipalității. Este vorba despre aplicația My Cluj, una dintre multele ”reușite” tehnologice implementate de primarul Boc: culoarea contantă a hărții este roșu aprins. Soluționarea reclamațiilor însă nu mai intră în competențele specialiștilor municipali. Culmea (ne)profesionalismului rezidă în faptul că în loc să rezolve incidentele semnalate de cetățeni, slujbașii publici preferă să șteargă sesizările înregistrate. Curat și fără urme. 

Doar că urmele rămân, întrucât cetățenii insistă ca problemele lor să fie rezolvate. În atare situație, funcționaraul public (oare butonul-robot Antonia?) acordă fără discriminare același status: ”În lucru”.  

Mai mult chiar: ”specialiștii” din primăria clujeană operează schimbări în teren, trântesc sensuri giratorii  ori sensuri unice după cum apucă, iar când circulația se blochează la propriu, aceștia renunță să își recunoască incompetența și să remedieze neplăcerile create clujenilor.

Mediul virtual și aplicațiile, instrumentele folosite de slujbașii municipali, se dovedesc a fi doar modalități prin care aceștia se pot ascunde în spatele ecranelor deștepte.

Revenind la problemele semnalate de cetățeni, mai exact pe strada Rapsodiei: pentru a scăpa de problemele din teren, primăria șterge sesizările virtuale.

Studiu de caz

În urma cu cateva saptamani, primaria a decis ca strada Rapsodiei sa fie sens unic: direcția strada Observatorului spre strada Lunii.

Decizia de infiintare a sensului unic este una binevenită, cu observația că, cel mai probabil, specialiștii municipalității au luat în calcul implicațiile acestei modificări.

Realitatea din teren demonstrează contrariul: noua direcție de mers creeaza și mai multe dificultati traficului care se desfasoara pe strada Eugen Ionesco.

Daca până recent erau 3 posibilități de a ieși pe strada Observatorului, acum acestea s-au redus.

La orele de varf, strada Eugen Ionesco se blochează la propriu.

Cetățenii au inrosit deja harta „My cluj” cu sesizari, însa primaria se face ca ploua si ignora solicitarile de bun simț ale acestora.

Mai grav este că cetățenii sunt nevoiți să revină pentru a le reaminti slujbașilor publici să-și facă treaba, iar aceasta pentru că reclamațiile inițiale le sunt șterse. Pe cine vor da vina specialiștii Primăriei Cluj-Napoca? Pe Antonia?

Dacă vă întrebați cine (nu) răspunde pentru aceste situații grave, care sunt neglijate cu bună știință de municipalitate, reprezentanții departamentului de Comunicare din cadrul Primăriei Cluj-Napoca vă vor spune că, cel mai probabil, vinovați se fac roboții, adică Antonia&Co.

Ori, comunicarea ce ar fi trebuit să fie eficientă, se dovedește a fi automatizată: după ce că nimeni din Primărie nu mai știe ce e aia muncă de teren, să vadă cu proprii ochi neconcordanțele reale, măsluite din pix pe hârtie și implementate aiurea, după ce că cetățenii de bună credință semnalează neajunsurile pe care le constată și cu care sunt nevoiți să se confrunte zilnic, după toate acestea primăria alege să ignore sesizările. Se face că plouă. 

Dar, să nu uităm cum domnul Emil Boc se lăuda, pe pagina sa oficială de socializare, cu privire la succesul acestei aplicații: simbol al înaltei tehnologii din orașul aitiștilor.

Să nu uităm, deci. Chiar dacă ei, slujbașii publici, se fac că uită.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *