In vizor

Cum “investește în oameni” lanțul de magazine PROFI, neplătindu-le sporurile

În vreme ce prin toate stațiile de radio amplasate în stațiile auto ale Companiei de Transport Public din oraș, lanțul de magazine PROFI își face reclamă, anunțând angajări în noi puncte de lucru, cu un slogan măgulitor – PROFI Investește în omeni!, de fapt, angajații companiei muncesc în condiții improprii și… nu primesc sporuri. Cel puțin aceasta este imaginea surprinsă de un angajat umilit de cei care investesc în oameni-roboți.

Iată ce notează unul dintre angajații acestui lanț de magazine, care nu și-a primit sporurile sub nici o formă, chiar dacă lucra într-un depozit unde temperatura era de 0 grade C. Care nu și-a primit nici al 13-lea salariu, asemenea celorlalți angajați. Și care, după cum mărturisește, a fost șicanat pentru a se retrage personal, adică pentru a-și înainta demisia.

S. Gheorghe este de profesie tehnician în cadrul SC Profi Rom Food Depozitul Fresh (legume, fructe, produse lactate, ouă, carne și semipreparate) din Apahida.

”În această poziție, n-am avut spatiul tehnic adecvat si dotarea electromecanica necesara practicarii profesiei, Depozitul a fost prevazut initial cu spatiile tehnice, dar sefii de depozite au modificat destinatia. Ca urmare am lucrat doar cu minimul de scule personale.

Mentionez ca depozitul se afla pe o suprafata de 7500 de mp cu anexele aferente si un parc tehnic de 81 utilaje. 

Pentru diverse lucrari de reparatie utilaje am fost transferat (verbal) in cadrul unui alt depozit Profi fara o nota de transfer sau comanda de lucrari si fara fisa NTSM SI PS semnata, instructajul adecvat, din lipsa de dotare scule si dispozitive. Pentru diverse intereventii de natura electrica: joasa/medie tensiune a trebuit sa apelez la colegii din depozitul vecin (0,6 km pe jos indiferent de clima). Pentru ca nu sunt persoana autorizata electric, conducerea mi-a refuzat accesul la cursuri de autorizare electrician, motivand bugetul mic, dar fonduri disponibile în buget au fost, în schimb, pentru diverse reparatii de valori mari.

Pana in luna august 2018 am efectuat practica in depozitul Profi DRY, situat la 0.6 km distanta fata de depozitul Profi FRESH, dupa care am fost transferat in cadrul depozitului FRESH unde temperatura de lucru este intre 0 si +5 grade, fapt pentru care n-am primit spor de conditie de lucru ca ceilalti angajati (seful de depozit a afirmat ca: ”se acorda la cine doreste personal”)”, notează angajatul devenit victimă fără voie.

Astfel, după cum mărturisește S. Gheorghe, sporurile se acordă ”preferential” în cadrul lanțului de magazine PROFI. Probabil, în funcție de performanțe, acea formula devenită clișeu și uzitată de toți angajatorii care-și cam bat joc de propriii angajați. Cursuri de calificare, zero. Condiții de muncă, zero. Salariu motivant și sporuri, zero.

Revenind la problema sporurilor, iată cum a decurs situația în cazul lui S. Gheorghe:

”In luna Decembrie 2018 s-a oferit al 13 salariu la nivel de companie. Eu n-am primit din cauza excesului de zel a noului șef de depozit.

Ca urmare a unei sesizari catre conducerea Companiei despre lipsa dotarilor si abuzurile din partea conducerii depozitului, șeful de depozit Paul M. mi-a adresat amenintari cu desfacerea contractului de munca in prag de sarbatori, daca nu execut lucrarile solicitate (fara scule sau dispositive prevazute in fisa postului) si nu accept conditiile locului de munca”, susține S. Gheorghe.

Practica este des întâlnită în țărișoara noastră: un fel de n-ar mai fi. Adică, băi, angajatule, dacă nu faci ce-ți spun, valea… În puține cuvinte, la aceasta se rezumă ”investiția în oameni” practicată și de SC Profi Rom Food, conform poziției exprimate de S. Gheorghe, unul dintre angajații acestei companii.

”In data de 19.12.2018, la orele 05.40 dimineața, șeful depozitului, Paul M., a hotarat sa-mi interzica accesul in unitate, prin intermediul personalului de paza cu mentiunea predarii cardului de acces si a cheilor.

Am ramas pe exterior fara mijloc de transport. 

Pentru a ma deplasa personal la domiciliul din Turda, din cauza drumulului alunecos specific iernii, am suferit o leziune la picior si din data respectiva pana in prezent sunt in concediu medical.

Nu mi s-a comunicat pana in prezent nici o decizie referitoare la situatia mea, din partea companiei Profi (un referat..etc). Mentionez ca n-am avut abateri sau nemotivate si n-am semnat nimic în mod oficial.

Angajat sau fost angajat, nici nu mai stiu in ce pozitie sunt”, conchide S. Gheorghe.

Acesta s-a adresat Inspectoratului Teritorial de Muncă Cluj. ITM Cluj și-a motivat neimplicarea sau dezinteresul prin faptul că sediul firmei PROFI se află în Timișoara și, astfel, se afla în afara competenței inspectorilor clujeni. Chiar dacă aici funcționează depozite și puncta de lucru ale lanțului de magazine PROFI. 

S. Gheorghe are 54 de ani. Acesta a fost contactat de reprezentanții departamentului de Resurse Umane a companiei și întrebat când are de gând să-și depună demisia?!

Cu alte cuvinte, profesionalism în stare pură. Dincolo de competența instituției incompetente ce ar fi trebuit să-și trimită inspectorii de muncă pe teren. 

”Având în vedere că sediul SC PROFI ROM SRL de află în Timișoara sesizarea d-voastră se va expedia la ITM Timișoara”, se specifică, destul de sumar, în răspunsul ITM Cluj.

Contactați de către Ziar de Cluj, reprezentanții depozitului Profi Apahida au transmis că vor oferi un punct de vedere oficial asupra acestui caz cât de curând posibil.

”Veți primi o declarație oficială cu siguranță, fie în cursul zilei de astăzi, fie mâine”, a transmis șeful depozitului din Apahida a SC PROFI ROM SRL, Paul M.

 

 

sursa foto: ziardeapahida.ro

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *