In vizor

Culmea incompetentei: serviciul de ridicari de masini al RADP pierde bani!

Desi pare o afacere profitabila ridicatul masinilor de catre RADP este, de fapt, o gaura la bugetul local. Trei masini speciale si 27 de oameni stau la dispozitia agentilor constatatori din politie zilnic de la ora 6 la ora 22. Cu toate acestea, solicitarile de ridicare sunt putine la nivelul municipiului Cluj-Napoca desi zilnic zeci de masini blocheaza  traficul sau caile de acces la diferite institutii.

Regia de Administrare a Domeniului Public a Primariei Cluj-Napoca a iesit pe pierdere anul trecut. Serviciul de ridicari, de asemenea. Din totalul incasarilor regiei, serviciul ridicari reprezinta doar 6,5%. Costurile cu salariile celor 27 de angajati respectiv cu transportul masinilor ridicate spre locul de depozitare din cartierul Someseni fac neproductiv serviciul ridicari. Motivul il constituie lipsa agentilor constatatori din cadrul Politiei Rutiere fara de care nu se poate face ridicarea autoturismelor parcate neregulamentar.

“Nu este o problema distanta de depozitare, se lucreaza in doua sau chiar trei schimburi, avem o medie de zece masini pe zi. O masina de ridicat face un traseu din centru pana in Someseni si retur cam intr-o ora. Deci noi avem posibilitatea sa ridicam trei masini pe ora. Am avut insa zile in care nu am ridicat nici o masina ceea ce a insemnat o cheltuiala in plus pentru noi cu angajatii care nu au produs nimic pentru RADP”, a declarat Ioan Morocazan, director RADP.

Numarul ridicarilor de masini este mai mare in centrul municipiului cu un procent de 65%. Iar ca numar de masini ridicate pana in prezent, Primaria Cluj-Napoca, prin RADP, a ridicat de la inceputul anului 1.174 de autovehicule.

“Pentru fiecare dintre acestea au fost aplicate cate 2 puncte de amenda (in valoare de 85 de lei fiecare punct) si cate 3 puncte de penalizare, conform OUG nr. 195/2002” a declarat un oficial al Primariei Cluj-Napoca.

Cei care nu mai isi gasesc masina “parcata” neregulamentar trebuie sa  stie ca pe  indicatorul rutier care interzice stationarea este trecut numarul de  telefon de la serviciul ridicari din cadrul RADP, la care proprietarul contravenient poate suna.

“Multa lume suna insa la dispeceratul Politiei Locale a Municipiului Cluj-Napoca pentru a se interesa daca masinile le-au fost ridicate si depozitate la sediul RADP din Someseni”, a afirmat un oficial al Primariei Cluj-Napoca.

Conform HCL 220 din 2012 cuantumul sumelor care trebuie platite este de 300 lei pentru ridicare si transport, 35 de lei pe zi, pentru actiunea de depozitare si stationare, sau 240 in cazul in care contravenientul doreste sa achite taxa pe loc.

Strazile cele mai des frecventate de masinile de ridicari sunt Clinicilor, Victor Babes, Avram Iancu, Bulevardul  Eroilor si pietele  Mihai Viteazu, Unirii, respectiv Lucian Blaga. Cu toate acestea, in continuare, in fata liceelor de renume din centrul orasului, parintii care isi asteapta copii de la ore blocheaza cate o banda de circulatie sau chiar pistele de biciclete.

Foto: Eugen Olariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *