Politica

CU CĂRĂMIDA METROULUI ÎN PIEPT: Guvernul a reaprobat miercuri indicatorii tehnico-economici pentru metroul din Cluj-Napoca și o costurilor de circa 35% pentru realizarea acestuia. Așteptăm mult prea tardiva licitație

Guvernul a reaprobat miercuri indicatorii tehnico-economici pentru metroul din Cluj-Napoca, după o creștere a costurilor de circa 35% pentru realizarea acestuia.PRECIZARE PENTRU PRESA DE CHITANȚIER: Guvernul nu a aprobat să dea/aloce fonduri în valoare de 13,7 miliarde de lei, ci ce cum am scris în titlu: Guvernul a reaprobat miercuri indicatorii tehnico-economici pentru metroul din Cluj-Napoca, nu a aprobat fonduri, nu a s-au disponibilizat bani șamd. Așteptăm mult prea tardiva licitație (cu termenul de depunere 28 octombrie, așa cum scrie în SEAP), să vedem cine se înhamă la ceva ce nu credem că va mai apuca alocare din PNRR (că nu se poate încadra în termenele cerute). dar v-am mai explicat asta, nu mai revenim

După ce în luna septemebrie indicatorii tehnico-economici actualizați pentru metroul de la Cluj au fost aprobați de consiliile locale din Florești și Cluj-Napoca, aceștia au ajuns și pe masa Guvernului. Care i-a aprobat și el.

”Prin prezentul proiect de hotărâre a Guvernului, se propune actualizarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții, ca urmare a actualizării acestora în funcție de evoluția prețurilor de consum, ceea ce înseamnă de fapt actualizarea Devizului General și a rezultatelor analizei economico-financiare (cost – beneficiu)”, aflăm de pe site-ul instituției.

Deci: ”Se propune”. Cui spumele mării i se propune? Ălora care participă la licitație? Uniunii Europene? Mister. Dar OSĂ avem Metrou.

Eșalonarea investiției urmează să se realizeze pe parcursul a opt ani. Potrivit documentelor publicate pe site-ul ministerului, elementele de cost semnificative pentru fiecare dintre specialitățile din cadrul fiecăruia dintre Devizele pe obiect sunt următoarele: Forța de muncă, Energie electrică, Combustibil, Materiale principale și/sau Echipamente principale.