Din oras

Critici dure pentru pasajul subteran de pe Muncii: Nu e loc pentru o persoană să treacă pe trotuar împreună cu bagajul său

Alexandru Corlea, vicepreședinte al Asociației Pro Infrastructură, critică proiectul noului pasaj subteran de pe Bulevardul Muncii deoarece prioritizează mașinile iar pietonii au trotuare minuscule, pe undel porțiuni având abia 1 m.

„Pasajul rutier subteran de pe bulevardul Muncii intră în ședință CTATU, luni, 23 iunie. Dispariția completă a pistelor velo nici măcar nu e chestiunea principală.
Reverența către automobil e desăvârșită: cele patru benzi auto au 3,5 sau 4 metri lățime. Cine-o lasă sub 80 km/h pe directă ia flashuri din spate. În sfârșit se va desfunda intersecția pentru mașini. Pretextul că trebuie sa încapă tirurile dedesubt în curbă vine ca o mănușă. Pietonii, în schimb, sunt ghimpele din coasta proiectantului, și perdanții la general. „N-ai mașina, stai acasă”, pare să fie motto-ul. Altfel cum poti explica gâtuirea trotuarului la 1m pe alocuri, și în general alocat minimum minimorum pentru această categorie de participanți la trafic. Se elimină pistele și tot nu e loc pentru o persoană să treacă pe trotuar împreună cu bagajul său. Și de ce să credem că transportul în comun ar fi mai bine tratat!? Avem stație de bus care „mușcă” din trotuar, cu ditai 6 metri si 70 cm disponibili pe carosabil. Călătorii care așteaptă în stație sunt rugați să stea lipiți de gard până vine cursa. Iar călătorii cu tramvaiul, obligatoriu o treaptă în jos și o treaptă în sus, la îmbarcare. Ori să învățăm săritura din tramvai cu tot cu cărucior, ca în imaginea din proiect. Rămâne așa?”, este mesajul transmis de Alexandru Corlea.

Proiectul în valoare de 130 de milioane de lei urmează să fie discutat azi în cadrul ședinței Comisiei de Urbanism.