
Un clujean, coleg jurnalist, ne-a transmis o sesizare pe care a încercat inițial să o facă pe platforma de sesizări a Primăriei, MyCluj, fiind refuzat sistematic. Subiectul sesizării nu este nimeni alta decât „celebra” și controversata inspectoare de parcări, Crenguța Toader.
După ce clujeanul și-a revenit din șocul inițial de a o vedea pe stimabila pe strada lui, a considerat că este momentul oportun să o abordeze pe aceasta și să-i prezinte câteva sugestii pentru a crește numărul locurilor de parcare din zonă, cu speranța că în acest fel va beneficia și el de un loc pe care-l așteaptă de 25 de ani. Doar că doamna Toader n-a fost deloc dispusă să stea la discuții, a afișat o atitudine sfidătoare, declarând că ea nu are obligații față de cetățeni și refuzând categoric să asculte sugestiile făcute.
In data de 26.06.2025 am vazut ceva ce nu credeam ca am sa vad vreodata pe strada mea. Pe celebra si mult contestata inspectoare de parcari, Crenguta Toader. Nici de vedeam un ozn nu ramaneam atat de mirat. Si era chiar in timpul serviciului, insotita de domnii Viorel Trifan, Vasile Moldovan si o doamna. Dansii erau acolo cu o problema in care sunt extrem de implicat si care ma priveste personal, asa ca mi s-a parut oportun sa-i abordez si sa ma consult cu dansii, declinandu-mi identitatea de jurnalist, numele si calitatea de reclamant. Discutand cu dansii despre gasirea unor solutii optime, intervine in discutie, nesolicitata, Crenguta Toader, luandu-ma la rost, pe un ton iritat si superior, ca stiu eu ce inseamna sa ramai fara locul de parcare? I-am raspuns, ca stiu chiar foarte bine, mentionand ca astept de 25 de ani atribuirea unui loc de parcare, loc care mi-a fost luat cu japca – chiar doua locuri platite la primarie – in timpul administratiei Funar. Ca atare, i-am solicitat inspectoarei sa ma insoteasca 20 de metri, sa-i arat ceva ce serviciul lor nu vrea sa vada de foarte multi ani (cinci posibile locuri de parcare semi amenajate deja + alte solutii) refuzand implicarea si repetatele solicitari in scris de a veni la fata locului, atat ea, cat si seful ei V. Bugnar. Refuzul l-am primit dupa 90 de zile, nu 30, precum prevede legea. Cu o aroganta demna de cartea recordurilor, aroganta ce a afisat-o pe tot parcursul discutiei, a refuzat categoric, ca nu are locuri, ca nu vrea, ca ea are alte treburi, ca ei nu-i dau ordine cetatenii, ca ea nu are nicio obligatie fata de cetatean, ca persoanei ei ma pot adresa doar la ghiseu. Ghiseu la care nu ai grad de confidentialitate al discutiilor purtate, martori fiind toti cei din sala. Inadmisibil asa ceva! O rea-vointa cum rar mi-a fost dat sa vad in anii multi de presa ce-i am din partea unei angajate pe functie contractuala si care decide, probabil influentata de altii sau dupa bunul ei plac (oficial, dupa lege), viata, cariera, dreptul de a folosi masina la munca, bunastarea fizica si psihica. Pt. unii masina nu e un moft, ci o absoluta necesitate pt. trai.
Cetățeanul reamintește în sesizare faptul că, din păcate, comportamentul Crenguței Toader nu este unul izolat. Există numeroase alte plângeri ale cetățenilor și incidente publicate în presă, de fiecare dată inspectoarea adresându-se cetățenilor cu superioritate și folosind ton abuziv.
I-am spus ca ceea ce face este o neglijenta in serviciu si am sa depun o plangere impotriva ei. Desigur asta a iritat-o si mai tare, devenind si mai vocala: ca nu-i pasa, cu multiple critici aduse cetatenilor, jurnalistilor, presei si mie, acuzand ca presa scrie numai mizerii despre ea, ca cetatenii scriu commenturi rautacioase. Commenturi apar de la sumedenia de cetateni nemultumiti de ea. Si nu sunt putini. Oamenii isi lasa in parbriz biletul semnat de Crenguta Toader, prin care-i are in vedere, doar sa nu fie amendati de locala. Dansa are plangeri si pe aplicatia MyCluj, tocmai pentru obraznicia pe care o afiseaza in relatia cu cetatenii pe care oricum nu da doi bani si fata de care are o deosebita ura, precum se vede. (Cazul Iezer 2024, D-na Cosier: „M-am deplasat la primarie. Raspunsul angajatei Crenguta Toader, care in nenumarate randuri mi se adreseaza cu superioritate si pe un ton al unui om care nu corespunde unui om educat si angajat public, este ca si cum acest serviciu este al ei personal. Consider ca angajatii de la parcari ar trebui rotiti in cartiere intrucat ni se adreseaza ca unor (cuvant cenzurat de primarie) (in speta aceasta persoana) persifland totul.” Cazul Nelson M. care a facut-o celebra intr-un vlog). Deci putem vorbi si de purtare abuziva prin faptul ca a adus atingere onoarei mele si al colegilor jurnalisti.
Clujeanul solicită tragerea la răspundere disciplinară a inspectoarei, mai ales că aceasta beneficiază din plin de avantajele postului său, primind inclusiv un apartament ANL la preț de parcare.
Simpaticul domn Moldovan a incercat sa mai indulceasca situatia, sa o opreasca din circul care-l facea. Fara prea mult succes. Am reusit doar daca ne-am indepartat de ea si am mers impreuna pe locatie. Fara Toader, ca ea nu are obligatii, sa nu uitam! Nici de ciuda nu s-a miscat de acolo. In cazul in care Primaria Cluj-Napoca, nu sprijina asemenea comportamente, solicit tragerea la raspundere a sus numitei, intr-o comisie disciplinara, desi la ce greutate are prin Primarie, ma indoiesc ca se va intampla ceva. La o discutie cu domnul Bolojan, pe cand era primar la Oradea, am aflat ca toleranta fata de angajatii obraznici este zero, iar timpul de sedere pe functie se masoara in milisecunde daca s-ar intampla asa ceva. De la portar incepand, toti angajatii au proceduri clar definite si un comportament ireprosabil. Respectul, chiar si impus, este la alt nivel. Nici din interiorul primariei nu aud lucruri bune despre ea, ca de exemplu, ca s-ar comporta urat cu unele colege, subalterne, ca este o fire conflictuala. Pt. o persoana care a primit un apartament ANL din partea primariei, la pret de loc de parcare subteran la un residence privat, ar trebui sa se comporte ireprosabil in timpul serviciului (suprafața 43 mp, desfasurata peste 72mp) – va plati in rate 104.463 lei (21.319 euro, adica 495 de euro pe metru pătrat).
În încercarea de a rezolva situația, bărbatul a încercat în trecut să meargă în audiență și la directorul Serviciului Parcări, Florin Bugnar, care însă a refuzat dialogul constructiv și a evitat subiectele sesizate. După incidentul cu doamna Toader, jurnalistul a încercat din nou să dea de domnul Bugnar, dar fiind vineri în biroul din Primărie bătea vântul. Doar că, jurnalistul a avut marele noroc să-l întâlnească le Florin Bugnar la plimbare cu cățelul, vineri la ora 11:00. Acesta a refuzat orice fel de dialog, fiind și el, se pare, foarte supărat pe jurnaliștii clujeni.
Sunt nenumărate alte plângeri venite din partea cetățenilor ce au avut neplăcuta experiență de a interacționa cu angajații acestui Serviciu de Parcări. O schimbare tot urmează, deoarece Serviciul Parcări urmează să fie mutat în subordinea Domeniului Public SA (fostul RADP). Colegul jurnalist nu crede că vor fi mari schimbări, mai ales dacă acesta va fi condus de Gheorghe Șurubaru, cel care ar urma să îl înlocuiască pe matusalemicul director Pantelimon.