Vocea ta

Crenguța Toader și Florin Bugnar acuzați de abuz și lipsă de respect. Cum tratează Serviciul Parcări cetățenii din Cluj

Un clujean, coleg jurnalist, ne-a transmis o sesizare pe care a încercat inițial să o facă pe platforma de sesizări a Primăriei, MyCluj, fiind refuzat sistematic. Subiectul sesizării nu este nimeni alta decât „celebra” și controversata inspectoare de parcări, Crenguța Toader.

După ce clujeanul și-a revenit din șocul inițial de a o vedea pe stimabila pe strada lui, a considerat că este momentul oportun să o abordeze pe aceasta și să-i prezinte câteva sugestii pentru a crește numărul locurilor de parcare din zonă, cu speranța că în acest fel va beneficia și el de un loc pe care-l așteaptă de 25 de ani. Doar că doamna Toader n-a fost deloc dispusă să stea la discuții, a afișat o atitudine sfidătoare, declarând că ea nu are obligații față de cetățeni și refuzând categoric să asculte sugestiile făcute.

In data de 26.06.2025 am vazut ceva ce nu credeam ca am sa vad vreodata pe strada mea. Pe celebra si mult contestata inspectoare de parcari, Crenguta Toader. Nici de vedeam un ozn nu ramaneam atat de mirat. Si era chiar in timpul serviciului, insotita de domnii Viorel Trifan, Vasile Moldovan si o doamna. Dansii erau acolo cu o problema in care sunt extrem de implicat si care ma priveste personal, asa ca mi s-a parut oportun sa-i abordez si sa ma consult cu dansii, declinandu-mi identitatea de jurnalist, numele si calitatea de reclamant. Discutand cu dansii despre gasirea unor solutii optime, intervine in discutie, nesolicitata, Crenguta Toader, luandu-ma la rost, pe un ton iritat si superior, ca stiu eu ce inseamna sa ramai fara locul de parcare? I-am raspuns, ca stiu chiar foarte bine, mentionand ca astept de 25 de ani atribuirea unui loc de parcare, loc care mi-a fost luat cu japca – chiar doua locuri platite la primarie – in timpul administratiei Funar. Ca atare, i-am solicitat inspectoarei sa ma insoteasca 20 de metri, sa-i arat ceva ce serviciul lor nu vrea sa vada de foarte multi ani (cinci posibile locuri de parcare semi amenajate deja + alte solutii) refuzand implicarea si repetatele solicitari in scris de a veni la fata locului, atat ea, cat si seful ei V. Bugnar. Refuzul l-am primit dupa 90 de zile, nu 30, precum prevede legea. Cu o aroganta demna de cartea recordurilor, aroganta ce a afisat-o pe tot parcursul discutiei, a refuzat categoric, ca nu are locuri, ca nu vrea, ca ea are alte treburi, ca ei nu-i dau ordine cetatenii, ca ea nu are nicio obligatie fata de cetatean, ca persoanei ei ma pot adresa doar la ghiseu. Ghiseu la care nu ai grad de confidentialitate al discutiilor purtate, martori fiind toti cei din sala. Inadmisibil asa ceva! O rea-vointa cum rar mi-a fost dat sa vad in anii multi de presa ce-i am din partea unei angajate pe functie contractuala si care decide, probabil influentata de altii sau dupa bunul ei plac (oficial, dupa lege), viata, cariera, dreptul de a folosi masina la munca, bunastarea fizica si psihica. Pt. unii masina nu e un moft, ci o absoluta necesitate pt. trai.

Cetățeanul reamintește în sesizare faptul că, din păcate, comportamentul Crenguței Toader nu este unul izolat. Există numeroase alte plângeri ale cetățenilor și incidente publicate în presă, de fiecare dată inspectoarea adresându-se cetățenilor cu superioritate și folosind ton abuziv.

I-am spus ca ceea ce face este o neglijenta in serviciu si am sa depun o plangere impotriva ei. Desigur asta a iritat-o si mai tare, devenind si mai vocala: ca nu-i pasa, cu multiple critici aduse cetatenilor, jurnalistilor, presei si mie, acuzand ca presa scrie numai mizerii despre ea, ca cetatenii scriu commenturi rautacioase. Commenturi apar de la sumedenia de cetateni nemultumiti de ea. Si nu sunt putini. Oamenii isi lasa in parbriz biletul semnat de Crenguta Toader, prin care-i are in vedere, doar sa nu fie amendati de locala. Dansa are plangeri si pe aplicatia MyCluj, tocmai pentru obraznicia pe care o afiseaza in relatia cu cetatenii pe care oricum nu da doi bani si fata de care are o deosebita ura, precum se vede. (Cazul Iezer 2024, D-na Cosier: „M-am deplasat la primarie. Raspunsul angajatei Crenguta Toader, care in nenumarate randuri mi se adreseaza cu superioritate si pe un ton al unui om care nu corespunde unui om educat si angajat public, este ca si cum acest serviciu este al ei personal. Consider ca angajatii de la parcari ar trebui rotiti in cartiere intrucat ni se adreseaza ca unor (cuvant cenzurat de primarie) (in speta aceasta persoana) persifland totul.” Cazul Nelson M. care a facut-o celebra intr-un vlog). Deci putem vorbi si de purtare abuziva prin faptul ca a adus atingere onoarei mele si al colegilor jurnalisti.

Clujeanul solicită tragerea la răspundere disciplinară a inspectoarei, mai ales că aceasta beneficiază din plin de avantajele postului său, primind inclusiv un apartament ANL la preț de parcare.

Simpaticul domn Moldovan a incercat sa mai indulceasca situatia, sa o opreasca din circul care-l facea. Fara prea mult succes. Am reusit doar daca ne-am indepartat de ea si am mers impreuna pe locatie. Fara Toader, ca ea nu are obligatii, sa nu uitam! Nici de ciuda nu s-a miscat de acolo. In cazul in care Primaria Cluj-Napoca, nu sprijina asemenea comportamente, solicit tragerea la raspundere a sus numitei, intr-o comisie disciplinara, desi la ce greutate are prin Primarie, ma indoiesc ca se va intampla ceva. La o discutie cu domnul Bolojan, pe cand era primar la Oradea, am aflat ca toleranta fata de angajatii obraznici este zero, iar timpul de sedere pe functie se masoara in milisecunde daca s-ar intampla asa ceva. De la portar incepand, toti angajatii au proceduri clar definite si un comportament ireprosabil. Respectul, chiar si impus, este la alt nivel. Nici din interiorul primariei nu aud lucruri bune despre ea, ca de exemplu, ca s-ar comporta urat cu unele colege, subalterne, ca este o fire conflictuala. Pt. o persoana care a primit un apartament  ANL din partea primariei, la pret de loc de parcare subteran la un residence privat, ar trebui sa se comporte ireprosabil in timpul serviciului (suprafața 43 mp, desfasurata peste 72mp) – va plati in rate 104.463 lei (21.319 euro, adica 495 de euro pe metru pătrat).

În încercarea de a rezolva situația, bărbatul a încercat în trecut să meargă în audiență și la directorul Serviciului Parcări, Florin Bugnar, care însă a refuzat dialogul constructiv și a evitat subiectele sesizate. După incidentul cu doamna Toader, jurnalistul a încercat din nou să dea de domnul Bugnar, dar fiind vineri în biroul din Primărie bătea vântul. Doar că, jurnalistul a avut marele noroc să-l întâlnească le Florin Bugnar la plimbare cu cățelul, vineri la ora 11:00. Acesta a refuzat orice fel de dialog, fiind și el, se pare, foarte supărat pe jurnaliștii clujeni.

Acum cativa ani, intr-o incercare de a ma programa in audienta la seful dansei, Vasile Bugnar, secretara lor mi-a refuzat acest drept si nu mi-a dat curs solicitarii, ca la domnul Bugnar nu se ajunge asa usor, motivand ca am obligatia de a solicita o intrevedere cu inspectoarea Toader. Pai vedeti si dvs. disponibilitatea dansei de a rezolva solicitarile cetatenilor. Raspuns in doi peri de la ea: Nu am, nu are nici computerul. Daca tot computerul decide, cum afirma ea, oare nu s-ar putea lipsi primaria de non-serviciile dansei, ca tot se fac restructurari? Cu siguranta, virtuala Antonia nu ar da dovada de obraznicie. Acesti angajati sunt degeaba acolo daca tot un computer trebuie sa decida soarta cetateanului, iar audientele sunt doar un simulacru. Nu sunt capabili sa se aplece asupra doleantelor cetatenilor. Lipsa totala de interes si implicare. La primarie se gasesc multe scuze si motive, mai putin o rezolvare. Doamne fereste de asa ceva!  HCL -urile sunt sfinte! Solicit, atat eu cat si multi altii, reviziuirea acelui HCL, care este plin de proceduri gresite, nerealiste. In data de 27.06, am mers la primarie in jurul orelor 10.15, sa caut o rezolvare amiabila la ceea ce s-a petrecut. Intreb in stanga, daca domnul Bugnar a sosit la serviciu si ce orar are. Raspuns: Domn director vine si pleaca cand vrea, ca de aia e director! Buna treaba. Intreb in dreapta: Domnul Bugnar e pe teren. Bun. Birou Vasile Moldovan, pe teren, Birou Viorel Trifan, pe teren (Domnul Trifan abia ce a miscat un deget de atunci, desi are zece. Mai cu spor, stimate, va rog). Deci nicio sansa vineri sa dai de cineva in primarie. La orele 11.00 ajung in Gradini Manastur si ce sa imi vada din nou ochii: O minune Dumnezeiasca! Domnul Bugnar, iesind din scara blocului unde habiteaza, plimband cockerul familiei. Halal teren. Sunt absolut convins ca raspunsul primariei va fi unul foarte favorabil directorului Bugnar si nu numai. Domnul Bugnar era in concediu, avea zi libera sau zi scurta, ce mai! Vestea buna e ca mai nou poate sa-si duca patrupedul la serviciu, astfel poate reusim sa-l gasim si la lucru. L-am abordat, i-am expus problema cu angajata, ca a fost obraznica si ca voi solicita o comisie disciplinara. A zis ca mai vedem noi, daca e cazul. I-am spus ca si despre dansul am niste lucruri care trebuiesc lamurite, insa pe rand ca sunt multe subiecte. M-a intrebat ce fel de subiecte. I-am comunicat ca de presa, eu fiind jurnalist. In clipa aceea a afisat un zambet distorsionat, a facut stanga-imprejur si dus a fost. A refuzat orice dialog, suparat si dansul pe presa. A preferat sa fuga. A strigat doar de la distanta ca la departamentul lui este totul in ordine.

Sunt nenumărate alte plângeri venite din partea cetățenilor ce au avut neplăcuta experiență de a interacționa cu angajații acestui Serviciu de Parcări. O schimbare tot urmează, deoarece Serviciul Parcări urmează să fie mutat în subordinea Domeniului Public SA (fostul RADP). Colegul jurnalist nu crede că vor fi mari schimbări, mai ales dacă acesta va fi condus de Gheorghe Șurubaru, cel care ar urma să îl înlocuiască pe matusalemicul director Pantelimon.

Nu m-a convins, stiind multiplele abateri si probleme ce le-a avut de cand e in primarie, cateva din ele fiind semnalate in presa, iar cateva am descoperit eu. Amintesc doua, publicate in Ziar de Cluj: „Ilegalitatile directorului Serviciului Parcari din primarie, Florin Bugnar, descoperite intr-un audit intern. Raportul auditul intern realizat la nivelul serviciilor publice din Primaria Cluj-Napoca evidentiaza o serie de ilegalitati constatate la Serviciul pentru Administrarea Parcarilor, condus de Florin Bugnar. 14 angajati ai serviciului erau detasati de la diverse firme private din Cluj, iar angajatii serviciului nu inregistrau toti banii in evidenta contabila. Directorul Serviciului Parcari, Florin Bugnar, se face responsabil si de alte nereguli, arata raportul. Spre exemplu, serviciul nu inregistra, in evidenta contabila, soldul din aparatele parkingurilor administrate de primarie. S-a mai constatat ca o parte din banii incasati pentru parcari erau pastrati si inregistrati necorespunzator in casierie. Directorul realiza plati in avans, dupa bunul sau plac, arata auditorii. Florin Bugnar nu a putut fi contactat in cursul zilei de azi, neaflandu-se la birou.” „Scandalul din 29 Oct 2020 – Parcări bizare în parkingul Primariei! Angajatii si directorul Serviciului Parcari, reclamati de colegii lor ca parcheaza fara sa plateasca.” Nu stiu cate vieti are domnul Bugnar prin primarie, dar cateva a epuizat deja. Departamentul lui trimite o sumedenie de raspunsuri absolut halucinante, iata una: „Cu mașina nu se umblă noaptea!” Deci in conceptia lor futurista, autoturismele umbla pe doua roti, nu circula pe patru. L-o fi vazut pe Optimus Prime prin oras. „In data de 06.05.2015 am sunat-o pe d-na de la parcari (Crenguta Toader), care raspunde de zona noastra pentru a o intreba cand are de gand sa-mi dea un raspuns scris la petitia mea din 24.02.2015. Raspunsul a fost ca are alte prioritati acum. Nu pot sa cred ca se poate primi un astfel de raspuns din Primarie. Ce mai cauta astfel de persoane acolo? Pe care noi le platim”, scria Mariana Pop de pe Mehedinti. Pasul urmator a constat in audienta la directorul de Serviciu Public de Interes Local, Florin Bugnar. Cu toate ca audienta a avut loc in luna mai, raspunsul l-a primit de abia in luna iulie. Astfel, reprezentantii Primariei i-au raspuns sustinand ca parcarea e realizata conform Codului Rutier in vigoare. Constienta de faptul ca acest lucru nu e adevarat, Mariana Pop a mers in audienta la viceprimarul Surubaru, de unde, spune aceasta, a primit „acelasi raspuns halucinant”. „Am făcut o solicitare de loc de parcare la care am primit răspuns partial în luna septembrie și în luna decembrie, când am sunat în vederea rezolvării cererii, am primit răspuns în timpul convorbirii ca nu mai sunt locuri de parcare. Știind ca sunt 5 locuri libere, am dorit să mi se ofere un răspuns oficial și am întrebat unde as putea să fac o sesizare. Am primit răspuns de la doamna, ironic și râzând, că tot la ea ajunge sesizarea și tot acesta o sa fie răspunsul. Cum este posibil să ne râdă în nas angajații instituțiilor publice?”, se înreabă clujeanul. O angajata la departamentul respectiv imi marturisea: „Cam asa sunt toti inspectorii si nu doar cu voi, cetatenii, ci si cu noi, colegii, din pacate!” Deci un departament care trebuie de sau restructurat din temelii. Poate reusiti asta prin transferarea acestui departament in subordinea Domeniului Public S.A., desi cu Surubaru ca viitor director in frunte, am mari indoieli. Oricum, nu mai am nicio asteptare din partea primariei de a rezolva problema parcarilor solicitate atat de mine, cat si de catre locatari, din cauza acelui HCL, complet injust si discriminatoriu, si care se pare ca nu se vrea schimbat. Mi s-a spus clar de la serviciul parcari: Nu voi primi niciodata un loc de parcare de la primarie, ca nu imi va veni randul niciodata! Le-au primit altii in locul meu. Cine, cum, unde si cate? Va urma, cu multe surprize pentru cei implicati.