Din oras

Clujul din vitrine. Centrul este dominat de prost gust si ignoranta

Vitrinele ar trebui sa te atraga irezistibil, sa te faca sa iti doresti sa intri in magazin si sa cumperi ceva. Daca in magazinele din mall-uri se apeleaza la specialisti pentru decorarea vitrinelor, in micile magazine din centrul orasului conceptul de visual merchandising este necunoscut.

Ficusi, beculete de Craciun, manechine urmase ale lui Chucky, aglomerari inutile de produse fara nicio logica sau stil. Asa arata majoritatea vitrinelor din centrul Clujului. In cele mai multe dintre cazuri de decorul care ar trebui sa atraga clientii se ocupa angajatii din magazine.

Dupa cum ii taie capul. Iar asta se vede. Vitrinele nu socheaza in mod placut, nu te imbie sa treci pragul magazinului.

Potrivit Asociatiei Nationale de Marketing din SUA merchandisingul se ghideaza dupa regula celor 5 R: the Right merchandise (marfa potrivita ), at the Right place (la locul potrivit ), at the Right time (la timpul potrivit) , in the Right quantities ( …in cantitațile potrivite), at the Right price (la pretul potrivit). Visual Merchandiser-ul este responsabilul cu frumosul intr-un magazin. Chiar daca angajarea unei persoane pregatite pentru decorarea vitrinelor poate parea costisitoare, specialistii spun ca pe termen lung pierderile sunt mai mari in cazul unei vitrine de prost gust.

Iar in centrul Clujului gasim destule. Manechinele sunt parca inviate din filmele de groaza, copii spanzurati in partea de sus a vitrinei sau afisarea absolut tuturor produselor existente in magazin si in vitrine par sa fie tehnicile in trend.

“Ceea ce pui in vitrina are un rol decisiv in bunul mers al magazinului. Multi cred ca aglomerarea vinde, dar nu este asa. Simplitatea si bunul gust vinde mai bine”, spune Ionela Olari, visual merchandiser, manager al Efi Design.

Specializata in domeniu in Irlanda, lucreaza de mai bine de 5 ani in domeniul acesta, dar inca se loveste de reticenta proprietarilor de magazine.

“Costurile nu sunt mari deloc in comparatie cu impactul pe care o vitrina bine organizata o are asupra vanzarilor. Acestea pot creste cu pana la 50%”, arata Olari.

Nu este de ajuns sa arunci o creanga, trei frunze si un dovleac intre manechinele din vremea Primului Razboi Mondial si sa spui ca ai decorat vitrina pentru sezonul de toamna.

“Totul trebuie sa fie armonios in vitrina si sa fie in concordanta cu magazinul. Trebuie sa socheze, dar intr-un mod placut”, subliniaza specialista care a decorat si vitrina magazinului Contessa din Polus Center.

“Este foarte important sa ai manechinele potrivite. Tendintele acum sunt simple, alb sau negru lucios. Fara gene si machiaj, fara peruci dezordonate”, a mai aratat Olari.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *